Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie
#161 ONLINE
Napisano 09 wrzesień 2012 - 23:16
Dobrze , że mam zapas sprzed 2 lat i mimo nasmarowania 10-15 kompletów napędów i okładzin hamulcowych nadal mam większe pół w opakowaniu.
#162 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2012 - 23:26
#163 OFFLINE
Napisano 03 październik 2012 - 20:52
gleitmo 585 K - smar litowy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- wysokojakościowy smar litowy z zawartością białych, stałych substancji smarnych,
- stosowany w łożyskach i węzłach tarciach wszystkich rodzajów,
- zakres temperatury pracy: gleitmo®585 K: -45/+130°C
- skutecznie chroni przed zużyciem ściernym – również w przypadku obciążeń udarowych i ruchów oscylacyjnych,
- zapobiega korozji ciernej,
- umożliwia stosowanie długich okresów między dosmarowaniami,
- zapewnia pewność pracy najbardziej obciążonym maszynom i urządzeniom,
#164 ONLINE
Napisano 03 październik 2012 - 22:20
#165 OFFLINE
Napisano 03 październik 2012 - 22:54
Choć pewnie kontrola wskazana bo jeden, drugiemu pewnie nie równy. Z tego co pamiętam to ten mój miał bardziej rozciągnięty w dół zakres stosowania przy niskich temperaturach.
Tomek.
#166 OFFLINE
Napisano 04 październik 2012 - 05:25
- środek smarny o wysokiej przyczepności do przekładni otwartych,
- zawiera MoS4,
- wysoka zawartość stałych substancji smarnych,
- tworzy ciągliwy film smarny o trwałej przyczepności i zdolności tłumienia drgań,
- posiada niezwykle wysokie zdolności przywierania do powierzchni – nawet wilgotnych,
- nie wykrapla się i nie spływa z powierzchni, nawet w wysokich temperaturach,
- jest odporny na gorącą i zimną wodę – w tym również na wodę morską,
- doskonale chroni przed korozją,
- zmniejsza tarcie, nawet przy ekstremalnie wysokich naciskach,
- dostępne opakowania: spray 400 ml po 12 szt. w kartonie, hobboki 5kg i 25 kg,
#167 ONLINE
Napisano 04 październik 2012 - 19:33
Ja dla pewności, że po latach będzie OK stosuję Quantum Hot Sauce smar i oliwkę. A np. w gniazda wszelkich wałków tańszy Mobilith.
W młynkach dobrze jest stosować smar w dwóch gestościach. Gęsty, klejący na główne koło napędowe i rzadszy na wodzik i i główną ośkę .
A może lepiej taki wodoodporny:
Aqua grease smar wodoodporny
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Morski smar przeznaczony do pracy w bardzo niskich temperaturach i środowisku mającym kontakt z wodą CECHY:
jeden z najbardziej zaawansowanych produktów smarnych na świecie,
redukuje zużycie łożysk o 50% co skraca czas postojów i wydłuża okres międzyremontowy
odpowiedni do pracy w temperaturach: od -52°C do +95°C,
zawiera dodatki przeciwzużyciowe przy ekstremalnych obciążeniach
zawiera antyutleniacze, dodatki emulgujące i przeciwkorozyjne, dezaktywatory metali
ZASTOSOWANIE
- używany jako podstawowy smar w większości urządzeń umieszczonych na otwartym pokładzie-windach kotwicznych, dzwigach ładunkowych, windach łodzi ratunkowych, w łożyskach pokryw ładunkowych;
- do łożysk w siłowniach okrętowych, gdzie jest stały lub tymczasowy kontakt z wodą lub wilgotne otoczenie;
- z powodzeniem używany do łożysk kulowych na statkach, do łożysk wałów i osi w pojazdach ziemno-wodnych, czołgach, amfibiach, ciężarówkach, silnikach zaburtowych w łodziach motorowych
- niezawodny smar we wszelkiego typu mechanizmach, które mają kontakt z wodą;
CERTYFIKATY
NATO G.403,
British Government Specification XG 279 DEF STAN 91-27/1,
USA Mil Spec Mil-G-10924C.
UWAGI
nie połykać,
może być drażniący dla oczu i skóry,
należy używać rękawic ochronnych.
PRZECHOWYWANIE Przechowywać w suchym, chłodnym pomieszczeniu w zamkniętym opakowaniu. DANE TECHNICZNE
kolor - bursztynowy
punkt kroplenia IP132 ASTM-D566OC - 121 min
penetracja robocza IP50 ASTM-D2117 - 265-295
kwasowoć IP37 OLEIC wt% - 0,2 max
alkaliczność IP37 wt% - 0,2 max
separacja oleju ASTM D1742 wt% - 6,0 max
odporność na utlenianie IP 142 ASTM D-942 max. ciśnienie kroplenia w czasie 100 godzin - 0.35 bar
wypełniacze - brak
zakres temperatur -52 do 95°C
#168 OFFLINE
Napisano 05 październik 2012 - 05:01
- rej lubi to
#169 ONLINE
Napisano 13 październik 2012 - 20:44
Jak ktos z poniższej listy chce zrezygnować to proszę bardzo. W odwodzie już czekają chętni.
Maicke82
RafałWrocław
Jabr
Jozi
shad
#170 OFFLINE
Napisano 13 październik 2012 - 21:37
#171 OFFLINE
Napisano 13 październik 2012 - 22:01
Aktualnie jestem poza wawą, ale w przyszłym tygodniu możemy się umówić na odbiór osobisty
#172 OFFLINE
Napisano 13 październik 2012 - 22:59
Smar za tydzień lub dwa wreszcie dotrze. Pójdzie priv jak dojdzie.
Jak ktos z poniższej listy chce zrezygnować to proszę bardzo. W odwodzie już czekają chętni.
Maicke82
RafałWrocław
Jabr
Jozi
shad
Jak tyle czekałem to juz mnie tydzien czy dwa nie zbawia hehe
#173 ONLINE
Napisano 13 październik 2012 - 23:12
#174 OFFLINE
Napisano 14 październik 2012 - 09:03
#175 OFFLINE
Napisano 17 październik 2012 - 12:45
#176 OFFLINE
Napisano 22 październik 2012 - 22:57
#177 ONLINE
Napisano 23 październik 2012 - 00:22
Ale smar wart jest grzechu. Kleisty, czepliwy. Idealny do przekładni i twardych okładzin hamulcowych.
Użytkownik godski edytował ten post 23 październik 2012 - 00:23
#178 OFFLINE
Napisano 23 październik 2012 - 20:11
#179 ONLINE
Napisano 26 październik 2012 - 21:02
#180 OFFLINE
Napisano 26 październik 2012 - 22:16
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek, multiplikator
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Napisany przez Andżej , 03 sty 2022 spinning, xul, okoń, wędka i 1 więcej |
|
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złNapisany przez Kamil.G. , 29 kwi 2019 multiplikator |
|
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćNapisany przez tadelinho , 01 kwi 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych