Chemia w warsztacie .
#281 OFFLINE
Napisano 25 luty 2015 - 19:04
#282 OFFLINE
Napisano 25 luty 2015 - 20:32
#283 OFFLINE
Napisano 25 luty 2015 - 22:08
Nigdzie nie znalazłem a szukałem , prubował ktoś mieszać żywicę z pianą teraz zrobiłem mieszankę i zobaczę co wyjdzie napisze potem wyniki tego testu jak coś
Ciekawy pomysł, koniecznie pochwal sie efektami:) powodzenia
#284 OFFLINE
Napisano 28 luty 2015 - 18:41
Witam
Jestem nowym użytkownikiem na forum więc
Witam wszystkich
Mam takie małe pytanie, można jakąś inną farbą zastąpić Capon ? Np Vidaron Nitro
Będę malował aero i pigmentami, farbami akrylowymi min Valejo lub Pactra a ostatnia warstwa leci HartzLack`iem (już zakupione, farby też)
Z góry dziękuję za odpowiedź
#285 OFFLINE
Napisano 28 luty 2015 - 20:34
Prowizorycznie możesz, mocno rozcieńczając (w proporcji około 10 części rozpuszczalnika/jedna część lakieru). Pamiętaj jednak, że to nie jest to samo. Lepiej zainwestować w Capon
- Engimabaits.pl lubi to
#286 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2015 - 11:01
Mam zamiar w piance pobawić i tam chyba Capon nie jest potrzebny ? (nie chciałem kupować, by mi się zmarnowało)
Szukałem w sklepie białego Caponu, lecz facet mówi, że takiego niema
#287 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2015 - 16:39
Capon jest lakierem bezbarwnym, służącym do impregnacji drewna. Przy piance produkt zbędny.
- Engimabaits.pl lubi to
#288 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2015 - 18:16
widziałem, żę woblerki są maczane w białym to może być zwykly lakier (tylko nie nitro) tak ?
#289 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2015 - 19:00
Polecam użycie wyszukiwarki
Przykładowe wyniki zapytania o białą farbę podkładową:
http://jerkbait.pl/t...rba +podkładowa
http://jerkbait.pl/t...rba podkładowa
- Engimabaits.pl lubi to
#290 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2015 - 22:00
wielkie dzięki następnym razem wklepę a jak nie będzie napisze
Te posty rozjaśniają mi myślenie, choć wiem to są błahe sprawy
PS: co do pierwszej warstwy na lipę zamiast Caponu mam lakier jachtowy, nie był by on lepszy ?
Użytkownik Fishmaker edytował ten post 01 marzec 2015 - 22:01
#291 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2015 - 22:47
Capon jest baaardzo rzadki. Ma za zadanie jak najgłębiej spenetrować drewno, a następnie wysychając uszczelnić wszystkie mikropory. Lakiery mają za zadanie wytworzyć stabilną i gładką warstwę na powierzchni materiału (drewna), są gęste, więc nie "wpijają" się w drewno. Napięcie powierzchniowe jest za duże. Przy przebiciu lakieru (odprysk przy oczku, nacięcie na ster, zęby szczupaka lub sandacza, wreszcie kamienie) - drewno nie posiada żadnej ochrony i będzie "piło" wodę. Lipa jest, ze względu na swą budowę, niezwykle wrażliwa na uszkodzenia powłoki. Pęcznieje i potrafi wręcz eksplodować. Lakier jachtowy nie jest zamiennikiem Caponu, nie zabezpieczy wnętrza woblera przed zniszczeniem.
#292 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2015 - 00:12
Witam. Pytanko Czym zmyć lakier poliuretanowy np. z palców i ubrania(gdzieś tam nie chcący skapło )? Próbowałem dwoma różnymi rozcieńczalnikami i nie idzie, w sieci szukałem i też nie znalazłem dokładnej odpowiedzi. Może zmywacz do paznokci dał by radę?
#293 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2015 - 08:42
Witam. Pytanko Czym zmyć lakier poliuretanowy np. z palców i ubrania(gdzieś tam nie chcący skapło )? Próbowałem dwoma różnymi rozcieńczalnikami i nie idzie, w sieci szukałem i też nie znalazłem dokładnej odpowiedzi. Może zmywacz do paznokci dał by radę?
Aceton. Jeśli zmywacz masz na bazie acetonu to tez powinno zejść.
- *Hektor* i Arek M lubią to
#294 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2015 - 11:33
mam pytanie o wykończenie woblerów z pianki, przeczytałem co nieco na forum i zanim ruszę na zakupy chemii proszę o potwierdzenie lub wskazanie błędów w tym co wywnioskowałem po lekturze forum
Cel - "wykończenie" woblerów z pianki
- dociążenie woblerów śrucinami / grzechotką
- zaszpachlowanie otworów z dociążeniami szpachlą (np. akryl szpachlowy ze sklepu budowlanego)
- wyszlifowanie szpachli drobnym papierem ściernym
- zagruntowanie podkładem lakierniczym do plastików np. MOTIP
- nałożenie koloru – lakier akrylowy w aerozolu (spray) lub farba akrylowa nakładana pędzelkiem
- wklejenie oczu - klej epoksydowy
- Wklejenie steru – klej epoksydowy
- Lakierowanie - np. Hartzlack (2-3 razy)
czy coś pominąłem? czy poprawnie dobrałem materiały i kolejność?
#295 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2015 - 15:33
Przeczytałeś co nieco wiec proponuje poczytac jeszcze duzo wiecej zanim zaczniesz bo jak narazie to widzę że bez zrozumienia czytałes
i zacznij sobie od drewna lipa ewentualnie balsa na poczatek bo bardzo latwo sie obrabia lipa troszke ciezej ale tez calkiem przyjemnie
duzo czytaj przedewszystkim.
wszystko jest na forum w tematach technicznych a watki autorskie to juz w ogole skarbnica wiedzy
Użytkownik Adam L. edytował ten post 26 sierpień 2015 - 15:37
#296 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2015 - 16:25
jak masz zamiar robic woblery z pianki to nic nie szpachlujesz bo pianke wlewasz do formy ze stelazem i obciazenien wychodzi gotowy korpus do przeszlifowania i malowania
Przeczytałeś co nieco wiec proponuje poczytac jeszcze duzo wiecej zanim zaczniesz bo jak narazie to widzę że bez zrozumienia czytałes
proszę czytać co napisałem, nie napisałem, że planuję robić woblery z pianki, ja już mam korpusy i wyglądaja np tak:
wobki.jpg 9,89 KB 7 Ilość pobrań
chodzi o wykonanie prac od stanu przedstawionego na zdjęciu do gotowego woblera, pytam o kolejność i typy materiałów, a dokładnie o wskazanie co błędnie odczytałem lub zaplanowałem, nie proszę o gotową recpetę "jak mając korpus dokończyć wobler" tylko po lekurze forum stworzyłem listę prac i materiałów i proszę o wskazanie błędów w tym co zrobiłem. Z chęcią wrócę do lektury, na podstawie krytycznych rzeczowych uwag do tego co napisałem
Użytkownik wuran edytował ten post 26 sierpień 2015 - 16:28
#297 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2015 - 17:50
1. dociążenie woblerów śrucinami / grzechotką -TAK
2. zaszpachlowanie otworów z dociążeniami szpachlą (np. akryl szpachlowy ze sklepu budowlanego) -TAK
3. wyszlifowanie szpachli drobnym papierem ściernym -TAK
4. zagruntowanie podkładem lakierniczym do plastików np. MOTIP - NIE KONIECZNIE (po dobrymy odtłuszczeniu korpusu wystarczy zastosować Snieżkę białą SUPREMAL nitro dobrze wyrównuję drobne nierówności i daje dość twardą powłokę.
5, nałożenie koloru – lakier akrylowy w aerozolu (spray) lub farba akrylowa nakładana pędzelkiem -TAK
6, wklejenie oczu - klej epoksydowy -TAK
7. Wklejenie steru – klej epoksydowy - NIE (to powinien być punk 8)
8. Lakierowanie - np. Hartzlack (2-3 razy) - NIE (to powinien być punk 7) i dorzuc jeszcze ze 2 warstwy lakieru
- wuran lubi to
#298 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2015 - 18:47
1. dociążenie woblerów śrucinami / grzechotką -TAK
2. zaszpachlowanie otworów z dociążeniami szpachlą (np. akryl szpachlowy ze sklepu budowlanego) -TAK
3. wyszlifowanie szpachli drobnym papierem ściernym -TAK
4. zagruntowanie podkładem lakierniczym do plastików np. MOTIP - NIE KONIECZNIE (po dobrymy odtłuszczeniu korpusu wystarczy zastosować Snieżkę białą SUPREMAL nitro dobrze wyrównuję drobne nierówności i daje dość twardą powłokę.
5, nałożenie koloru – lakier akrylowy w aerozolu (spray) lub farba akrylowa nakładana pędzelkiem -TAK
6, wklejenie oczu - klej epoksydowy -TAK
7. Wklejenie steru – klej epoksydowy - NIE (to powinien być punk 8)
8. Lakierowanie - np. Hartzlack (2-3 razy) - NIE (to powinien być punk 7) i dorzuc jeszcze ze 2 warstwy lakieru
dziękuję
#299 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2015 - 20:26
Witam
Poszukuję sylikon aby można było zrobić z niego formę zarówno do odlewów przynęt gumowych jak i woblerków z pianki
Macie coś fajnego ?
dziękuję za odpowiedź
#300 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2015 - 20:30
Witam wszystkich serdecznie.
Forumowicze... czy farba flexo-graficzna (drukarska, konkretnie do foli) nadaje sie do woblerków ?
Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu ale.... bieda.
Pare szt. pomalowałem tą farbą metodą najprostszą i najszybsza z możliwych - zanurzeniowo. pare warstw lakieru i po 3 dniach prob nad woda nic sie nie dzieje. Z paru wątków na forum wywnioskowałem jednak, że po miechu czy 2 potrafi cos puchnąć czy matowiec(w przypadku innych farb oczywiscie). Z racji że boję sie stracic kawał czasu na uzyskanie cieszacego mnie efektu(co zabiera mi naprawde ogrom czasu), zastanawiam sie czy warto go tracic. Zaś z drugiej strony mam nieograniczony, "free-wolny" dostęp do takowych więc było by git skorzystać.
Tak......tak. Poczekaj 1 czy 2 miechy bedziesz wiedział ....
Jestem "świeżynka" z woberami, Niecierpie czekać ... hehe
Może ktoś ma jakieś doświadczenie z takimi farbami ? Może jakieś rady ? Jakiś patent na wyeliminowanie niedoskonałości ?
Moja praktyczna wiedza w temacie:
-MEGA szybkoschnąca, (istnieje opozniacz dedykowany tym farbom, i również przyśpieszacz)
-bardzo słaba przyczepność na "gołe" drewno (po wyschnięciu przetarcie palcem rozmazuje)
-dobra przyczepność na lakier czy rozcieńczony lakier-(stosuje zamiast caponu), przetarcie palcem powoduje rozmazy aczkolwiej w wodzie(silnym nurcie) gitarka
Proszę o pomoc i jeszcze bardziej o wyrozumiałość. Jestem total nowy, pierwszy post w życiu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych