Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Johnson - uwagi, opinie, problemy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 18:34

No ok postaram sie załatwić takie cewki na podmianę, aby się upewnić. A można założyć cewki od czegoś innego? Np skutera?

#42 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 09 kwiecień 2020 - 20:10

ten typ załonu jest czuły na tą cewke który zasilaa obwody kondensatory i dalej na cewki WN

to rok silnika przed 1980. troche godzina moze miec nalatane. sprawdz czy wal nie ma luzu na boki jesli nie to

 warto pokusic sie o wstawienie zestawu naprawczego ( 2 kondensatory i 2 przerywacze) i cewke

 ta zasilającą kondensatory.

 

taki zapłon zdiety z chodzącego silnika to koszt 150zł



#43 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 20:42

Tyle tylko żeby znaleźć sprawne to też sztuka. Dla tego najchętniej bym zamówił od chińczyka Ale w danej sytuacji trza czekać albo znaleźć jakiś zamiennik. A nie wiesz czy cewka od skutera będzie działać?

#44 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 20:52

A luzu na boki nie ma. Pompa wody Nowa jest założona i działa. Kupiłem dwa silniki w cenie złomu i ona działają. Jeden to johnson a drugi wygląda jak nowy solo40-ten ma problem z zapaleniem jak jest zimy.ma jeden cylinder Magento z cewka z boku. Dziś to odpaliłem z wkrętarki i chodzi jak pszczółka. Reaguje na gaz ma bieg do przodu. Iskra jest. Ale pali tylko z wkretarki:)

#45 OFFLINE   SUONE

SUONE

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 23 postów
  • LokalizacjaTST
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 kwiecień 2020 - 21:09

Ale którą cewka ? Ta pod zbiorniczkiem czy ta pod magnetem ?

 

Powiedz jak by nie było dobrego sprężania to śmiem twierdzić że był by problem z odpaleniem. A przed czyszczeniem wszystkiego i próba ustawienia odpalał za pierwszym pociągnięciem.  Mogę zmierzyć Ale obstawiam że to nie jest wina tego.

Nie raz widziałem ( u sąsiada bo sam robię czterosuwy ) że paliły a po chwili jak złapał temperatury działy się cuda . 
Ale  , napisałeś że przed czyszczeniem ...  , to znaczy chodził ok a po gmeraniu kuleje .  Działało , było gmeranie i przestał ?  

Może syfek w gaźniku , zapłon przestawiony  , ma zamachu jakieś znaki może lampę przydało by się podpiąć . 



#46 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 09 kwiecień 2020 - 21:18

Nie raz widziałem ( u sąsiada bo sam robię czterosuwy ) że paliły a po chwili jak złapał temperatury działy się cuda . 
Ale  , napisałeś że przed czyszczeniem ...  , to znaczy chodził ok a po gmeraniu kuleje .  Działało , było gmeranie i przestał ?  
Może syfek w gaźniku , zapłon przestawiony  , ma zamachu jakieś znaki może lampę przydało by się podpiąć .



Gaźnik czyściłem, zapłon jest tak prosty, że aż nie mogę uwierzyć że nie chce chodzić. Na wale jest pierścień z oznaczonym gmp i do niego ustawia się zapłon. Tyle tylko jak byś nie regulować to zawsze otworzy się chwilę przed gmp.jwdyne co da się ustawić to odstęp na przerywaczu. Punkt do regulacji jest w środkowym położeniu dźwigni którą przyspieszamy zapłon i zwiększamy dawkę paliwa. Z tego co wiem na wolnych obrotach dzwignia powinna być na 1/3 zakresu i wtedy powinien chodzić w miarę wolno i spokojnie.jak dajesz ognia to nawet chętnie przyspiesza i wkrecal się na maksa ale zanim się rozkręci to trzeba przebrnąć poprzez rozruch: )

#47 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 17 kwiecień 2020 - 13:55

Panowie mam pytanie. czy wiecie może jakie napięcie wychodzi z głównej cewki pod magnetem na dwie cewki zewnętrzne ?

6v czy 12v?

pozdrawiam



#48 ONLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 494 postów

Napisano 17 kwiecień 2020 - 20:19

A one nie jest zależne od obrotów? Tam raczej regulatora napięcia nie ma. Ale niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi

#49 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 18 kwiecień 2020 - 18:39

I jak ? Nikt nie podpowie? :(

#50 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 18 kwiecień 2020 - 22:25

A one nie jest zależne od obrotów? Tam raczej regulatora napięcia nie ma. Ale niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi

Na pewno zależy od obrotów, powinno też zależeć od strony wysokiego napięcia - cewka WN to przecież transformator. Cewki NN mogą mieć problemy na zaciskach końców uzwojeń, tam można szukać słabego kontaktu. Skoro praktyk pisze że lubią wysiadać to warto sprawdzić ten trop. Może być kilka usterek na raz.

 

I jak ? Nikt nie podpowie? :(

Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia sprężania, bo jak słabe to nie ma podstawy do poprawnej pracy. Typowa przerwa na przerywaczu to o ile pamiętam 0,6 mm. Jeśli są kondensatory to można zmierzyć pojemność lub od razu wymienić.



#51 ONLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 494 postów

Napisano 19 kwiecień 2020 - 08:08

Ja chyba też bym zaczął od sprawdzenie kompresji, moj stary johnson po zmianie pierscieni pali od strzała czy zimny czy cieply. Pozniej sprawdził bym przewody wysokiego napięcia. U mnie w 1 cylindrowym idzie bezposrednio spod magneta do fajki.
Dodam jeszcze, ze przed remontem tez słabo palil i mial problem z wejsciem na obroty ale co się dziwić jak sprężania nie bylo. A to w 2t podstawa

Użytkownik Bartek1989 edytował ten post 19 kwiecień 2020 - 08:10


#52 OFFLINE   erni

erni

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów

Napisano 19 kwiecień 2020 - 09:45

Witam.Mam pytanie o silnik evinrude 15km czterosuw 1998 e15r4eeb czy to jest owoc współpracy z suzuki i czy warto kupic taki silnik?



#53 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 19 kwiecień 2020 - 22:51

Ja chyba też bym zaczął od sprawdzenie kompresji, moj stary johnson po zmianie pierscieni pali od strzała czy zimny czy cieply. Pozniej sprawdził bym przewody wysokiego napięcia. U mnie w 1 cylindrowym idzie bezposrednio spod magneta do fajki.
Dodam jeszcze, ze przed remontem tez słabo palil i mial problem z wejsciem na obroty ale co się dziwić jak sprężania nie bylo. A to w 2t podstawa

Jeśli mu pali lepiej dolny cylinder, to może na górnym zapiekły się pierścienie. Jak nie pływają w rowkach to nie uszczelniają tylko drą gładź. Tester ciśnienia kosztuje  około 50 zł a wiele powie o silniku. Sprawdzałem całkiem ładnie wyglądającego Johnsona dolny 6bar górny 4bary, a sprzedający wciskał kit że wystarczy dać nowe świece i będzie git. Tester zwrócił się z nawiązką po jednym użyciu i uchronił mnie przed kupieniem ładnego złoma.

Nie wiem z czego tam są tuleje cylindrów, bo jest tendencja do super lekkich cylindrów odlanych w całości z aluminium, bez żeliwnej tulei, straszna tandeta. trochę przegrzania i się zaciera. W kosiarkach to standard.



#54 ONLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 494 postów

Napisano 20 kwiecień 2020 - 05:31

tak na szybkiego u siebie sprawdzałem zatykająć kciukiem otwór na świecę a koleżka za szarpankę ciągał i od razu wiedziałem, że kompresji nie ma. Jak dobra kompresja to palcem nie utrzymasz, ale to taka amatorka :P 



#55 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 20 kwiecień 2020 - 19:07

kolego stołczynianin z twojej wypowiedzi ktoś moze wywnioskowac ze Johnson  ma byle jakie cylindry.

ta firma nie skalała sie nigdy tandetą lub cylindrami z niklasilu lub merkasilu. tam jest pełne żeliwo.



#56 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 20 kwiecień 2020 - 21:41

Zgadzam się że ktoś czytający nieuważnie mógłby wyciągnąć taki wniosek, mimo to że napisałem że nie wiem z czego są.

Taka moja niedokończona myśl, że tuleja żeliwna daje większą nadzieję na naprawę układu tłok cylinder w przypadku przegrzania i zapieczenia pierścieni.

A wiesz może jakie tuleje są w Yamaha 13.5 KM 4t ? Silnik nie jest szczególnie lekki, więc sądzę że też są tam żeliwne.



#57 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 20 kwiecień 2020 - 21:54

Ciśnienie jest 8 i 7.6 więc to raczej nie to. Zresztą szarpać czuć opór. Odpalać to on odpala Ale nie daje rady utrzymać obrotów i zachowuje się jak by nie za bardzo palił na jeden gar po czym odrzywa chodzi przez chwilę i jak niby nic gaśnie. Zauważyłem że w gardzieli tak jak by brakło paliwa. Po odkreceniu śruby spustowe paliwo leje. Wydaje mi sie ze cewka / cewki umierają po chwili pracy, więc chciał bym je podmienić ale najpierw muszę wiedzieć jakie jest na nich napięcie.

Użytkownik gryzon edytował ten post 20 kwiecień 2020 - 21:55


#58 ONLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 494 postów

Napisano 21 kwiecień 2020 - 05:14

a świece jaki maja kolor? może widać po świecy który cylinder kuleje?  Gaźnik wyczyszczony? 



#59 OFFLINE   gryzon

gryzon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 180 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Krystian
  • Nazwisko:G

Napisano 21 kwiecień 2020 - 16:49

Świece obie takie same. Gaznik rozbierany z 10razy, nic w nim nie widać. Ustawiony pływał w różnych pozycjach. Jak dajesz gazu na wysokich obrotach to chodzi długo.

#60 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 21 kwiecień 2020 - 22:25

Miałem tak z kosą spalinową, że cewka umierała powoli, na zimno chodziła a potem gasła. Jak się wychłodziła to działała dalej, aż padła zupełnie. Jednak w to że to samo dzieje się jednocześnie z drugą cewką trudno uwierzyć, mało to prawdopodobne.

Byle jakie świece, z kiepskiej porcelany potrafią tracić izolację przez sadzę i przebijać ten izolator w części przy elektrodach (szczególnie słabe są pod tym względem świece Bosch). Świecę okopconą ale sprawną, można opalić z sadzy w płomieniu kuchenki gazowej, trwa to kilka minut. Uszkadzają się też rezystory wewnątrz świecy jeśli są. Możliwe też przelewanie przez pływak, zbyt bogata mieszanka na wolnych obrotach, nieszczelne simeringi na wale korbowym, uszkodzone kondensatory, nieszczelności na łączniku ssania.