![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/public/style_images/tctc91_simplify/profile/default_large.png)
Silniki Johnson - uwagi, opinie, problemy
#41
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2020 - 18:34
#42
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2020 - 20:10
ten typ załonu jest czuły na tą cewke który zasilaa obwody kondensatory i dalej na cewki WN
to rok silnika przed 1980. troche godzina moze miec nalatane. sprawdz czy wal nie ma luzu na boki jesli nie to
warto pokusic sie o wstawienie zestawu naprawczego ( 2 kondensatory i 2 przerywacze) i cewke
ta zasilającą kondensatory.
taki zapłon zdiety z chodzącego silnika to koszt 150zł
#43
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2020 - 20:42
#44
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2020 - 20:52
#45
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2020 - 21:09
Ale którą cewka ? Ta pod zbiorniczkiem czy ta pod magnetem ?
Powiedz jak by nie było dobrego sprężania to śmiem twierdzić że był by problem z odpaleniem. A przed czyszczeniem wszystkiego i próba ustawienia odpalał za pierwszym pociągnięciem. Mogę zmierzyć Ale obstawiam że to nie jest wina tego.
Nie raz widziałem ( u sąsiada bo sam robię czterosuwy ) że paliły a po chwili jak złapał temperatury działy się cuda .
Ale , napisałeś że przed czyszczeniem ... , to znaczy chodził ok a po gmeraniu kuleje . Działało , było gmeranie i przestał ?
Może syfek w gaźniku , zapłon przestawiony , ma zamachu jakieś znaki może lampę przydało by się podpiąć .
#46
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2020 - 21:18
Nie raz widziałem ( u sąsiada bo sam robię czterosuwy ) że paliły a po chwili jak złapał temperatury działy się cuda .
Ale , napisałeś że przed czyszczeniem ... , to znaczy chodził ok a po gmeraniu kuleje . Działało , było gmeranie i przestał ?
Może syfek w gaźniku , zapłon przestawiony , ma zamachu jakieś znaki może lampę przydało by się podpiąć .
Gaźnik czyściłem, zapłon jest tak prosty, że aż nie mogę uwierzyć że nie chce chodzić. Na wale jest pierścień z oznaczonym gmp i do niego ustawia się zapłon. Tyle tylko jak byś nie regulować to zawsze otworzy się chwilę przed gmp.jwdyne co da się ustawić to odstęp na przerywaczu. Punkt do regulacji jest w środkowym położeniu dźwigni którą przyspieszamy zapłon i zwiększamy dawkę paliwa. Z tego co wiem na wolnych obrotach dzwignia powinna być na 1/3 zakresu i wtedy powinien chodzić w miarę wolno i spokojnie.jak dajesz ognia to nawet chętnie przyspiesza i wkrecal się na maksa ale zanim się rozkręci to trzeba przebrnąć poprzez rozruch: )
#47
OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2020 - 13:55
Panowie mam pytanie. czy wiecie może jakie napięcie wychodzi z głównej cewki pod magnetem na dwie cewki zewnętrzne ?
6v czy 12v?
pozdrawiam
#48
ONLINE
Napisano 17 kwiecień 2020 - 20:19
#49
OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2020 - 18:39
![:(](https://jerkbait.pl/public/style_emoticons/default/sad.png)
#50
OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2020 - 22:25
A one nie jest zależne od obrotów? Tam raczej regulatora napięcia nie ma. Ale niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi
Na pewno zależy od obrotów, powinno też zależeć od strony wysokiego napięcia - cewka WN to przecież transformator. Cewki NN mogą mieć problemy na zaciskach końców uzwojeń, tam można szukać słabego kontaktu. Skoro praktyk pisze że lubią wysiadać to warto sprawdzić ten trop. Może być kilka usterek na raz.
I jak ? Nikt nie podpowie?
Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia sprężania, bo jak słabe to nie ma podstawy do poprawnej pracy. Typowa przerwa na przerywaczu to o ile pamiętam 0,6 mm. Jeśli są kondensatory to można zmierzyć pojemność lub od razu wymienić.
#51
ONLINE
Napisano 19 kwiecień 2020 - 08:08
Dodam jeszcze, ze przed remontem tez słabo palil i mial problem z wejsciem na obroty ale co się dziwić jak sprężania nie bylo. A to w 2t podstawa
Użytkownik Bartek1989 edytował ten post 19 kwiecień 2020 - 08:10
#52
OFFLINE
Napisano 19 kwiecień 2020 - 09:45
Witam.Mam pytanie o silnik evinrude 15km czterosuw 1998 e15r4eeb czy to jest owoc współpracy z suzuki i czy warto kupic taki silnik?
#53
OFFLINE
Napisano 19 kwiecień 2020 - 22:51
Ja chyba też bym zaczął od sprawdzenie kompresji, moj stary johnson po zmianie pierscieni pali od strzała czy zimny czy cieply. Pozniej sprawdził bym przewody wysokiego napięcia. U mnie w 1 cylindrowym idzie bezposrednio spod magneta do fajki.
Dodam jeszcze, ze przed remontem tez słabo palil i mial problem z wejsciem na obroty ale co się dziwić jak sprężania nie bylo. A to w 2t podstawa
Jeśli mu pali lepiej dolny cylinder, to może na górnym zapiekły się pierścienie. Jak nie pływają w rowkach to nie uszczelniają tylko drą gładź. Tester ciśnienia kosztuje około 50 zł a wiele powie o silniku. Sprawdzałem całkiem ładnie wyglądającego Johnsona dolny 6bar górny 4bary, a sprzedający wciskał kit że wystarczy dać nowe świece i będzie git. Tester zwrócił się z nawiązką po jednym użyciu i uchronił mnie przed kupieniem ładnego złoma.
Nie wiem z czego tam są tuleje cylindrów, bo jest tendencja do super lekkich cylindrów odlanych w całości z aluminium, bez żeliwnej tulei, straszna tandeta. trochę przegrzania i się zaciera. W kosiarkach to standard.
#54
ONLINE
Napisano 20 kwiecień 2020 - 05:31
tak na szybkiego u siebie sprawdzałem zatykająć kciukiem otwór na świecę a koleżka za szarpankę ciągał i od razu wiedziałem, że kompresji nie ma. Jak dobra kompresja to palcem nie utrzymasz, ale to taka amatorka
#55
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2020 - 19:07
kolego stołczynianin z twojej wypowiedzi ktoś moze wywnioskowac ze Johnson ma byle jakie cylindry.
ta firma nie skalała sie nigdy tandetą lub cylindrami z niklasilu lub merkasilu. tam jest pełne żeliwo.
#56
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2020 - 21:41
Zgadzam się że ktoś czytający nieuważnie mógłby wyciągnąć taki wniosek, mimo to że napisałem że nie wiem z czego są.
Taka moja niedokończona myśl, że tuleja żeliwna daje większą nadzieję na naprawę układu tłok cylinder w przypadku przegrzania i zapieczenia pierścieni.
A wiesz może jakie tuleje są w Yamaha 13.5 KM 4t ? Silnik nie jest szczególnie lekki, więc sądzę że też są tam żeliwne.
#57
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2020 - 21:54
Użytkownik gryzon edytował ten post 20 kwiecień 2020 - 21:55
#58
ONLINE
Napisano 21 kwiecień 2020 - 05:14
a świece jaki maja kolor? może widać po świecy który cylinder kuleje? Gaźnik wyczyszczony?
#59
OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2020 - 16:49
#60
OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2020 - 22:25
Miałem tak z kosą spalinową, że cewka umierała powoli, na zimno chodziła a potem gasła. Jak się wychłodziła to działała dalej, aż padła zupełnie. Jednak w to że to samo dzieje się jednocześnie z drugą cewką trudno uwierzyć, mało to prawdopodobne.
Byle jakie świece, z kiepskiej porcelany potrafią tracić izolację przez sadzę i przebijać ten izolator w części przy elektrodach (szczególnie słabe są pod tym względem świece Bosch). Świecę okopconą ale sprawną, można opalić z sadzy w płomieniu kuchenki gazowej, trwa to kilka minut. Uszkadzają się też rezystory wewnątrz świecy jeśli są. Możliwe też przelewanie przez pływak, zbyt bogata mieszanka na wolnych obrotach, nieszczelne simeringi na wale korbowym, uszkodzone kondensatory, nieszczelności na łączniku ssania.