

Prędkość motorowej łodzi wędkarskiej - zużycie paliwa
#81
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 06:14

#82
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 07:25
womaly23, on 13 Aug 2017 - 21:13, said:
Pionowa pawęż to było kilka dekad temu. Pewnie kopyto zdjęte z jakiejś starej łódki. Zmiana kąta w silnikach miała miejsce też dosyć dawno. Po to, żeby dopasować zakres wychylenia silnika do konstrukcji łodzi.Tak we dwóch, łódka niby 2015 r ale pionowa pawęź.
Co daje zmiana kąta po za brakiem mobilności z jednostkami np 2 letnim +?
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#83
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 07:34
psulek, on 14 Aug 2017 - 06:25, said:
Pionowa pawęż to było kilka dekad temu. Pewnie kopyto zdjęte z jakiejś starej łódki. Zmiana kąta w silnikach miała miejsce też dosyć dawno. Po to, żeby dopasować zakres wychylenia silnika do konstrukcji łodzi.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Oki rozumiem,
Przy obecnym stanie rzeczy rozumiem, że mam to "wyprostować " ?
#84
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 12:35
Tak, kolega miał ten sam problem przy Romanie z lat '80. Pionowa pawęż i Evinrude 737 (dosyć leciwy), który był lekko wytrymowany przy maksymalnym opuszczeniu. On sobie zrobił stały pantograf z kwasówki (spawacz Al/Inox), ale klin też powinien dać radę.
Użytkownik psulek edytował ten post 14 sierpień 2017 - 12:35
#85
OFFLINE
#86
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 13:23
Obecnie pod silnik mam podłożona sklejka 1cm, na to kłaść tego klina czy będzie za daleko silnik od pawezy ?
Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 sierpień 2017 - 13:24
#87
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 13:26
Tak naprawdę im dalej tym lepiej. Żeby tylko grubość całkowita nie przekroczyła możliwości zaczepu w silniku.
#88
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 14:11

Dzisiaj pływalem 48.5 km /h
#89
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 14:58
Jak podniosłeś silnik, to normalne.
#90
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 15:02
No i jeszcze pytanie - na której śrubie. Jak podniosłeś silnik, to przetestuj obie, opisz swoje wrażenia (czas wejścia w ślizg itp). 5cm w górę samo w sobie sporo daje nawet bez zmiany śruby. Żeby miarodajnie było.
Użytkownik psulek edytował ten post 14 sierpień 2017 - 15:05
#91
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 15:41
psulek, on 14 Aug 2017 - 13:58, said:
Już na podniesionym, wczoraj jakoś nie chciał tyle pojsc:) śruba 11 cały czas, 13 w środę potestuje, zobaczymyJak podniosłeś silnik, to normalne.

Póki co jestem bardzo zadowolony i więcej nie oczekuję...
Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 sierpień 2017 - 15:47
#92
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2017 - 15:47
No to by się sprawdzało z moimi doświadczeniami. Jak miałem pierwszą aluminiówkę, to testowe pływanie było bez skończonej pawęży i wyszło 38, po skończeniu (silnik 5cm w górę) - ~ 42.
#93
OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2017 - 23:58
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych