Jest możliwość odblokowania Yamahy 9.9 z 2020 roku na 15?
Nie, 15 to inny blok o większej pojemności.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 14 lipiec 2022 - 17:52
Jest możliwość odblokowania Yamahy 9.9 z 2020 roku na 15?
Nie, 15 to inny blok o większej pojemności.
Napisano 14 lipiec 2022 - 18:30
Jest możliwość odblokowania Yamahy 9.9 z 2020 roku na 15?
Nie, z tego roku lepiej kupić Tohatsu/Mercury/Suzuki na wtrysku 9,9 KM o wadze 42-45 kg które robisz bez problemu na 15 KM a po dołożeniu paru złotych 20 KM
Napisano 14 lipiec 2022 - 21:10
Napisano 15 lipiec 2022 - 09:27
Napisano 21 listopad 2022 - 08:26
Napisano 21 listopad 2022 - 11:09
Pewnie jeszcze nikt nie próbował
Napisano 21 listopad 2022 - 11:43
A czy ktoś z kolegów odblokowywał Mercury 40 na 60 KM????
Napisano 21 listopad 2022 - 16:12
Napisano 21 listopad 2022 - 19:14
Witam. Pytam z czystej ciekawości, czy jest możliwość odblokowania 4km yamaha z 2022r na 6km ?
A jaki jest sens odblokowywania 4 na 6km? 6 koni nie popędzi łodzi czy pontonu w ślizgu we 2 osoby.
Napisano 21 listopad 2022 - 20:09
Napisano 21 listopad 2022 - 20:40
Posiadam stara yamahe autolube 30 km 2t. Słyszałem że, można ją przerobić na 40 km. Ktoś ma wiedzę na ten temat ? Ewentualnie ktoś by się podjął ?
25tka to zdławiona 30stka, a 40stka to zdławiona 50tka.
przeskok z 30 na 40 mozliwy jedynie po zmianie silnika
Napisano 27 listopad 2022 - 06:16
Napisano 06 styczeń 2023 - 23:57
Napisano 12 styczeń 2023 - 18:51
Pewnie jeszcze nikt nie próbował
Próbował, i nic z tego nie wyszło. tyko koszty
http://jerkbait.pl/t...owy-6-km/page-7
Napisano 12 luty 2023 - 15:09
Już w innym wątku zadałem to pytanie ale ten ewidentnie jest najodpowiedniejszy
Niedawno dotarła do mnie ustna informacja od człowieka który bardzo sensownie zna się na zaburtowcach. I stwierdził że niekoniecznie trzeba wymieniać moduł sterowniczy w Tohatsu MFS 9,9 E EFI a wystarczy przeprogramować go gdy chce się podnieść moc z tych zablokowanych 9,9KM na 20 kuców. Bo na 15 to pikuś Zatem jak to faktycznie wygląda, ktoś na 100% ma wiedzę jak można w miarę sensownych pieniądzach to zrobić? Bo moduł trochę jednak kosztuje. I tutaj też występują rozbieżności. Jedni mówią że to nawet 1,5k dolców, gdzieś też wyczytałem że ta sama kwota ale w PLN. Zatem wielka prośba, jak ktoś z Szanownego Grona zna odpowiedzi na moje pytania to będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
Napisano 12 luty 2023 - 16:31
Była jakaś firma która oferowała reprog ecu, ale musisz ich odpytać czy Tohatsu zrobią. Z mojego doświadczenia - jeżeli mapa jest pełna i zawiera wartości podciśnienia dla 20HP (po usunięciu blokad w dolocie), to pójdzie od strzała nie trzeba podmieniać. Jeżeli nie ma pełnej mapy, to silnik na WOT wejdzie w tryb awaryjny. Po prostu zrobisz rollback i będziesz dalej kombinował. Jak jest w Tohatsu - nie wiem, wiem, że niektóre mocniejsze modele nie wymagały (np TLDI 40 na 50 wyjmowało się tylko blokadę w dolocie). W Mercurym trzeba zazwyczaj robić przeprogramowanie. Ja bym spróbował - jeżeli ma mapę do 15Hp, to też bardzo prawdopodobne, że do 20. Kilkadziesiąt minut pracy na usunięcie blokad jest warte ewentualnej wiedzy - i będziesz miał pewność, czy potrzebujesz reprog czy nie. Koszt praktycznie zerowy, ryzyko żadne.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 luty 2023 - 16:51
Napisano 12 luty 2023 - 18:26
Paweł ja już wyciągałem zwężkę i silnik miał 15 kuców więc mapa jest na bank na 15. I niestety też czasem wchodził w tryb awaryjny zatem teraz ją włożyłem. Natomiast samo usunięcie blokady max obrotów na rumplu, orginalnie można kręcić silnik do ok 70%, teoretycznie powinno dać właśnie 15KM. Zatem mnie interesuje czy jest konieczna wymiana modułu pod 20KM czy też można go jedynie przeprogramować. Koszty przecież będą dużo mniejsze.
Użytkownik Kozi81 edytował ten post 12 luty 2023 - 18:27
Napisano 12 luty 2023 - 18:44
Możesz przeprogramować moduł. Po usunięciu zwężki maleje dodatkowo podciśnienie w kolektorze dolotowym, które wykracza poza zakres zdefiniowany w mapie wtryskowej. Silnik traktuje to jako awarię map sensora albo układu dolotowego i dlatego przechodzi w tryb awaryjny. Takie dodatkowe zabezpieczenie. Musisz poszukać, na FB ogłaszała się firma, która oferowała tuning/programowanie ECU do silników zaburtowych. Koszt około 1k PLN. Pytanie czy obsługują ten model. Nie mogę znaleźć linku, ale było też gdzieś na forum, może ktoś kojarzy.
Napisano 12 luty 2023 - 19:29
Napisano 12 luty 2023 - 22:19
Trzeba dopytać ile. Może mniejsze trochę taniej . W tej cenie to już można szukać używki od 20hp i po prostu probówać sprzedać od 15
Użytkownik psulek edytował ten post 12 luty 2023 - 22:19
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych