Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie
#21 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 12:08
Kilka kwesti, ktore rzucily mi sie w oczy :
1. Uzywa narzedzi tej samej firmy co ja
2. Smaruje naprawde niewielka iloscia srodkow smarnych.
3. Uzywa 2 typow oliwki i smaru.
4. Smaruje trzpien mocowania kola odpowiadajacego za posuw szpuli oliwka, a ja tam zwykle daje smar.
5. Prowadnice systemu posuwu szpuli najpierw smaruje troche oliwka, by potem nalozyc na nia smar ?
6. Nie smaruje pinion tylko kolo zebate.
7. Nie daje oliwki na wszystkie lozyska.
8. Smaruje oliwka trzpien na ktorym mocowana jest szpula.
9. Smaruje kolo zebate przekladni od zewnetrznej strony - widac na filmie - PO CO ?
10. Wszystko robi strasznie szybko - jak to male japonskie raczki potrafia
Film o naprawde duzej wartosci instruktarzowej. Moim zdaniem ogladajac ten film mozna zlozyc Penna Slammera (ten sam system posuwu szpuli co Exist na filmie) bez potrzeby zagladania do schematu.
Pozdrawiam
#22 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 16:30
#23 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:08
Bo składał nowiusi kołowrotek z nowiusich części...Najśmieszniejsze jest to , że nie znaczy jak ma być ułożony napęd .Widocznie w made in japan tego nie trzeba robić a w made in europe tak!!!!
A w regularnie grzebanych maszynach też nie trzeba zwracać uwagi na to znaczenie...
- slaw84 lubi to
#24 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:18
Chyba najlepszym rozwiązaniem jest nabywanie środków smarnych w specjalistycznych sklepach z łożyskami czy też z olejami i smarami. Kupuje się wtedy dokładnie to co się chce kupić i to co się do odpowiednich zastosowań nadaje, i to co ma dokładnie opisane właściwości i najczęściej skład...
- eRKa lubi to
#25 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:23
Ad. pkt.9: Ano profilaktycznie, bo korpusik tej maszyny jest tak wąziutki, a pokrywa obudowy tak bliziutko koła pędnęgo, że może się ono ocierać o wewnętrzną powierzchnię tej pokrywki...Dla mnie najciekawszy jest clip numer 2.
Kilka kwesti, ktore rzucily mi sie w oczy :
1. Uzywa narzedzi tej samej firmy co ja
2. Smaruje naprawde niewielka iloscia srodkow smarnych.
3. Uzywa 2 typow oliwki i smaru.
4. Smaruje trzpien mocowania kola odpowiadajacego za posuw szpuli oliwka, a ja tam zwykle daje smar.
5. Prowadnice systemu posuwu szpuli najpierw smaruje troche oliwka, by potem nalozyc na nia smar ?
6. Nie smaruje pinion tylko kolo zebate.
7. Nie daje oliwki na wszystkie lozyska.
8. Smaruje oliwka trzpien na ktorym mocowana jest szpula.
9. Smaruje kolo zebate przekladni od zewnetrznej strony - widac na filmie - PO CO ?
10. Wszystko robi strasznie szybko - jak to male japonskie raczki potrafia
Film o naprawde duzej wartosci instruktarzowej. Moim zdaniem ogladajac ten film mozna zlozyc Penna Slammera (ten sam system posuwu szpuli co Exist na filmie) bez potrzeby zagladania do schematu.
Pozdrawiam
#26 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:32
Ja smaruję oporówki od zawsze i o dziwo ZAWSZE działają... I żadna to zagadka ani tajemnica, przekładniowym olejem syntetycznym i ma być cienko-cieniusieńko...i z tego co widzę na trzecim filmiku smaruje łożysko oporowe oliwką, co jest dla mnie zagadką
#27 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:37
Wyczyściłem i po jakimś czasie znowu zaczęło przepuszczać, okazało się, że dałem za dużo smaru na przekładnie i dostał się on do łożyska.
Ostatecznie rozebrałem młynek, posmarowałem przekładnie oszczędnie i jest ok.
#28 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:50
Dla mnie najciekawszy jest clip numer 2.
Kilka kwesti, ktore rzucily mi sie w oczy :
1. Uzywa narzedzi tej samej firmy co ja
2. Smaruje naprawde niewielka iloscia srodkow smarnych.
3. Uzywa 2 typow oliwki i smaru.
4. Smaruje trzpien mocowania kola odpowiadajacego za posuw szpuli oliwka, a ja tam zwykle daje smar.
5. Prowadnice systemu posuwu szpuli najpierw smaruje troche oliwka, by potem nalozyc na nia smar ?
6. Nie smaruje pinion tylko kolo zebate.
7. Nie daje oliwki na wszystkie lozyska.
8. Smaruje oliwka trzpien na ktorym mocowana jest szpula.
9. Smaruje kolo zebate przekladni od zewnetrznej strony - widac na filmie - PO CO ?
10. Wszystko robi strasznie szybko - jak to male japonskie raczki potrafia
Film o naprawde duzej wartosci instruktarzowej. Moim zdaniem ogladajac ten film mozna zlozyc Penna Slammera (ten sam system posuwu szpuli co Exist na filmie) bez potrzeby zagladania do schematu.
Pozdrawiam
[/quote]
Ad. pkt.9: Ano profilaktycznie, bo korpusik tej maszyny jest tak wąziutki, a pokrywa obudowy tak bliziutko koła pędnęgo, że może się ono ocierać o wewnętrzną powierzchnię tej pokrywki...
[/quote]
OSTRRRO. Nie mam pytan. Przychodza na mysl wysrubowane rozwiazania rodem z F1 czy innych wyscigow.
#29 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:51
A co do smarów, które są sygnowane nazwami firm kołowrotkowych, to żadna z nich żadnych smarów nie produkuje... Zamawiają malusie tubeczki w koncernach olejowo-smarowo-benzynowych, typu Texaco, Mobil, Castrol, itp... A że różne firmy rybkowe mają różne podejście do tematu Waszych maszyn, to albo się nabywa produkt przyzwoity albo zwykły koci smalec, którym można sobie co najwyżej zawiasy w szafie przesmarować bez strachu...
Chyba najlepszym rozwiązaniem jest nabywanie środków smarnych w specjalistycznych sklepach z łożyskami czy też z olejami i smarami. Kupuje się wtedy dokładnie to co się chce kupić i to co się do odpowiednich zastosowań nadaje, i to co ma dokładnie opisane właściwości i najczęściej skład...
Jesli to nie sekret kuchni, podaj prosze @Zorro modele smarow jakie uzywasz. Dziekuje
#30 OFFLINE
Napisano 13 luty 2011 - 23:57
Podawał już w sąsiednim wątku: http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&&th=120 07&goto=231188#msg_231188Jesli to nie sekret kuchni, podaj prosze @Zorro modele smarow jakie uzywasz. Dziekuje
#31 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 10:17
Jesli to nie sekret kuchni, podaj prosze @Zorro modele smarow jakie uzywasz. Dziekuje
[/quote]
Podawał już w sąsiednim wątku: http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&&th=120 07&goto=231188#msg_231188
[/quote]
Dzieki Kamil. Juz zaczynam ich szukac w necie
#32 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 18:17
Poczytaj może znajdziesz lepszy
#33 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 18:18
Juz zamowione @Jozi
#34 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 18:36
#35 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 18:38
Pytanie: po jaką cholerę, skoro łowienie przy -8 st.C wydaje się być już bardzo uciążliweJa znalazłem od -50
#36 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 18:42
#37 OFFLINE
Napisano 14 luty 2011 - 18:47
Dla jaj, to można malucha tunningować[url],,,,
Waldeczku a tak dla jaj .
#38 OFFLINE
Napisano 23 luty 2011 - 18:44
To polski produkt, można kupić w Castoramie, opakowanie kosztuje około 30 zł.
Na opakowaniu jest następujący opis:
Zastosowanie: do łożysk w sprzęcie chłdniczym i maszynach tekstylnych, wentylatorach, sprzęcie AGD, punktów tarcia pracujących w środowisku wodnym i chemicznym przy ekstremalnych obciążeniach.
Właściwości:
- niski stopień utleniania - znacznie wydłużony czas smarowania,
- pracuje w zakresie temperatur -30 st.C do +250 st.C,
- wysoka odporność na wypłukiwanie przez wodę,
- odporność na chemikalia,
- nie wchodzi w reakcję z tworzywami sztucznymi,
- chroni przed korozją.
Moim zdaniem to bardzo przyzwoity smar.
Drzejko
Załączone pliki
#39 OFFLINE
Napisano 23 luty 2011 - 19:07
a jak wrażenia z użytkowania ? konsystencja, kolor ? jakiej oliwki z tym używasz ?
#40 OFFLINE
Napisano 23 luty 2011 - 19:09
Syntetyki Mobila, w tubeczkach 400 ml - około 4 dychy...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek, multiplikator
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Napisany przez Andżej , 03 sty 2022 spinning, xul, okoń, wędka i 1 więcej |
|
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złNapisany przez Kamil.G. , 29 kwi 2019 multiplikator |
|
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćNapisany przez tadelinho , 01 kwi 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych