Sądzę, że Józek miał na myśli odgłosy dochodzące z rolki czy przekładni, a nie grzechot i pisk. Ponadto czasami rolka szybciej stanie aniżeli zapiszczy i tego już nikt nie słyszy, a czasami i nie widzi
Dokładnie w punkt .
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 18 maj 2021 - 17:13
Sądzę, że Józek miał na myśli odgłosy dochodzące z rolki czy przekładni, a nie grzechot i pisk. Ponadto czasami rolka szybciej stanie aniżeli zapiszczy i tego już nikt nie słyszy, a czasami i nie widzi
Dokładnie w punkt .
Napisano 27 maj 2021 - 18:25
Użytkownik Chat edytował ten post 27 maj 2021 - 18:44
Napisano 27 maj 2021 - 21:21
DG-10 bez dwóch zdań
Napisano 27 maj 2021 - 21:25
... niekoniecznie lepsze, tylko co co czego. 13 do przekładni, sprzętu średniego kalibru i wyżej, 10 do okładzin hamulcowych. Ja tak stosuję, w sprzęcie bezkabłąkowym . Zestaw ze źródła na A? Może Koledzy coś dopowiedzą.
Napisano 27 maj 2021 - 21:40
http://www.tackletou...hp?f=32&t=39959
http://www.tackletou...pic.php?t=29350
Użytkownik didi edytował ten post 27 maj 2021 - 21:48
Napisano 28 maj 2021 - 05:20
Ja mam trochę inne doświadczenia ale też każdy może mieć inne oczekiwania i odczucia. Zaczynałem smarem Penn. Potem doszły Shimano 01, 04, 06, 10 i 13. Smarowalem wg różnych teorii, że różne elementy inaczej, większe czy mniejsze kołowrotki inaczej. Któregoś razu postanowiłem spróbować tylko DG13 na Daiwa Exceler LT2500. Kołowrotek mały więc taki smar się "nie nadaje". Jak dla mnie okazało się strzałem w przysłowiową 10. Kołowrotek pracuje lekko nawet w niskich temperaturach. Po delikatnym sezonie nie widac oznak zużycia. Ale ten smar poszedł wszędzie, tzn. rolka, boczki kabłąka, przekładnia, mimośrod i nawet oś. Wszędzie oprócz okładzin hamulca (DG01). Żadnych oliwek i żadnych innych smarów. Także uważam, że nie ma na to reguły. Każdy kołowrotek jest inny i każdy z nas ma inne potrzeby.... niekoniecznie lepsze, tylko co co czego. 13 do przekładni, sprzętu średniego kalibru i wyżej, 10 do okładzin hamulcowych. Ja tak stosuję, w sprzęcie bezkabłąkowym . Zestaw ze źródła na A? Może Koledzy coś dopowiedzą.
Użytkownik Peesx edytował ten post 28 maj 2021 - 05:37
Napisano 28 maj 2021 - 07:16
Użytkownik Chat edytował ten post 28 maj 2021 - 07:17
Napisano 03 czerwiec 2021 - 19:36
Czy ktoś z forumowiczów używa smaru Stubby Gear Grease? Na filmie 7:50
Smar widać że niemalże klei się do przekładni, czy ktoś zna coś podobnego?
optimized-stubby_gear_grease_-_10g_grande.jpg 46,07 KB 24 Ilość pobrań
Napisano 04 czerwiec 2021 - 10:35
raczej ciężko będzie znalesc coś lepszego od superlube
ew.DG-01
Napisano 05 styczeń 2022 - 11:22
Napisano 05 styczeń 2022 - 12:06
Witam
Oliwek i olejów nie należy używać do smarowania łożysk, rozrzedzają smar. który wypływa z łożyska. Łożyska w większości są w tej chwili tzw. zamknięte, mają blaszki uszczelniające ( lub wkładki teflonowe) i są fabrycznie nasmarowane na całe ich życie. Nie za bardzo należy je smarować dodatkowo. Chyba ,że masz stare łożysko i nie możesz dostać nowego takiego rozmiaru możesz pokombinować z próbą smarowania. Minimalnie smaru na panewkę łożyska i pokręcić trochę aby "wessało" smar, czasami ten smar po prostu lekko wciskam w łożysko palcem, delikatnie trzymam palec na panewce łożyska, kropla smaru i kręcę i smar minimalnie "wejdzie" pod te metalowe uszczelnienie. Ogólnie lepiej kupić nowe łożysko. Przekładnie główne, pinion smaruję smarem do kołowrotków, nawet Jaxona czy Mikado. Nigdy innym, jakieś tam wazeliny są nieodporne na niskie i wysokie temperatury, zimą tężeją i kołowrotek chodzi ciężko.
Niektórzy chwalą materiały smarne do ,,,,,, rowerów. Są odporne na wysokie obciążenia. Elementy zewnętrzne, np. śruby i łożyskowanie kabłąka ( nie rolkę, uchwyty kabłąka) czy rączkę - kropelka oliwki do maszyn do szycia i jest git. Ośka szpuli - kropla oleju do kołowrotków i już.
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano 05 styczeń 2022 - 12:14
I jeszcze ogólna uwaga- kołowrotek rozbierać i smarować należy jak,,,,,, najrzadziej !!!
Stary majster powiedział mi kiedyś, że kołowrotek po rozebraniu i ponownym złożeniu "składa " się inaczej niż pracował poprzednio i części na nowo się ze sobą układają ( docierają ) co przyśpiesza ich zużycie. Mało prawdopodobne, aby udało się złożyć przekładnie główną - ząb w ząb - jak była złożona poprzednio, więc element ponownego " dopasowywania " się zębów ma sens.
Pozdrawiam
Napisano 06 styczeń 2022 - 10:04
I jeszcze ogólna uwaga- kołowrotek rozbierać i smarować należy jak,,,,,, najrzadziej !!!
Stary majster powiedział mi kiedyś, że kołowrotek po rozebraniu i ponownym złożeniu "składa " się inaczej niż pracował poprzednio i części na nowo się ze sobą układają ( docierają ) co przyśpiesza ich zużycie. Mało prawdopodobne, aby udało się złożyć przekładnie główną - ząb w ząb - jak była złożona poprzednio, więc element ponownego " dopasowywania " się zębów ma sens.
Pozdrawiam
Coroczne rozbieranie w mak i mycie to szybsza śmierć dla niego.
Napisano 06 styczeń 2022 - 10:21
Coroczne rozbieranie w mak i mycie to szybsza śmierć dla niego.
Tak jakby się zgadza. Ale co jeżeli ktoś używa kołowrotka 80-100 razy w roku po kilka godzin? Ma przełowić taki intensywny sezon a później kolejny bez serwisu? Przecież maź, która powstanie w środku przez tyle roboczogodzin uśmierci przekładnie w sezon lub pół Jak ktoś zabiera kołowrotek na ryby 20 czy 30 razy w sezonie to fakt, może pozwolić sobie na serwis nawet raz na 3 lata.
Tak jak napisane wyżej, każda zmiana położenia zębów względem siebie ma wpływ na pracę kołowrotka, jednak po kilku wypadach, gdzie kołowrotek pracuje pod obciążeniem praca znacząco się poprawia. Są magicy, którzy znaczą przekładnię ząb w ząb, ale są też ludzie, którym przeszkadza najmniejszy szmer z wnętrza kołowrotka a nie umieją lub nie chcą zrozumieć, że to mechanizm, który pracuje a ponadto się zużywa Ja nie stosuję żadnego znaczenia i moje kołowrotki kręcą latami, nawet te po 200-300zł.
Nawet mam takiego skazańca Dragona, do którego pakuję różne smary w ramach testów i o dziwo od 2013 roku kręci do dziś. Masło w maśle to nie jest ale nawet w dnu zakupu nie było. Także ja jednak jestem zwolennikiem patrzenia na serwis względem przepracowanego czasu nad wodą a mam świadomość jak wygląda wnętrze kołowrotka, który ma za sobą intensywny sezon
Napisano 06 styczeń 2022 - 13:13
O ekstremalnym używaniu nie mówię.
Pamiętam takie czasy że 9razy w tygodniu byłem na rybach.
Rolka co miesiąc była rozbierana, czyszczona i smarowana.
Napisano 07 styczeń 2022 - 02:45
Koledzy, czy ktoś może potwierdzić, że do "micromodule" Shimano poleca DG04?
Mam na myśli multiplikatory z mikromodułem, a nie stałołoszpulowce.
PS
Jak patrzę na te małe ząbki, to nie mogę się pozbyć natrętnej myśli, by zamówić na zapas przekładnie :-)
Użytkownik witoldn edytował ten post 07 styczeń 2022 - 02:48
Napisano 07 styczeń 2022 - 16:19
Coroczne rozbieranie w mak i mycie to szybsza śmierć dla niego.
Ja się zupełnie z tym nie mogę zgodzić, kołowrotki rozbieram i myję do czysta co roku, rolka kabłąka kilka razy w roku. Maje sandaczowe i okoniowe kręciołki w których najmniejszy luz czy stuknięcie powoduje skok adrenaliny i zacięcie pracowały po 25-30 lat jak nowe i teraz dopiero zmuszony byłem kupić coś nowego bo przekładnie dostały minimalnego luzu i zaczęło mnie to stresować
Tica Ares i Tica Libra SA. Łożyska już dawno miały wydłubane zaślepki
Napisano 27 styczeń 2022 - 15:13
Napisano 28 styczeń 2022 - 09:14
Dg07 z tego co pamiętam ewentualnie dg06
Użytkownik woblery L.E. edytował ten post 28 styczeń 2022 - 09:16
Napisano 29 styczeń 2022 - 13:59
Dg07 z tego co pamiętam ewentualnie dg06
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Napisany przez Andżej , 03 sty 2022 spinning, xul, okoń, wędka i 1 więcej |
|
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złNapisany przez Kamil.G. , 29 kwi 2019 multiplikator |
|
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćNapisany przez tadelinho , 01 kwi 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych