Ładowarka EST-516 - krytyka.
#41 OFFLINE
Napisano 23 październik 2013 - 11:42
#42 OFFLINE
Napisano 23 październik 2013 - 11:43
Ano właśnie, jak aku nie jest najmłodszy i utracił część pojemności, to będzie się ładował krócej (tak jakby był mniejszy), więc nie koniecznie krótki czas ładowania musi być powodem do zadowolenia z ładowarki. Akurat czasy które ja podawałem dotyczyły nowego aku, kupionego tydzień temu.
Ewentualnie jak ktoś chce sie pobawić, można spisywać np. co godzine ile amper bierze, a znając ile prądu pobrał do pełnego naładowania i początkowe napięcie akumulatora, można orientacyjnie określić jego rzeczywistą pojemność.
Użytkownik SzymonK edytował ten post 23 październik 2013 - 11:47
- lokoko83 lubi to
#43 OFFLINE
Napisano 23 październik 2013 - 12:04
Mam 3 nowe aku i też maks. 12 godzin. Reklamuj ładowarkę.
#44 OFFLINE
Napisano 23 październik 2013 - 12:18
Mam 3 nowe aku i też maks. 12 godzin. Reklamuj ładowarkę.
Takie porównania nie są miarodajne, nie wiadomo w jakim stopniu są rozładowane te aku jak je podłączasz.
Jak możesz to podaj pojemność, napięcie aku przed podłączeniem, napięcie na zaciskach oraz prąd tuż po podłączeniu i to samo np. kilka godzin po podłączeniu - wtedy można coś wnioskować.
Oczywiście nie teraz, ale przy najbliższym ładowaniu, bo domyslam się, że nie mierzyłeś albo nie pamiętasz.
Np. wczoraj o 19 wieczorem podłączyłem aku o napięciu 12,9V (niewiele rozładowany), to o 9 rano juz miał full (a może i wczesniej), ale co to za rozładowanie było.
Użytkownik SzymonK edytował ten post 23 październik 2013 - 12:20
#45 OFFLINE
Napisano 23 październik 2013 - 17:43
#46 OFFLINE
Napisano 23 październik 2013 - 22:32
Co do est-516 myślałem nad jej zakupem przed kupnem ctek-a ale w " odpowiednim momencie" zepsuła się mojemu koledze, potem w krótkim czasie drugiemu, niszcząc przy okazji akumulator bo ten zostawił go na dłuższy czas podłączonego. Może to przypadek bo obie ładowarki były zakupione w tym samym czasie więc mógł wkraść się jakiś błąd przy produkcji danej partii lub jakiś zastosowany element
był wadliwy. Nie mniej jednak wiele osób ją chwali więc zła na pewno nie jest skoro ładowane nią akumulatory służą wiele lat ale po doświadczeniach moich znajomych polecam bardziej ctek-a.
Wszystich pomiarów dokonałem miernikiem cęgowym. Polecam wszystkim taki rodzaj miernika, gdyż oprócz napięcia pokaże nam również pobór prądu. Tak sprawdzałem też różnice w poborze prądu silnika "biegowego" i z maximizerem, kiedy to mocno uwierzyłem w tego drugiego.
#47 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 04:43
W sumie to troche sie dziwie, ze tak o niej cicho na forum.
W przeciwienstwie do EST, ladowarka w pelni automatyczna. Po osiagnieciu napiecia jakie wybralismy na poczatku ladowania, doladowuje aku jeszcze przez godzine z hakiem ( 50% rozladowania aku 100ah) poczym przechodzi na napiecie 13,7 i tak jest podtrzymywane. Samo ladowanie zasadnicze trwa okolo 5h. Ladowarka posiada takze funkcje odsiarczania ktora faktycznie ozywila wysluzonego juz Trojana na tyle ze jeszcze mozna poplywac na nim ze 2h na 4 biegu. Nie bede reklamowac sklepu ale google w ruch i poczytajcie o niej wiecej bo jestem z niej naprawde zadowolony
#48 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 06:56
A ile ten Sunstrom na maxa potrafi dać A? 10?
#49 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 09:19
To ja tez bez reklamy sklepu - polecam PROFESJONALNA ŁADOWARKA FIRMY MEAN WELL PB-230-12 PRĄD ŁADOWANIA 16A!!! Sa jeszcze modele 7,2A dla akumlatorów o mniejszej pojemnosci.
Jeżeli chcesz żeby twój akumulator ładował się przez kilka dni to ta aukcja nie jest dla ciebie.
Jeżeli chcesz kupić produkt z roczną gwarancją "na piśmie" od "firmy" która nie wystawia faktur VAT (czyli po prostu nie istnieje) co jest jednoznaczne z niemożnością uzyskania świadczeń gwarancyjnych to ta aukcja również nie jest dla ciebie.
NAJNOWOCZEŚNIEJSZA ŁADOWARKA NA RYNKU DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW ŻELOWYCH , AGM I TRADYCYJNYCH OTWARTYCH.
MAŁA KOMPAKTOWA PERFEKCYJNIE WYKONANA W METALOWEJ OBUDOWIE, ODPORNA NA WSTRZĄSY, IDEALNA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW TYPU MARINE, DO WÓZKÓW INWALIDZKICH - W PEŁNI AUTOMATYCZNA, IMPULSOWA .
Nie boimy się pokazać zdjęcia przedmiotu, inni sprzedawcy pokazują opakowanie mając świadomość iż przedmiot w środku jest wątpliwej jakości nawet wizualnej nie wspominając o walorach technicznych !!!!
PRĄD ŁADOWANIA:
Podłączenie do ładowarki akumulatorów o pojemnościach większych niż zalecane, nie stanowi problemu z punktu widzenia ładowarki ani samych akumulatorów. Jedynym ujemnym skutkiem takiego działania będzie wydłużenie czasu ładowania
PRZY ZAKUPIE ŁADOWARKI ZWRÓĆ UWAGĘ NA RZECZ NAJISTOTNIEJSZĄ - PRĄD ŁADOWANIA ŁADOWARKI !!! DZIĘKI TEMU MOŻESZ OKREŚLIĆ CZAS W JAKIM TWÓJ AKUMULATOR ZOSTANIE NAŁADOWANY. NIE WIERZ W CUDA TYPU "ŁADOWARKA AKUMULATORÓW ŻELOWYCH 2-200Ah" , RÓWNIE CUDOWNE OKREŚLENIE:"PRĄD ŁADOWANIA DO 10 A" BO SPĘDZISZ URLOP NA OCZEKIWANIU NA GOTOWĄ BATERIĘ.
ZADAJ PYTANIE SPRZEDAWCY: W JAKIM CZASIE DANA ŁADOWARKA NAŁADUJE CAŁKOWICIE ROZŁADOWANY AKUMULATOR np. 100 Ah !!!
NASZA ŁADOWARKA NAŁADUJE AKUMULATOR:
75 Ah w ok. 4-5h
100 Ah w ok. 6-7h
120 Ah w ok. 7-8h
i nie musisz jej po ładowaniu natychmiast odłączać - jest w pełni automatyczna, zabezpiecza akumulator przed przeładowaniem !!!
RZETELNY SPRZEDAWCA POWINIEN PODAĆ DOKŁADNE CHARAKTERYSTYKI TECHNICZNE PRODUKTU !!!
DOBRA ŁADOWARKA MUSI MIEĆ 2 LATA GWARANCJI !!!
AUKCJA DOTYCZY MODELU 12V
NAJWAŻNIEJSZE CECHY
- 3-etapowa charakterystyka ładowania
- Wbudowany filtr PFC, dzięki któremu ładowarka spełnia wymogi normy EN61000-3-2
- Zabezpieczenia przed przeciążeniem, zwarciem wyjścia, nadnapięciowe, temperaturowe, przed odwrotnym podłączeniem baterii akumulatorów
- Chłodzenie swobodnym lub wymuszonym obiegiem powietrza, automatyczny dobór prędkości wentylatora w zależności od obciążenia
- Zaprojektowana do ładowania akumulatorów żelowych, AGM i innych kwasowo-ołowiowych
- 2-kolorowy wskaźnik LED stanu pracy ładowarki
- Wysoka sprawność (85 ~ 88%)
- Zdalne załączanie / wyłączanie ładowarki
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
BUDOWA ZASADA DZIAŁANIA
W początkowej fazie pracy ładowarka dostarcza maksymalny prąd (jaki może wydać) przy napięciu 14.4V (dla 1 akumulatora), 28.8V (dla dwóch szeregowo połączonych akumulatorów 12V). Pracuje wówczas jako źródło prądowe (constant current). Wskaźnik LED stanu pracy świeci się wówczas na czerwono, a wbudowany wentylator zaczyna się obracać celem poprawy odprowadzania ciepła. Po upływie pewnego czasu (w zależności od stanu rozładowania akumulatorów; zazwyczaj po kilku godzinach), prąd ładowania stopniowo maleje i ładowarka przechodzi do pracy jako źródło napięciowe (constant voltage). Gdy prąd ładowania spadnie do 10% swojej maksymalnej wartości, ładowarka przechodzi w tryb pracy „floating-charge”, tj. prądu konserwującego. Napięcie ładowania spada do 13.6V (dla jednego akumulatora) lub do 27.2V (dla dwóch szeregowo połączonych akumulatorów 12V). Wskaźnik LED stanu pracy zmienia barwę na zieloną.
Zależności między napięciem ładowania a prądem ładowania w poszczególnych etapach pracy ładowarki zobrazowane zostały na poniższym wykresie:
NIE DAJ SIĘ NABRAĆ NA ŁADOWARKĘ CO ŁADUJE OD 4Ah DO 200Ah, BO SPĘDZISZ URLOP NA OCZEKIWANIU NA GOTOWĄ BATERIĘ - A WĄTROBĘ MA SIĘ TYLKO JEDNĄ :-)
PAMIĘTAJ KUPUJĄC ŁADOWARKĘ DOBREJ JAKOŚCI WYDŁUŻASZ ŻYWOTNOŚĆ AKUMULATORA !!!
Użytkownik krakus edytował ten post 24 październik 2013 - 09:22
#50 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 10:02
12A. Bedzie sie zgadzac bo 8A laduje aku 5-6h 50% rozladowany. Wychodzi na to ze 120ah dobije do pelna w 10h na ustawieniu 12A.A ile ten Sunstrom na maxa potrafi dać A? 10?
#51 OFFLINE
Napisano 02 lipiec 2018 - 20:37
#52 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2018 - 21:49
Jak by komuś nie ładował stefek jak należy trzeba wymienić najczęściej
Tranzystor IRFP064NUżytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych