Przeczytaj Art. 4 ust. 1 ustawy. Jeżeli wada wystąpiła do 6 m-cy od wydania towaru, przyjmuje się, że istniała w chwili wydania. Ale warto ustalić, jaki był/jest przebieg pojazdu i jaki jest normatyw dla wymiany sprzęgła w Twoim aucie. Bo zgodnie z Art. 7: „Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć". Przypuszczam, że jeżeli sprzęgło poleciało Ci +/- według normatywu, to szanse na dochodzenie naprawienia auta lub pokrycia kosztów naprawy (zgodnie z Art. 8, ust. 1) masz niewielkie. Zatem:
- W pierwszej kolejności sprawdź normatyw, spróbuj też zweryfikować, czy nie był cofany licznik,
- Jeżeli jesteś pewny swego, poinformuj sprzedającego pisemnie o wystąpieniu awarii, wezwij do jego naprawienia,
- W przypadku odmowy zwróć się do RPK (w Twoim przypadku będzie to P. Marlena Palimąka ze Starostwa W-wa Zachód – chyba).
- W dalszym postępowaniu powinieneś polegać na opinii RPK, który wezwie sprzedającego do złożenia wyjaśnień, naprawienia auta, etc.
Na czuja mogę powiedzieć, że jeżeli koszty są znaczne, a opinia RPK jest pozytywna, czeka Cię droga sądowa.
Użytkownik krzysiek edytował ten post 26 lipiec 2013 - 08:40