Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Pytanie o Curado 201e7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 20:47

didi, widziałem wcześniej ten film i właśnie na jego podstawie, jak zobaczyłem, że tam fachowiec daje troszkę smaru, troszkę oliwki, a tu mam zapaćkaną całą ośkę, zacząłem przypuszczać, że to jest ta przyczyna.

I teraz tak: akurat jest początek sezonu. Można tak łowić do następnej konserwacji? Nie powinno się chyba nic stać, bo niby co - że ma za dobre smarowanie? Pracuje pięknie, a założony na wędkę zaczyna puszczać przy naprawdę mocnym wygięciu wędki - mam przecież jeszcze kciuk. 



#22 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 02 maj 2013 - 21:08

o ile do tego zapackanca  :D nie bedzie sie kurz a co gorsza piach przyklejal ,no ja raczej bym go porzadnie wyczyscil i na nowo nasmarowal, tam gdzie trzeba,filmik masz, a jak masz obawy ,to daj go do jakiegos specjalisty(diagnostyka) :D


  • Wilk_ lubi to

#23 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 21:17

Przemyślę. Jestem przekonany, że facet, który mi go robił nie miał do czynienia z multikami i dawał smar tam, gdzie mu się wydawało, że będzie dobrze, na czuja :)



#24 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 02 maj 2013 - 21:21

z pewnoscia,co widac na zdjeciach



#25 OFFLINE   MIGOTKA

MIGOTKA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1197 postów
  • LokalizacjaDal niedaleko Oslo
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:szymczak

Napisano 02 maj 2013 - 22:00

Moim zdaniem źle są założone podkładki pod gwiazdom. Są tam dwie podkładki w kształcie półksiężyców i myślę że zostały założone jedna na drugą  także jedna weszła w drugą  ))  a powinny być do siebie przeciwlegle brzuszkami ()

Co powoduje że przy słabszych ustawieniach kołowrotek nie dociska ze stosowną silą tarcz a jedynie przy dokręceniu  na maxa daje to co trzeba.  A drugą sprawą może być to co wielu tu pisze. zbyt wielka ilość smaru wewnątrz i się zwyczajnie ślizga w nadmiarach.



#26 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 02 maj 2013 - 22:15

Moim zdaniem źle są założone podkładki pod gwiazdom. Są tam dwie podkładki w kształcie półksiężyców i myślę że zostały założone jedna na drugą  także jedna weszła w drugą  ))  a powinny być do siebie przeciwlegle brzuszkami ()

Co powoduje że przy słabszych ustawieniach kołowrotek nie dociska ze stosowną silą tarcz a jedynie przy dokręceniu  na maxa daje to co trzeba.  A drugą sprawą może być to co wielu tu pisze. zbyt wielka ilość smaru wewnątrz i się zwyczajnie ślizga w nadmiarach.

bardzo wazna uwaga,jesli chodzi o sprawnosc hamulca walki!!!



#27 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 maj 2013 - 22:57

Nie wszyscy dają kropelki oliwki na okładziny, Często kładą smar, co nie jest najlepszym pomysłem. Spytaj fachowca co z tym robił.

Dlaczego smar na okładziny nie jest dobrym pomysłem???? Poszukaj filmów instruktażowych Shimano na ich stronie. Używają do tego Shimano Drag Grease co i ja czynię.



#28 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 03 maj 2013 - 06:58

Moim zdaniem źle są założone podkładki pod gwiazdom. Są tam dwie podkładki w kształcie półksiężyców i myślę że zostały założone jedna na drugą  także jedna weszła w drugą  ))  a powinny być do siebie przeciwlegle brzuszkami ()

Co powoduje że przy słabszych ustawieniach kołowrotek nie dociska ze stosowną silą tarcz a jedynie przy dokręceniu  na maxa daje to co trzeba.  A drugą sprawą może być to co wielu tu pisze. zbyt wielka ilość smaru wewnątrz i się zwyczajnie ślizga w nadmiarach.

 

Pewnie źle założył podkładki i napakował za dużo smaru, ale nie jest tak, że "po dokręceniu na maksa (hamulec) daje co trzeba". Od pewnego momentu do dociśnięcia na maxa nic się nie zmienia, hamulec trzyma z kilogram, dokręcam i dalej z kilogram, dokręcam do oporu - tyle samo.
Migotka, jesteśmy umówieni, że w poniedziałek u fachowca oddaję Ci telefon i powiesz mu, co sądzisz. Dzięki za tel :)



#29 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 03 maj 2013 - 08:55

Podkładki () mają wpływ na dolny zakres, ale nie aż taki żeby na końcu nie docisnąć na maksa. Ile taka podkładka zabiera? Pół obrotu gwiazdy? Może brakuje podkładki? 


Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 03 maj 2013 - 08:55


#30 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 03 maj 2013 - 09:02

Teraz sobie przypominam, że jak odbierałem kołowrotek po konserwacji, to Andrzej coś niewyraźnie mamrotał, że "były wyrobione podkładki, ale tam..." Pytam, czy jestem w takim razie coś więcej winien, czy są dodatkowe koszta... A on, że "nieee.... dałem sobie radę", czy coś w tym stylu. Nie zwrócilłem na to uwagi, kołowrotek pracował jak nowy, ale on coś nawydziwiał z tymi podkładkami. Wziął dobre za zniszczone, bo inaczej sobie wyobrażał dobre i nabroił tam... 


Kto wie, czym on tam oblepia tę podkładkę pod kołem zębatym? - 1m 27s filmu, a potem jeszcze 8m 20s:



Już wiem o co chodzi z tymi podkładkami, one są zaraz pod gwiazdką
, to właściwie mogę sprawdzić sam. Tłumaczy to w 2-giej minucie filmu:









 


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 03 maj 2013 - 11:02


#31 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 04 maj 2013 - 11:20

Kupiłem klucz dychę, bo jestem niecierpliwy i pierwszy raz w życiu zdecydowałem się cokolwiek odkręcić w kołowrotku! :)
Udało mi się go rozmontować tylko do tego miejsca i klops: oglądam, wydaje mi się, że wszystkie śrubki poodkręcane, a pokrywa nie chce zejść, więc tylko założyłem inaczej podkładki, które faktycznie były )) a nie () i nawet - normalnie żaden wierzący tyle zdrowasiek nie zmówił, co ja, ateista - chodzi! :) Hamulec, wydaje mi się, jest trochę mocniejszy,ale multik zaczął 'cykać" podczas kręcenia korbką - cyk cyk cyk cyk... Czegoś takiego nie było. Co to może być?

73c2665f9e2d5b6bm.jpg



#32 OFFLINE   Tomek.M

Tomek.M

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3683 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Tomek

Napisano 04 maj 2013 - 12:24

Od strony szpulki, jak odkryjesz boczny panel masz śrubę, która przechodzi przez obudowę wodzika. Musisz ją sobie odkręcić, dopiero wtedy będziesz mógł zdjąć panel lewy od korby ;)


  • Wilk_ lubi to

#33 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 04 maj 2013 - 12:42

Dzięki, popróbuję, ale na razie połowię,bo się tak zestresowałem, że muszę ochłonąć. Działa! Przestał cykać, hamulec jest lepszy, zaraz nad wodą zobaczę, czy wystarczająco dobry, tu i ówdzie go wytarłem i nasmarowałem oliwką... Cud! :)



#34 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 01 czerwiec 2013 - 10:14

1.  tzw. ząbkowanie: Przy dokręconym hamulcu przytrzymuję dosyć mocno szpulę kciukiem i kręcę korbą. Ząbkuje albo nie.

Chodzi o słyszalne cykanie? Słyszę coś takiego. To co to oznacza?



#35 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 01 czerwiec 2013 - 11:37

Słychać raczej tylko przy mocno styranej, ale to wtedy kiedy kończy żywot. Zwykłe ząbkowanie, czuć pracę przekładni. Niesie po obudowie zachodzące na siebie zęby. Przy metalowych obudowach bardziej niż przy tworzywach. 



#36 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 01 czerwiec 2013 - 11:50

Nie, to cykanie to jest takie delikatne, nie brzmi jak coś chorego, jakby przeskakiwały ząbki przekładni. Ja go rozebrałem już całego - no, prawie: nie odważyłem się wyjmować trzpienia, bo jest osadzony inaczej niż w Aluminie - i zęby przekładni są jak nowe. Zdziwiło mnie tylko odbarwienie pod tarczami: koło nie jest w tym miejscu złote lecz w kolorze miedzi, Kołowrotek miał być 10 razy nad wodą, gdy go kupowałem, a tu takie coś....? Może był w morskiej wodzie, czy jak? Pod tarczą było brudno i paskudnie. Szorowałem czym się dało i jest czysto, ale w niemalże nowym kołowrotku coś takiego? Od czego to może być i może mieć wpływ na działanie hamulca? Pod palcem te miejsca są wyczuwalne.



#37 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2013 - 01:35

Podjedź do Janek. Z Łodzi autostradką nie tak daleko. Nareperujemy. Oby pacjent przeżył...



#38 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 03 czerwiec 2013 - 06:51

Nie ma co "reperować", jest sprawny. "Cyka" ten mechanizm pod przekładnią - chyba ma "cykać", nie?  :)
dca7d93522b9e61fm.jpg.

A jednak nie jestem pewien... Zawiesiłem na razie sprzedaż....:(


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 03 czerwiec 2013 - 20:23





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych