New Stella 2014
#841 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 16:06
- Guzu, gulf, Kmicic i 4 innych osób lubią to
#842 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 16:36
Znacznie większe zaufanie budzi u mnie zestawienie: 4 lata bez serwisu + 40"ryby niż serwis i tuning co 4 tygodnie i ryby 4".....
Dzięki Bruno
Użytkownik Rheinangler edytował ten post 01 styczeń 2018 - 16:37
- Maciej1979, Dano., korol i 1 inna osoba lubią to
#843 ONLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 17:26
- Rheinangler lubi to
#844 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 17:33
To widać już, że się zaprzyjaźnimy z tą 14-tką ja nie lubię jak korba lata jak śmigło....
#845 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 17:35
#846 ONLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 18:12
#847 ONLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 18:33
Użytkownik guciolucky edytował ten post 01 styczeń 2018 - 18:35
#848 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 20:40
Większa lekkość pracy i szybszy start Exist'a (w porównaniu ze Stellą), jest uzyskana przez maksymalne uproszczenie mechanizmu tego pierwszego-
w proces przenoszenia sił jest zaangażowanych mniej części.
Wystarczy otworzyć sobie schematy i spojrzeć, przez ile punktów z luzem technicznym musi być przetransferowana siła z korby w jednym i drugim przypadku:
http://www.plat.co.j...00-00055283.pdf
http://www.plat.co.j...3000S-02086.pdf
W Stelli, straty szybkości są zauważalne zwłaszcza na parze: wodzik- wałek posuwu.
#849 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 20:41
Delikatnie przypominam że opór wynikający z tarcia nie zależy od pola powierzchni styku ciał....
- JanuszD lubi to
#850 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 20:55
Nie o to chodzi. Chodzi o punkty luzów do pokonania- gdzie jest ich więcej.
#851 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 21:44
Chodziło mi o post Gucia.. Końcowe zdanie..
#852 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 21:59
Sorki
Użytkownik DonPablo edytował ten post 01 styczeń 2018 - 22:01
#853 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2018 - 23:07
Pozdrawiam w Nowym Roku!
#854 ONLINE
Napisano 02 styczeń 2018 - 08:35
#855 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2018 - 10:24
Delikatnie przypominam że opór wynikający z tarcia nie zależy od pola powierzchni styku ciał....
To jasne...Kierunki działania sił dość łatwo sobie oczywiście w przybliżeniu wyobrazić bo tu klasyczna zasada działa, trudność polega na tym iż siły rozkładają się wielopunktowo i jak sobie to wyobrażę to mi się ten obraz "troszkę" sypie choć jeszcze nad nim w ułomny sposób jakoś panuję.
Natomiast współczynnik tarcia to już będzie iście gordyjski węzeł, bo pomiędzy "trącymi ciałami" jest jeszcze element który tarcie zakłóca (smar) w sposób taki iż nie można brać pod uwagę współczynnika tarcia dwóch metalowych elementów wprost . ... Dlatego nie zagłębiam się w szczegóły konstrukcyjne, inżynierem nie jestem i szanse na to są minimalne....
Po co sięgać prawą nogą do lewego ucha?
Przykład,- Wielu znakomitych kucharzy pewnie nie wiele wie o zasadach termiki i termo-mechaniki ale gotować potrafi doskonale
- Józef Lesniak lubi to
#856 ONLINE
Napisano 02 styczeń 2018 - 10:44
#857 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2018 - 10:48
http://www.spin-revi...tella_2500s.pdf
Stella '14. Proszę się przyjrzeć następującym elementom w tym kołowrotku,a zagadka zwiększonych oporów ruchu zostanie wyjaśniona.
# 54 - płytka mocująca łożysko oporowe ze zbyt małym otworem
# 50 - pierścień który obciera o płytkę 54
# 55 - uszczelniacz,który jest za wysoki i twardy.Potrafi stwarzać duży opór na pierścieniu 50 po zamocowaniu rotora.
Po małej ingerencji 14-tka kręci idealnie lekko.
- Guzu, popper, guciolucky i 2 innych osób lubią to
#858 ONLINE
Napisano 02 styczeń 2018 - 13:28
- Józef Lesniak lubi to
#859 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 02 styczeń 2018 - 17:41
.
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 02 styczeń 2018 - 17:57
#860 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2018 - 20:22
Arek, to co może mniej przypasować w modelu 14 to start z lekkim oporem i mimo wszystko nie tak gładka praca jak w nowych Daiwa-ch. Fachowcy zauważyli, że w głównej mierze odpowiada za to twarda, nieco pęczniejąca uszczelka oporówki i duże uszczelki na osi koła przekładni (w słodkiej wodzie zbędne), wyeliminowanie uszczelek i spolerowanie otworu w blaszce zabezpieczenia łożyska kierunkowego skutkują, wyraźnym wygładzeniem pracy. Sam MM okazał się trwały i poprawił tak często chwalą stabilizację pracy
Kuba - duże gumowe uszczelki na osiach koła zębatego dotyczyły Stelli '13 ( w '14 Stella ich nie ma ). Taki manewr z usunięciem tych twardych uszczelniaczy,oczywiście za zgodą Pana Krzysztofa @Krab przeprowadziłem w '13 Stella 4000 XG adaptując ją po wymianie "bebeszków" na 4000 PG. Przed tuningiem kołowrotek kręcił z bardzo dużymi oporami,a po,to niech może Krzysztof się wypowie.
Skromnie moim zdaniem różnica jest kolosalna.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 02 styczeń 2018 - 20:26
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych