![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/public/style_images/tctc91_simplify/profile/default_large.png)
Silniki Johnson - uwagi, opinie, problemy
#1
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 09:31
- awaryjność - wiadome wszystko zależy od egzemplarza
- dostęp do części - czytałem gdzieś w necie, że jest kiepsko.
W swoich poszukiwaniach brałem wcześniej tylko pod uwage japończyki i nie wiem czy słusznie....
#2
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 12:17
Sam się zastanawiam nad Jonsonem 6 km w dwusuwie równa praca i niska cena.
O oczywiście dwu cylindrowy.
Użytkownik BOSMAN 76 edytował ten post 01 styczeń 2014 - 12:17
#3
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 12:20
Patryk,
bierz Tohatsu. Ostatnio czytałem w niemieckiej prasie o łodziach testy. Były one robione dla silników 5 KM i 30 KM i Tohatsu było najszybsze i najmniej zużywało paliwo. Jeśli chodzi o cenę, to też jest dobrze.
#4
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 12:21
![:)](https://jerkbait.pl/public/style_emoticons/default/smile.png)
#5
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 12:22
#6
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 12:28
Ja obecnie mam Hondę BF 5 i Suzuki DT 8. Gdybym miał jakiś nagły przypływ gotówki, to bym chciał Tohatsu sobie też sprawić.
#7
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 15:04
Mam Tohatsu 9.8 od zeszłego sezonu silnik kupiłem nowy i jak na razie same plusy z czystym sumieniem mogę polecić te silniki i w stosunku do konkurenci cena przystępna.
#8
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 17:44
Maćku,
na jakiej łodzi go masz?
Jak spalanie i osiągane prędkości wyglądają?
#9
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 19:18
te johnsony w 4t to własciwie jest suzuki. silnik ma tylko nalepke johnson ale pod obudowa siedzi powerhead od suzuki
tak sie ma przy 2.5 , 4, 9.9/15 hp a dalej to nie wiem bo nie miałem w rekach
inaczej jest w 2t, to jedynie konstrukcja własna johnsona/evinrede
#10
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 19:46
te johnsony w 4t to własciwie jest suzuki. silnik ma tylko nalepke johnson ale pod obudowa siedzi powerhead od suzuki
tak sie ma przy 2.5 , 4, 9.9/15 hp a dalej to nie wiem bo nie miałem w rekach
inaczej jest w 2t, to jedynie konstrukcja własna johnsona/evinrede
Dzieki jest to bardzo cenna informacja:)
#11
OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2014 - 22:54
Maćku,
na jakiej łodzi go masz?
Jak spalanie i osiągane prędkości wyglądają?
Pontom bush crab 3.60m ,prędkości nie mierzyłem ale w ślizg z dwoma osobami + graty wchodzi bez problemu.Spalenie na cały dzień pływania w granicach 2l,2,5l w tym połowa dnia to troling i kilka przelotów po 2-3 km ale dokładnie nigdy nie sprawdzałem mogę sie mylić w granicach 0,5 l.
#12
OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2014 - 09:36
Miałem małego Johnsona, ojciec miał drugiego, w pracy mam duze Evinrude - ciągle jakieś problemy, drobne usterki itp. Wraz z ojcem sprzedaliśmy swoje Johnsony, kupiliśmy Tohatsu i zapomnieliśmy co to grzebanie przy silnikach. Odpalasz i płyniesz...
#13
OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2015 - 08:49
Witam,
mam problem może ktoś będzie wiedział jak go rozwiązać.
Wczoraj chciałem popływać na tym silniku pożyczonym od kumpla. Wcześnie wyczyściłem świece i je trochę ustawiłem bo nie chciał palić. Oczywiście pomogło i teraz pali ale gaśnie chwile potem.
Do odpalania ustawiam ssanie po odpaleniu ssanie wyłączam silnik zaczyna dobrze pracować i gaśnie. Ktoś wie o co może chodzić?
#14
OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2015 - 11:12
#15
OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2015 - 12:06
Dysze gaźnika wyczyść powinno być ok.
Ok dzięki za informację spróbuję dziś to zrobić i zobaczymy co będzie.
Na coś szczególnego jeszcze zwrócić uwagę? Jak ten gaźnik później wyregulować? Może coś przy okazji wyczyścić jeszcze?
I ostatnie pytanie bo nie jestem pewien. Przy zapalaniu mam włączone ssanie zaraz po zapłonie je wyłączać czy zostawiać aż się trochę zagrzeje?
#16
OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2015 - 14:26
Ok dzięki za informację spróbuję dziś to zrobić i zobaczymy co będzie.
Na coś szczególnego jeszcze zwrócić uwagę? Jak ten gaźnik później wyregulować? Może coś przy okazji wyczyścić jeszcze?
I ostatnie pytanie bo nie jestem pewien. Przy zapalaniu mam włączone ssanie zaraz po zapłonie je wyłączać czy zostawiać aż się trochę zagrzeje?
Skoro pływał do tej pory to nie ma co regulować. Sprawdź czy filterek zgrubny (siteczko) nie jest zaprane brudem, filtr paliwa czy nie jest brudny, spuść wodę i wyczyść to co znajduje sie na dnie komory pływaka.
Silnik zawsze reguluj po nagrzaniu jeżeli już chcesz.
Po odpaleniu ssanie mozna zostawić na chwile (lub uchylone w połowie) aż silnik sie nagrzeje i wskoczy na swoje "dobre obroty" i power.
Nie mam takiego silnika wiec to rady i doświadczenia z innych.
Powodzenia.
#17
ONLINE
Napisano 13 luty 2016 - 13:47
Witam, nie chce zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj. Posiadam silnik Johnson 4km i nie za bardzo wiem jak wymienić olej w spodzinie gdyż jest tam tylko jedna śruba... przeważnie w silnikach są dwie- dolny otwór do spuszczania oleju oraz "tankowania" a górny wskazuje poziom full. Czy ktoś z Kolegów miał już z tym silnikiem do czynienia ? Jak prawidłowo wymienić olej aby ilość oleju była ok ?
#18
OFFLINE
Napisano 24 kwiecień 2016 - 13:49
Od wczoraj mam silnik / darowany........./ Johnson 2 suw 4 koniki. Generalnie tak: ponoć stał 4 lata , silnik pali, chodzi góra minutę i gaśnie . Kombinowałem z ssaniem , bez , z ustawianiem dyszy w gaźniku i doopa , obroty falują a po chwili stop....... Z otworów na stopie / czy kolumnie- nie znam jeszcze nazewnictwa / nie "smarka" wodą tylko czuć wydmuch ciepłego powietrza.
Zrywka: musiałem z 4 razy ściągać obudowę i ręcznie obrócić całym "urządzeniem" bo się zacina / boję się ze zerwę linkę ..../
Dlatego szukam serwisu w okolicach Śląska , Częstochowy, Krakowa . Czy ktoś widział , słyszał, zna..........
#19
OFFLINE
Napisano 24 kwiecień 2016 - 13:53
pyknij do mnie na pw
#20
OFFLINE
Napisano 24 kwiecień 2016 - 19:34
znam ta konstrukcje