Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Szorstka praca przekładni w STX pierwszej generacji - co z tym zrobić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 08 sierpień 2013 - 14:38

Krzysiek, poprosiłem Mifka, by pomógł mi znaleźć nową przekładnię i już jest zamówiona wraz z pinionem, więc problem rozwiązany. Sam kołowrotek jest tak zwarty, solidny, bez najmniejszych luzów - a na przekładni są widoczne ślady zużycia - że teraz już będzie dobrze. Jeśli nadal nie - przeżyję, bo maszyna jest poza tym cacy. Dzięki za opinię :)

Andrzej, dzięki, ale nie wiem kto to jest "Shorty", nie pamietam, nie zasilaj jego istnienia swoją uwagą :)


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 08 sierpień 2013 - 14:40


#62 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 581 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 09 sierpień 2013 - 20:57

 


To samo na wstępie powiedział mi człowiek, któremu wysłałem do obejrzenia, ale dodał, że może pokryć chemicznie i wtedy wytrzyma...


To już nie chodzi nawet o łuszczenie, dobrze położony chrom (na twarde podłoże) też się nie będzie łuszczył. Rzecz w tym że galwanicznie nie sposób położyć warstwy równej grubości na tak złożonym zarysie. Zawsze w zagłębieniach warstwa ta będzie cieńsza. Doprowadzi to jedynie do zniekształcenia zarysu zębów. Ale chemicznie można położyć, jak najbardziej. Jeśli warstwa będzie cienka nic nie zmieni. Niejako przy okazji warto poruszyć kwestię kół zębatych wykonanych ze stopów aluminium. Powszechnie uważane sa za słabsze, czy mniej trwałe od mosiężnych. Nie podzielam do końca tego poglądu. Jeśli wykonane są z twardego stopu i anodowane na twardo (typ III), to twardość powierzchniowa osiąga wartość 65 HRC (Rockwella). Dla nie wtajemniczonych dodam, że takie twardości osiągają tylko nieliczne stale stopowe.
  • Wilk_ lubi to

#63 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 09 sierpień 2013 - 22:02

@RBTS, dzięki! O ile zdołałem zapamiętać to, co mówił mi fachowiec, któremu wysłałem przekładnię, pokrywało się to z grubsza z tym, co mówisz Ty. Wiele by to nie dało, tyle że i nie kosztowałoby dużo: 60zł... Miałem mieć bodajże chromowaną czy niklowaną tę przekładnię; na szczęście znalazłem kilka sklepów - tak!, ja! Mifek mi znalazł sierocie :) ) - i wkrótce będę miał nową, o ile zaakceptuję cenę, bo widziałem różne i jak ma mnie wynieść pół kołowrotka, to sprzedam go ze stratą, kupię nowego STX-a II generacji, którego mogę mieć w dobrej cenie i szlus :) Ja już mam taką naturę, że lubię rzeczy nowe, dbam potem o nie i służą mi latami, a ile razy skuszę się na coś używanego, to przeszkadzają mi rzeczy, które innym by pewnie nie przeszkadzały. Ale dzięki!






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych