Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Akumulator - co wybrać?


  • Please log in to reply
2144 replies to this topic

#161 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 483 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Posted 08 June 2016 - 05:07

Wczoraj na Toyamie 100ah żelowej,z zatoki Teleśnickiej do ....Wołkowyi  i z powrotem,nie wiem ile to km ale wiem jedno ,DUŻO Ci którzy znają j Solińskie wiedzą że to z jednego końca na drugi,ponton 310 cm dwie osoby, szpej,silnik Osapian z maxiem,i monentami wiało nieżle... cały czas prędkosć  orientacyjna w okolicach 3/3,5 biegu,uważam to za bardzo dobry wynik,bez maximizatora na pewno by to było nie realne...na koniec stan aku wynosił 11,1.. :)


Edited by delux64, 08 June 2016 - 05:13.

  • Jozi likes this

#162 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,347 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 08 June 2016 - 06:47

Wczoraj na Toyamie 100ah żelowej,z zatoki Teleśnickiej do ....Wołkowyi  i z powrotem,nie wiem ile to km ale wiem jedno ,DUŻO Ci którzy znają j Solińskie wiedzą że to z jednego końca na drugi,ponton 310 cm dwie osoby, szpej,silnik Osapian z maxiem,i monentami wiało nieżle... cały czas prędkosć  orientacyjna w okolicach 3/3,5 biegu,uważam to za bardzo dobry wynik,bez maximizatora na pewno by to było nie realne...na koniec stan aku wynosił 11,1.. :)

Bardzo przyjemne jest odczucie z dobrze wydanych  pieniędzy, nieprawdaż?  :)

Zauważyłem to u siebie, że pływając maksymalnie na 3/4 mocy od rana do wieczora, ja padam na twarz, a akumulatory są dalej rześkie.

Pożyczyłem z zaprzyjaźnionej hurtowni elektrycznej miernik napięcia i natężenia prądu. Zaznaczyłem sobie mazakiem punkt na manetce, po przekroczeniu którego drastycznie zwiększa się żarłoczność silnika. Tak na oko jest to właśnie 3/4 mocy.



#163 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 483 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Posted 18 June 2016 - 12:02

 Męczy mnie ta BEZ OBSŁUGOWOŚĆ Aaku kwasowego,100ah YUSA Marine,który używam od niedawna,zerwałem szeroką taśmę nalepioną na wierzchu żeby zobaczyć ewentualny stan elektrolitu ale pod spodem nie ma żadnych korków...oprócz 2 na bokach wentylacyjnych.. :huh: ? 


Edited by delux64, 18 June 2016 - 12:38.


#164 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9,664 posts
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Posted 19 June 2016 - 09:32

 Męczy mnie ta BEZ OBSŁUGOWOŚĆ Aaku kwasowego,100ah YUSA Marine,który używam od niedawna,zerwałem szeroką taśmę nalepioną na wierzchu żeby zobaczyć ewentualny stan elektrolitu ale pod spodem nie ma żadnych korków...oprócz 2 na bokach wentylacyjnych.. :huh: ? 

Może to jest AGM :) .



#165 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 483 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Posted 19 June 2016 - 10:19

http://allegro.pl/ak...6171581000.html      raczej nie.....



#166 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,347 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 19 June 2016 - 17:55

Ja mam w samochodzie Wartę bezobsługową. Trzy lata temu próbowałem sprawdzić poziom elektrolitu. Może za mało starałem się, bo nie udało mi się znaleźć korków. Nic złego nie zauważyłem w ciągu tych trzech lat. Tak sobie myślę, że jak nie będziesz tej Yuasy przeładowywał, to elektrolit nie odparuje przez najbliższe pięć lat.



#167 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,804 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 19 June 2016 - 19:11

Czasami bezobsługowe nie mają korków. Osobiście bym takiego nie kupił, chyba że agm lub żel. Jeżeli kwasiak, to zazwyczaj po dwóch-trzech latach jest kaplica.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#168 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,347 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 19 June 2016 - 19:39

Nie strasz.

Nie przeładowywać to podstawa.



#169 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,598 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 19 June 2016 - 23:10

Dzisiaj w trolu 23 kilometry i pod koniec było jeszcze 11,2 v pod obciążeniem. Trojan 115 ah . Dwuletni i po przejściach. Kiedyś go kilkakrotnie ładowałem jak 1/4 elektroltu wyparowała. To jest wynik. Jak był nowy robił jeszcze więcej.

#170 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,501 posts
  • Imię:adam

Posted 20 June 2016 - 17:20

A co mają kilometry do aku ? Jeśli pyrkasz 2km/h przez cały dzień na flaucie silnik bierze z 7/8a to nie rozladowujesz go nawet prądem C10 . Zapodaj mu 30A i jak wytrzyma pełne 3 h to będzie wynik. Trojany są ok . Jednak to ile.wytrzymają zależy od użytkownika w większej mierze i warunków 



#171 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,347 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 20 June 2016 - 18:46

W tym przypadku to chyba raczej większa zasługa silnika, niż akumulatora. Jak silnik, markowy silnik ma dużą sprawność, to prądu zjada mniej.



#172 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,003 posts

Posted 20 June 2016 - 18:57

Tak dla wiadomosci...Osapian 55LB bierze 6,5A na "pyrkaniu". Prędkość 2,5 km/h.


  • Jozi likes this

#173 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,598 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 21 June 2016 - 00:38

A co mają kilometry do aku ? Jeśli pyrkasz 2km/h przez cały dzień na flaucie silnik bierze z 7/8a to nie rozladowujesz go nawet prądem C10 . Zapodaj mu 30A i jak wytrzyma pełne 3 h to będzie wynik. Trojany są ok . Jednak to ile.wytrzymają zależy od użytkownika w większej mierze i warunków 

Prędkość 2,5-3 km/h. Po prostu porównywałem go z innymi akumulatorami przy tej prędkości i jest lepszy.

Oczywiście że mają. To zrób ich 50 ;)



#174 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,378 posts
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Posted 21 June 2016 - 10:35

Tak dla wiadomosci...Osapian 55LB bierze 6,5A na "pyrkaniu". Prędkość 2,5 km/h.

To słabiutko.
Motorguide varimax 55 zapięty do michała przy lekko ponad 2 km/h pobierał od 2,5A przy flaucie, 3 km/h to pobór ok. 5A.  Bardzo podobnie zużywa prąd MK. 
Mierzone miernikiem cęgowym.



#175 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,003 posts

Posted 21 June 2016 - 11:59

Testy nie są miarodajne, ale 2,5A nie jest osiągalne dla Osapiana. Może dlatego że jego maximizer startuje właśnie od poboru około 6A. Jakby dało się ustawić mniejsze obroty śruby to pewnie i osiagnąłby pobór w granicach 3A.

Edited by Kadet, 21 June 2016 - 12:23.


#176 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,501 posts
  • Imię:adam

Posted 21 June 2016 - 20:17

Prędkość 2,5-3 km/h. Po prostu porównywałem go z innymi akumulatorami przy tej prędkości i jest lepszy.

Oczywiście że mają. To zrób ich 50 ;)

bez problemu i 250 km i to na aku 20Ah , na rzece z nurtem :P



#177 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,249 posts
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Posted 21 June 2016 - 20:42

Kiedyś coś takiego zrobiłem....

Może komuś się przyda,taki materiał poglądowy.Pomiar prądu w stosunku do prędkości.Silnik to Minnkota C2 45lb z dołożonym maxi,łódka 4 m +2 osoby ,masa całkowita około 400 kg(szybko licząc).

Przed startem.

post-56162-0-01002000-1447712816_thumb.j                         Jedziemy...  :)post-56162-0-93223400-1447712937_thumb.j

...powoli dodaję gazu...  ;)

post-56162-0-65596100-1447713213_thumb.j                              ..szybciej....post-56162-0-83990100-1447714003_thumb.j

 

 

Prąd wzrasta znacząco

post-56162-0-49923300-1447714192_thumb.j   

 

..no i max ,co tego dnia udało mi się wycisnąć...

post-56162-0-57678300-1447714320_thumb.j


Edited by Sebalos, 21 June 2016 - 20:45.


#178 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,003 posts

Posted 22 June 2016 - 12:26

Wyniki podobne do Osapiana 55lb max.

#179 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,598 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 22 June 2016 - 12:54

Wyniki podobne do Osapiana 55lb max.

Bo maksi dokładany a nie oryginalny MK.



#180 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,385 posts
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Posted 22 June 2016 - 17:41

Jak widać ze zdjeć (a u mnie z doswiadczenia) nie zawsze wraz ze wzrostem utraty Amperów z aku czy paliwa ze spaliny, wzrosną pozytywnie osiągi. Zauważyłem że przy pewnych obrotach śruby łódka nie jest w stanie juz przyspieszyć a jedynie silniki "mielą" mocniej wodę. Jedyna rada na to jest lepsza łódź lub śruba o innym uciągu (np. znana kipawa).
Jeżeli jeszcze pływasz sam i łódka jest źle wyważona (np. obciążony tył) to moc uciągowa silników chce wepchnąć ją głębiej "dupą" w wodę. Dobrze wtedy pływać na środkowej ławce a i silniki zamontowane na dziobie zdają lepiej w tym przypadku egzamin.

Wszystko musi byc optymalnie zgrane i wtedy są zadowalające (max) osiągi. :)