Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Johnson - uwagi, opinie, problemy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   dropek96

dropek96

    Forumowicz

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • PipPip
  • 81 postów
  • LokalizacjaGrudziadz
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Dropiński

Napisano 15 lipiec 2018 - 15:29

Witam czy miał ktoś taki problem w postaci zrobienia za bogatej mieszanki z której powstał problem w postaci zabrudzenia świec i brak odpalenia silnika. Po wyjęciu prze czyszczeniu świec odpalił normalnie. Silnik JOHNSON GT 10KM

 

Plywalem z 5km po zlowieniu ryby w dryfie chciałem odpalić ponownie silnik i nie dalo rady. Dopiero w domu na spokojnie po wyjęciu świec prze czyszczeniu normalnie pali



#22 OFFLINE   TomFil

TomFil

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Tomasz

Napisano 22 grudzień 2018 - 11:56

Prosiłbym o opinie w sprawie tych silników (2t,4t),szczególnie tych starszych z lat 86-2000.Czy są bardzo awaryjne,problematyczne,czy awaryjność na poziomie innych marek typu Suzuki,Yamaha,Honda,merkury.Czy wogóle brać je pod uwagę przy zakupie(chce pływać,nie grzebać w nich).Za odpowiedzi bardzo dziękuje szczególnie osoby które zjadły zęby na tych silnikach.

#23 OFFLINE   lexi

lexi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 245 postów
  • LokalizacjaSan a dokładniej San Escobar

Napisano 22 grudzień 2018 - 19:14

Prosiłbym o opinie w sprawie tych silników (2t,4t),szczególnie tych starszych z lat 86-2000.Czy są bardzo awaryjne,problematyczne,czy awaryjność na poziomie innych marek typu Suzuki,Yamaha,Honda,merkury.Czy wogóle brać je pod uwagę przy zakupie(chce pływać,nie grzebać w nich).Za odpowiedzi bardzo dziękuje szczególnie osoby które zjadły zęby na tych silnikach.

..zarówno jedne jak i drugie to do 2000 roku jedna stajnia (OMC) - solidne silniki nie odbiegające awaryjnością od innych. Szczególnie warte uwagi są motory Johnson zbudowane (do chyba 99') w technologii FICH po 2000r rozbudowanej już tylko przez Evinrude pod nazwa E-Tec - te dwusuwy z wtryskiem paliwa rozjeżdżają pod względem osiągów, ekologi, kosztów obsługi  itd. wszystkie inne silniki ...trochę drogie tylko no i ciężko kupić coś z drugiej reki



#24 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4589 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 22 grudzień 2018 - 19:18

jerkbait.pl-silniki-johnson



#25 OFFLINE   nox66

nox66

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaDziki Wschód

Napisano 26 grudzień 2018 - 13:46

Użytkuje już 3 sezon Evinrude 6km 2 cylindrowy 2 sów z przełomu lat 80/90. Rocznie pływam grubo ponad 100h. Jedyne co robię to zmieniam olej w spodzinie 2 razy w roku i ze 3 razy w sezonie przeczyszczę świecę. Spalanie w trolu poniżej 1l/ godzinę. Kultura pracy rewelacyjna- jest bardzo cichy. Dobrze wyregulowany pali na zimnym za 2-3 szarpnięciem , na ciepłym na pół sznurka :) Polecam



#26 OFFLINE   TomFil

TomFil

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Tomasz

Napisano 25 luty 2019 - 21:31

A orientujecie się jakie mają pojemności te silniki evinrude-jonhson 2t 8km z lat 80-90?.Dzięki za odpowiedz..

Użytkownik TomFil edytował ten post 25 luty 2019 - 22:23


#27 OFFLINE   marrcin

marrcin

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaZamojszczyzna
  • Imię:Marcin

Napisano 29 lipiec 2019 - 20:45

Witam kolegów.

Wpadł mi w małych pieniądzach silnik Johnson 6. Przeszedł dziś testy na wodzie z pontonem 320 cm, dwie osoby (180 kg) max prędkość 15 km/h. Chłodzenie jest w porządku, woda pryska z otworu dolnego i z tej dyszy na górze. Przód, luz i tył działa. Brakuje tabliczki znamionowej żeby go zidentyfikować.

Problem jest też z paliwem, żeby silnik płynął trzeba mu pompować paliwo gruszką.  Odkręciłem pompkę i pod nią nie widzę żadnego elementu który mógłby ją napędzać, nic nie wystaje z bloku. Czy tam coś powinno być, tzn. jakiś element który wchodzi w pompkę? 

I czy można go zidentyfikować po jakichś elementach? Na bloku jest numer 321606 oraz to co na zdjęciach.

 

Załączone pliki



#28 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 30 lipiec 2019 - 05:51

77-79 rok

#29 OFFLINE   marrcin

marrcin

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaZamojszczyzna
  • Imię:Marcin

Napisano 30 lipiec 2019 - 08:22

Dzięki wielkie. Mam jeszcze jedno pytanie, czy pompy paliwa bardzo się różniły w tych nowszych? W polskim sklepie znalazłem zestaw naprawczy ale od roczników 86- podejdzie coś takiego?
Konkurencyjne ceny całych pomp są na Ali express, ciekawe jak z jakością.


Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

#30 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 30 lipiec 2019 - 10:23

Jesli zestaw jest kwadratowy to podejdzie

#31 OFFLINE   marrcin

marrcin

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaZamojszczyzna
  • Imię:Marcin

Napisano 30 lipiec 2019 - 10:35

Tak jest kwadratowy. Rozkręciłem starą pompę i membramy są wypukłe tam gdzie nie ściskają ich przekładki.
Czyli zamawiam zestaw naprawczy. Dzięki wielkie za pomoc.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

#32 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 30 lipiec 2019 - 10:53

Tam jest taka włosowata sprężynka. Bez niej pompka nie działa. Bez tej grubszej tez nie zadziała
I lokalizacja tej spręzynki wg.wpływu tez wazne

#33 OFFLINE   marrcin

marrcin

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaZamojszczyzna
  • Imię:Marcin

Napisano 30 lipiec 2019 - 11:08

Membrany są trochę "powyciągane", dobrze wnioskuję, że powinny być równe i w miarę elastyczne?


Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

#34 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 12:18

witajcie.

mam problem z silniczkiem johnson ( evinrude ) 4 km z okolic 79 roku :)

mam problem z zapłonem

jak odpala to zachowuje się jak by chodził na jednym cylindrze, po chwili zaczyna chodzić na dwa i tak chodzi dłuższą chwile po czym schodzi z obrotów i gaśnie.

cewki zamienione miejscami nic nie zmienia - mam wrażenie że na jednym jest słabsza iskra. świece nowe. zdjęte megneto i sprawdzone przerywacze. 

co ciekawe jest znak na wale i przerywacze zaczynają się otwierać tak jak by przed górnym martwym punktem.

żadna regulacja nie pomaga aby przyśpieszyć czy opóźnić zapłon. przerywacz jest zamontowany tak jak by na trzpieniu i jedną śruba możemy ustawić przerwę na przerywaczu.

pytanie jaka ma być?? czy przerwę ustawiamy w górnym martwym punkcie? 

co jest jeszcze do sprawdzenia??

może jakiś manual? coś tam znalazłem ale nie ma \wszystkiego.

nie mogę se z nim poradzić. jak zadzwoniłem do magika od silników powiedział że nie ma czasu:)

czy ktoś coś może podpowiedzieć?

pozdrawiam

 

Załączone pliki


Użytkownik gryzon edytował ten post 09 kwiecień 2020 - 12:20


#35 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaNDM

Napisano 09 kwiecień 2020 - 13:14

a jak zgaśnie to czy po wykręceniu świec mają iskrę?? 

Jaki kolor mają izolatory elektrod na świecach i czy po zgaśnięciu silnika i wykręceniu świec są one suche czy mokre? 

Nie jestem znawcą ale może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa???

 



#36 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 13:31

to jest dwusuw więc izolatory są mocno ciemne i wilgotne raczej z racji spalania oleju z paliwem. poziom paliwa tez ustawiłem co prawda na oko bo wszędzie brak danych. mogę to skorygować aby było jeszcze mniej paliwa w gaźniku ale bardziej skłaniam się do układu zapłonowego. no chyba że ktoś podrzuci jakieś dane regulacyjne:)



#37 OFFLINE   SUONE

SUONE

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 23 postów
  • LokalizacjaTST
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:57

Zapłon zawsze jest przed TDC  . 
Sprawdź ciśnienie sprężania . 


  • gryzon lubi to

#38 OFFLINE   filser

filser

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1059 postów
  • Lokalizacjamazowsze
  • Imię:Piotr

Napisano 09 kwiecień 2020 - 16:00

Miałem podobnie przy evinrude 4km i sprawcą okazały się cewi wn. 



#39 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 18:07

Miałem podobnie przy evinrude 4km i sprawcą okazały się cewi wn. 

Ale którą cewka ? Ta pod zbiorniczkiem czy ta pod magnetem ?

 

Zapłon zawsze jest przed TDC  . 
Sprawdź ciśnienie sprężania . 

Powiedz jak by nie było dobrego sprężania to śmiem twierdzić że był by problem z odpaleniem. A przed czyszczeniem wszystkiego i próba ustawienia odpalał za pierwszym pociągnięciem.  Mogę zmierzyć Ale obstawiam że to nie jest wina tego.



#40 OFFLINE   filser

filser

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1059 postów
  • Lokalizacjamazowsze
  • Imię:Piotr

Napisano 09 kwiecień 2020 - 18:20

Ja miałem cewki wn pod magnetem ale objawy takie same.