Witam Wszystkich !
Nieco mnie poniosło i zakupiłem komplet IOS FACTORY, a że mój morethan nie był przez 5 lat tykany w środku, postanowiłem zacząć od niego. Przestudiowałem dokładnie filmiki małego skośnookiego przygotowałem warsztacik i do dzieła. Po rozłożeniu kołowrotka na części okazało się, że w środku jest jeden wielki gnój... i tu przypomniałem sobie jak to przed 2 laty przez otwór po odkręceniu dupki dokładałem smar molibdenowy... Nikt mi nie powie, że wypukiwanie olejem wrzecionowym i wstrzykiwanie smarów czy oliwek, to najlepsza metoda. Oczyściłem dokładnie korpus, obudowę, przekładnie w benzynie, łożyska wyczyszczone do czysta nie pylącą szmatką. Następnie wysmarowałem, naoliwiłem wszystko tak jak w instruktarzu... Efekt ??? Po złożeniu wszystkiego ponownie do kupy, na mojej twarzy pojawił się uśmiech zadowolenia . Po zakręceniu korbką, kołowrotek kręci się niesamowicie płynnie. Korbka przy ostatnich ruchach zachowuje się jak wahadło zegara. Nie zaznaczałem przekładni, Dlaczego ? Oglądałem wszystkie zęby i nie znalazłem najmniejszego śladu wytarcia, rys itp. Główna przekładnia naprawdę robi niesamowite wrażenie. Smar IOS na zdjęciach faktycznie wygląda jak wazelina, w rzeczywistości super trzyma się na elementach i jest bardzo wydajny. Myślę, że wystarczy mi go na bardzo wiele smarowań. Nie ma sensu nakładać go nie wiadomo ile, bo zęby przekładni i tak go wypchną, a on sam nie wróci na miejsce. Oliwka tworzy cienką poświatę i widać na ośce, że wciąż jest. Jeśli chodzi o rozbieranie kołowrotka, to na pewno trzeba się wyposażyć w dobre narzędzia, które nie niszczą śrubek.
Czytałem posty powyżej i stwierdzam na swoim przykładzie, że konserwacja kołowrotka wcale nie jest taka trudna. Nie uważam, że nie powinno się rozbierać topowych maszynek, bo są tak złożone, że nie da się tego powtórzyć.
NIE DOPUSZCZAJCIE ABY WASZE SKARBY po intensywnym sezonie nie był porządnie wyczyszczone i nasmarowane. Śmiem twierdzić, ze mój kołowrotek teraz jest bardziej płynny, niż zaraz po zakupie.
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego serwisowania
Michał