Jedna bateria do trolla o wadze 15 kg . Tam jest max. 10-15 A.
Druga w rezerwie . AGM 75 Ah.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 01 grudzień 2016 - 21:55
Jedna bateria do trolla o wadze 15 kg . Tam jest max. 10-15 A.
Druga w rezerwie . AGM 75 Ah.
Napisano 02 grudzień 2016 - 00:00
Kurde, że też Australia ma monopol na te fusiony z możliwością dużych obciążeń.....Jak to możliwe, Chińczycy śpią, czy jak??!
Napisano 02 grudzień 2016 - 00:35
http://www.mc-sklep....rady-pm-43.html
A jak wygram w totka to sobie zakupie
Akumulator litowy LiFePO4
#norbertkrakow -no to musisz jeszcze pograć ...dziś nikt nie rozbił puli w lotto
....ale bardziej nurtuje mnie jak te ustrojstwo http://www.mc-sklep....e-c-17_100.html balansować ??? Każdy aku w technologii Li-xx wymaga balansowania poszczególnych cel. We wspomnianych aku mamy szeregowo spięte 4 cele (4x 3,2V) a wyprowadzenia elektryczne tylko 2 (+ i -), żeby zapiąć balanser i BMS-a potrzeba co najmniej jeszcze 3 wyprowadzenia. Oświećcie mnie.
Napisano 02 grudzień 2016 - 07:39
Kurde, że też Australia ma monopol na te fusiony z możliwością dużych obciążeń.....Jak to możliwe, Chińczycy śpią, czy jak??!
Zbyt małe zapotrzebowanie rynku , na tego typu dobra i konkurencja kuleje. Ale 1500$ za 12v to szaleństwo
Napisano 02 grudzień 2016 - 09:58
#norbertkrakow -no to musisz jeszcze pograć ...dziś nikt nie rozbił puli w lotto
....ale bardziej nurtuje mnie jak te ustrojstwo http://www.mc-sklep....e-c-17_100.html balansować ??? Każdy aku w technologii Li-xx wymaga balansowania poszczególnych cel. We wspomnianych aku mamy szeregowo spięte 4 cele (4x 3,2V) a wyprowadzenia elektryczne tylko 2 (+ i -), żeby zapiąć balanser i BMS-a potrzeba co najmniej jeszcze 3 wyprowadzenia. Oświećcie mnie.
Cena w MC to jakieś szaleństwo. Za ten sam aku w Czechach mój znajomy zapłacił niecałe 2000PLN (brutto). Baterię ma zbudowaną z kilku ogniw (4 ?) spiętych specjalnymi łącznikami. Kilka razy w sezonie rozpina ogniwa (raptem trzeba odkręcić nakrętki), mierzy, zamienia miejscami w łańcuchu zasilania i cieszy się niską wagą (ciut powyżej 10kg) i zaskakującą wydajnością - po całym dniu pływania (łodź 3,8m cobein + 2 osoby + osapian 45lbs) potrafi wracać przez 6km na pełnym ciągu a bateria NIGDY nie została wyładowana poniżej 60% swojej pojemności. Absolutnie zero problmemów z tymi aku a moc powala.
Użytkownik MarMilo edytował ten post 02 grudzień 2016 - 09:59
Napisano 02 grudzień 2016 - 10:27
#MarMilo - tak rozumiem kiedy ma akumulator zbudowany z 4 ogniw tak jak np: tu https://youtu.be/1WVLIuufr8Y tam nie pa problemu z balansowaniem ale te z linku MC Sklep wyglądają że to są 4 goniwa zabudowane w jednym opakowaniu ....
Nie miałem styczności z LiFePo4 ale na temat LI-ion mogę z doświadczenia już sporo powiedzieć ...zresztą mam litowy aku 125Ah/12v nieco ponad 9kg - nieskromnie chwaliłem się tu: http://jerkbait.pl/t...brać/?p=2011333 - i potwierdzam jak na razie nie do zajechania.
Napisano 02 grudzień 2016 - 12:12
Czyli kupić aku z Czech, wrzucić tam elektronikę sterującą i moc jest z nami...... w cenie gołych ogniw w pudełku u naszych dystrybutorów i ich naganiaczy........
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 02 grudzień 2016 - 12:15
Napisano 02 grudzień 2016 - 12:14
Cena w MC to jakieś szaleństwo. Za ten sam aku w Czechach mój znajomy zapłacił niecałe 2000PLN (brutto). Baterię ma zbudowaną z kilku ogniw (4 ?) spiętych specjalnymi łącznikami. Kilka razy w sezonie rozpina ogniwa (raptem trzeba odkręcić nakrętki), mierzy, zamienia miejscami w łańcuchu zasilania i cieszy się niską wagą (ciut powyżej 10kg) i zaskakującą wydajnością - po całym dniu pływania (łodź 3,8m cobein + 2 osoby + osapian 45lbs) potrafi wracać przez 6km na pełnym ciągu a bateria NIGDY nie została wyładowana poniżej 60% swojej pojemności. Absolutnie zero problmemów z tymi aku a moc powala.
A możesz zdobyć adres tego sklepu ? Tak na wszelki wypadek.
Napisano 02 grudzień 2016 - 16:25
#MarMilo - tak rozumiem kiedy ma akumulator zbudowany z 4 ogniw tak jak np: tu https://youtu.be/1WVLIuufr8Y tam nie pa problemu z balansowaniem ale te z linku MC Sklep wyglądają że to są 4 goniwa zabudowane w jednym opakowaniu ....
Nie miałem styczności z LiFePo4 ale na temat LI-ion mogę z doświadczenia już sporo powiedzieć ...zresztą mam litowy aku 125Ah/12v nieco ponad 9kg - nieskromnie chwaliłem się tu: http://jerkbait.pl/t...brać/?p=2011333 - i potwierdzam jak na razie nie do zajechania.
Podawałem już w tym wątku link do strony w EU, gdzie są Westony - ta niby bateria to obudowa , wewnątrz kryje nic innego niż 4 ogniwa. Były na wspomnianej stronie rysunki i demontuje się ją bez problemu.
Napisano 02 grudzień 2016 - 17:45
Podawałem już w tym wątku link do strony w EU, gdzie są Westony - ta niby bateria to obudowa , wewnątrz kryje nic innego niż 4 ogniwa. Były na wspomnianej stronie rysunki i demontuje się ją bez problemu.
masz rację, poszperałem trochę i znalazłem sposób na bezproblemowy demontaż pokrywy...... nie trzeba nawet mieć specjalistycznych narzędzi...wystarczy tylko......
nie wiem tylko co powie na to gwarant gdy mu powiem że po 50-100 cyklach ładowania/rozładowania zaistniała konieczność zbalansowania ogniw i dlatego zdemontowałem pokrywę by podłaczyć ładowarkę z balanserem / balanser.
Napisano 02 grudzień 2016 - 17:52
Jak co powie ? Ingerowales pan w aku to pozbył się pan gwarancji. Nic innego powiedzieć nie moze
Napisano 02 grudzień 2016 - 18:04
poczytałem też warunki gwarancji producenta https://www.ev-power...-for-batteries/ piszą coś w tym stylu ( tłumaczenie wujek google
"Gwarancja jest nieważna, jeżeli napięcie na zaciskach akumulatora komórek lub przekroczyć ograniczenia podane przez producenta.
Dla gwarancji przetwarzania reklamacji wymagamy wiarygodnego potwierdzenia, że dana bateria była używana w zasięgu napięcia podany przez producenta. Jest to możliwe za pomocą regulowanego ładowanie i rozładowywanie poprzez BMS. "
tylko ja się qfa pytam jak poprawnie podłaczyć BMS bez "odkręcenieia" dekielka z góry.
Żeby nie było .... ja nie neguję akumulatorów Li-xx ( Li- ion, polimer, LiFePO4.....) będę och zagorzałym orędownikiem ale jeśli kupować to coś takiego co pozwala nam kontrolować parametry czytaj podłączyć BMS.
Użytkownik VonJa edytował ten post 02 grudzień 2016 - 18:11
Napisano 02 grudzień 2016 - 22:31
To nie pas szahida :
http://www.battery-i...ncnim-systemem/
Wszystko na wierzchu, zapakować choćby w lodówkę turystyczną i jazda.
Napisano 02 grudzień 2016 - 23:39
To nie pas szahida :
http://www.battery-i...ncnim-systemem/
Wszystko na wierzchu, zapakować choćby w lodówkę turystyczną i jazda.
To nadal prawie 4000 zł. Czekam.
Napisano 03 grudzień 2016 - 01:15
Użytkownik brig edytował ten post 03 grudzień 2016 - 01:26
Napisano 03 grudzień 2016 - 06:18
To nadal prawie 4000 zł. Czekam.
Ale nie +/- 6k jak za ten z Australii.
Napisano 03 styczeń 2017 - 21:58
Szukam pomocy w doborze mocy akumulatorów. Na łodce będę miał silniczek Tohatsu 30km z alternetorem do ładowania akumulatorów o takich parametrach 12 V / 180 W / 15 A. Na łodzi będzie instalacja do podłączenia dwóch akusów. Jeden będę chciał używać do echo drugi do silnika dziobowego. Jak dobra wielkość akusów do parametrów ładowania z silnika?
Napisano 03 styczeń 2017 - 22:08
Użytkownik MARIUSZ 69 edytował ten post 03 styczeń 2017 - 22:22
Napisano 03 styczeń 2017 - 22:19
Nie zapomnij w tej instalacji ładowania o separatorze.
Napisano 03 styczeń 2017 - 22:19
Tak od 80ah i to raczej kwasiaki.
A czemu kwasiaki?
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych