Dobre Januszu. Proponuję przejrzeć schematy silników. Obecnie prawie wszyscy mają w S kolumnę dłuższą niż referencyjne 381mm. Zazwyczaj 412-425mm. Z tego co pamiętam, to jedynie Suzuki trzyma ten wymiar.
Jaki silnik ok. 20 KM?
#21 OFFLINE
Napisano 08 luty 2017 - 23:44
#22 OFFLINE
Napisano 09 luty 2017 - 08:40
Zainteresowałem się Hondą, bo jest o kilka kilogramów lżejsza od Marcurego i Tohatsu. One trzymają wymiar 381mm.
#23 OFFLINE
Napisano 09 luty 2017 - 11:11
Januszu drogi, nie patrz co jest na stronie tylko przejrzyj instrukcję obsługi:
https://cdn.powerequ...0X31ZY06410.pdf
Strona 37, tabelka, kolumna S - 433mm.
Uwaga -mają nieważny certyfikat SSL i trzeba zaakceptować wyjątek w przeglądarce.
#24 OFFLINE
Napisano 09 luty 2017 - 14:13
Przemiły Psulku, dziękuję. Rozjaśniłeś mi problem.
#25 OFFLINE
Napisano 10 luty 2017 - 00:09
Suzuki też ma jednak dłuższą:
#26 OFFLINE
Napisano 10 luty 2017 - 01:22
#27 OFFLINE
Napisano 16 luty 2017 - 17:51
Wielu znawców i handlujących silnikami mówi sprzedaz 10 do 3 dla yamahy liczby mówią za siebie z kilometra słychac honde na wodzie a yamaha cichutko jak pszczółka😄
#28 OFFLINE
Napisano 16 luty 2017 - 19:41
#29 OFFLINE
Napisano 16 luty 2017 - 20:36
Jdrozdek...piszesz jak myślisz...więc nie pisz wszyscy wiemy...
Całe życie człowiek się uczy. Nie wiedziałem natenprzykład, żeby pisać nie myśląc
Ja myślę nie pisząc, a nawet pisząc, że kupię jednak Mercurego 20. Pracuje cichutko jak meszka
Jakoś owczy pęd do Yamahy działa na mnie negatywnie.
#30 OFFLINE
Napisano 16 luty 2017 - 23:09
Ja myślę nie pisząc, a nawet pisząc, że kupię jednak Mercurego 20. Pracuje cichutko jak meszka
To zastanów się nad Tohatsu. Tohatsu produkuje te silniki dla Mercurego i tylko okleja inaczej. A parę groszy w kieszeni zostanie.
http://www.tohatsu.c...ard-engines.htm
Nowe Tohatsu 60-250 produkuje zaś Honda
Użytkownik psulek edytował ten post 16 luty 2017 - 23:21
#31 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 03:06
#32 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 09:14
To zastanów się nad Tohatsu. Tohatsu produkuje te silniki dla Mercurego i tylko okleja inaczej. A parę groszy w kieszeni zostanie.
Mam propozycję kupna Merkurego nówki z 5 letnią gwarancją za 11000 i serwis jednocześnie. Gościu w ofercie ma również Hondy, ale właśnie ta stopa w hondzie o 2" dłuższa, chociaż podobno to nieprawda. Muszę podjechać i zmierzyć, a nie brać dane z katalogów reklamowych.
Jeszcze jest trochę czasu. Tohatsu jest chwalone, np. na kursach motorowodniackich, ale daleko z serwisem miałbym i nie wiem czy w takiej cenie jak Mercurego kupię.
#33 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 10:15
Januszu, jesteś w błędzie. Tohatsu ma 413mm (wymiar . Jeżeli Tohatsu ma tyle, to Mercury też. Chociaż 11000 to cena dobra, jeżeli z ładowaniem, to bardzo dobra:
- kristofer232 lubi to
#34 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 10:20
To jaka jest różnica między Tohatsu i Hondą ?
Tohatsu do 50HP robi swoje 4T. Silniki 4T Tohatsu od 60HP w górę są to silniki Hondy.
Tohatsu wykonuje silniki 2,5-30HP 4T dla: Mercury, Evinrude, Nissan
- @Brig lubi to
#35 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 11:24
Mercury ma w rumplu zmianę biegów, Tohatsu ma oddzielną wajchę. Co jest praktyczniejsze?
Taki obrazek dostałem od sprzedawcy:
http://s11.galerieal...ig/6.jpg?screen
Użytkownik Janusszr edytował ten post 17 luty 2017 - 11:27
#36 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 11:36
W rumplu wygodniej. Jeżeli to łódka ślizgowa, to interesuje cię odległość od płyty antywentylacyjnej (większy wymiar na twoim rysunku). Może być pod dnem w zakresie 0-50mm. Im niżej, tym lepsze trzymanie w zakrętach ale i większe opory pływania (niższa V-max) i silnik mocniej chlapie przy dużych prędkościach. Zasada - im wyżej tym szybciej, ale śruba nie może łapać powietrza. Jeżeli łódka jest wypornościowa, to płyta powinna być co najmniej 10cm poniżej lustra wody.
Użytkownik psulek edytował ten post 17 luty 2017 - 11:38
#37 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 12:02
Cuda na kiju.
Mercury to klon Tohatsu i zazwyczaj droższy o 1000-1500zł. I na dodatek ma zmianę biegów w rumplu.
Czyli trzeba pewnie jechać po Mercurego. Zresztą pierwszy wybór zazwyczaj najlepszy.
#38 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 12:50
Jeżeli to nie tajemnica to gdzie można kupić Mercurego 20hp za 11000 .
Sam byłbym zainteresowany tylko z elektronicznym rozruchem.
#39 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 13:31
Jeżeli to nie tajemnica to gdzie można kupić Mercurego 20hp za 11000 .
Sam byłbym zainteresowany tylko z elektronicznym rozruchem.
Z elektronicznym rozruchem? Jest coś takiego?
Z elektrycznym to koszt o kilka tysiaków więcej niż szarpanka.
Ten o którym piszę, to szarpanka.
#40 OFFLINE
Napisano 17 luty 2017 - 13:36
Zadam dodatkowe pytanie dla znawców tematu.
Zasilanie. Gaźnik czy wtrysk? Samochodziarze twierdzą, że wtrysk lepszy.
Na wtrysku jest Suzuki i w dodatku o całe 8kg lżejszy od Mercurego. Cena zbliżona. Cały czas mówimy o 20.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych