Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
416 odpowiedzi w tym temacie

#401 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1500 postów

Napisano 07 lipiec 2024 - 00:41

To się nie wypowiadaj na tematy o których nie masz zielonego pojęcia, bo podajesz nierealne wartości.


A jakie są realne?

#402 ONLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 19 sierpień 2024 - 17:38

Witam.
Mamy mała dyskusje ze znajomymi. Czy Yamahe F9.9 HMH 6CAK da się odblokować do 15 czy do 20?
Jak do 20 to czy tylko gaźnik czy CDI też?
.6e3d119b0a12400795476f19b8846eaa.jpg

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#403 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1500 postów

Napisano 20 sierpień 2024 - 08:22

Gaznik na 20, 15 blokada gazu...

#404 ONLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 sierpień 2024 - 12:18

No właśnie mam gaźnik z 20 oryginalny i chiński i na obu mocy ma dokładnie jak 15KM :(

Łódka pływa tak:

Na Chińskim Stormie 20KM 48km/h, Na Yamaha 20KM 48km/h.

Na chińskim stormie 15KM 37km/h

Ta Yamaha z gaźnikiem od 20 37km/h...

Na śrubie 12 nie wchodzi w ślizg (20 mają 9 1/4 x 12) Pływa dopiero na 10.

Wszystko testowane na tej samej łodzi, obroty pod prąd 5650 z prąde3m 5850.

Pojemność wynika że wszystkie mają tą samą czyli 362


Użytkownik Tresor edytował ten post 20 sierpień 2024 - 12:32


#405 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1500 postów

Napisano 20 sierpień 2024 - 13:53

Pomierz gaźniki od 20 - gardziele czy napewno mają większe wymiary od 15 bo różne przypadki już i ja przerabiałem... Cdi napewno nie będzie do wymiany, ja osobiście nie spotkalem się z przypadkiem żeby po wymianie gaźnika od oryginal 20 lub storma nie przybywało mocy. Jedyny temat jaki się pojawił kiedyś to roznica wałka rozrządu 15-20km ale tu mówimy o seryjnej 15 a nie modelu HMH , aczkolwiek te walki kiedyś też porównałem mając je na stole i byly bliźniacze pomimo że w schematach występują pod dwoma różnymi numerami OEM...

Użytkownik womaly23 edytował ten post 20 sierpień 2024 - 13:54


#406 ONLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 sierpień 2024 - 15:51

Mocy przybywa ale ta 9.9 ma pojemność 362cm³ a ta 20 która mam i od której zakładałem gaźnik ma 432 i stąd bierze się różnica w osiągach... Coś mi się wydaje że te 20 to tylko na papierze...
Chciałem to napisać wcześniej ale już nie mogłem edytować. Wcześniej myślałem że obie mają tą samą pojemność.
Storm 20 ma pojemność 387 co wskazuje na 20KM tosie.

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#407 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1500 postów

Napisano 20 sierpień 2024 - 22:49

Popatrz proszę na specyfikacje z linku poniżej

https://marinelab.pl...burtowy-f20bel/

Wydaje mi się że pomyliłeś silniki, wersja Y20 serii G zgadza się ma pojemności tak jak napisałeś większą ale wcześniejsze 20 w tym HMH ma pojemność 363 i są to bliźniaczo te same silniki. Produkowane były przede wszystkim na rynek skandynawski i jak dobrze pamiętam do 18 roku życia można pływaćtam max do 10 km, więc po 18 zdejmowało się blokadę i moc wskakiwala na 15 km, natomiast na 20 km.tylko i wyłącznie gaznik.... tak samo było w mercury Viking F10, suzuki i tohatsu sport.....

Użytkownik womaly23 edytował ten post 20 sierpień 2024 - 22:53


#408 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4885 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 sierpień 2024 - 22:53

Mocy przybywa ale ta 9.9 ma pojemność 362cm³ a ta 20 która mam i od której zakładałem gaźnik ma 432 i stąd bierze się różnica w osiągach... Coś mi się wydaje że te 20 to tylko na papierze...
Chciałem to napisać wcześniej ale już nie mogłem edytować. Wcześniej myślałem że obie mają tą samą pojemność.
Storm 20 ma pojemność 387 co wskazuje na 20KM tosie.

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

A 432cc to nie jest nowa, wykastrowana 25 na wtrysku?



#409 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1500 postów

Napisano 20 sierpień 2024 - 22:56

Dokładnie tak , więc Tresor nie mogłeś z wersji G przezucic gaźnika bo go tam nie ma - układ zasilania paliwowego jest tam na wtrysku:)

#410 ONLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 sierpień 2024 - 15:33

Tak stoi w książce z silnika który mam w domu i z którego zakładałem gaźnik. Błąd wydruku? A drugie foto z silnika F9.9
.
.809cdde79021eacec31d42433004862f.jpga7f9117f6e4d4112af13f0ad2d096138.jpg

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#411 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1500 postów

Napisano 21 sierpień 2024 - 23:19

Co do 1 zdjęcia link https://sklep.ponton...l/pl/p/F20G/799

Układ paliwowy "EFI" .......... być może jakieś inne papiery masz od tego silnika, tak by wychodzilo

Użytkownik womaly23 edytował ten post 21 sierpień 2024 - 23:20


#412 OFFLINE   Chochlik

Chochlik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaVelten
  • Imię:Marcin

Napisano 08 wrzesień 2024 - 18:38

Witam, miał ktoś może do czynienia z Parsunem F15 PRO (zdławiona 40stka - EFI na wtrysku i pojedyńczych cewkach)? Według sprzedawców tego silnika zblokowanie jest mechaniczne i można je usunąć w 2 minuty, jednak nigdzie nie mogę się dopatrzeć jakiegoś elementu względnie łatwo dostępnego który ogranicza ten silnik. Zgodnie z papierami dostarczonymi z silnikiem przy 4000obr/min na mieć 15KM, po pierwszym etapie dotarcia sprawdziłem max obroty przy WOT: 4000 jak papiery mówią czyli 15 koni. Ktoś coś jakieś wskazówki?



#413 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 09 wrzesień 2024 - 06:00

Zdławiona 40? Na pewno? Patrząc po pojemności to raczej zdławiona 20
  • Chochlik lubi to

#414 ONLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 09 wrzesień 2024 - 06:47

Jeżeli EFI jest mechanicznie zdławiona to musi być ogranicznik na przepustnicy. Jakaś blaszka, kawałek plastiku. Zerknij na przepustnice, i zobacz czy się otwiera na maxa. Może być ograniczona linkami / cięgnami żeby się nie otwierała na max.
Nie dotykaj żadnych śrubek a w szczególności regulacyjnych przepływu na jałowych.
40 ma 3 gary.....

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Tresor edytował ten post 09 wrzesień 2024 - 06:49


#415 OFFLINE   Chochlik

Chochlik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaVelten
  • Imię:Marcin

Napisano 09 wrzesień 2024 - 09:20

Zdławiona 40?


Tak, 3 cylindry, 747cm3 pojemności.

Jeżeli EFI jest mechanicznie zdławiona to musi być ogranicznik na przepustnicy. Jakaś blaszka, kawałek plastiku. Zerknij na przepustnice, i zobacz czy się otwiera na maxa. Może być ograniczona linkami / cięgnami żeby się nie otwierała na max.

Dzięki za wskazówki. Moje przypuszczenie też jest takie że coś z ograniczeniem dopływu powietrza, ale nie mogłem się niczego tam dopatrzeć, sprawdzę jeszcze kamerą inspekcyjną. Przepustnica otwiera się o 90 stopni więc cięgna wykluczylem.

#416 OFFLINE   Kozi81

Kozi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 108 postów

Napisano 09 wrzesień 2024 - 14:07

Jak przepustnica idzie na ful to może sama zwężka na dyszy jak w mojej toście 9,9 sport EFI?



#417 OFFLINE   Chochlik

Chochlik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaVelten
  • Imię:Marcin

Napisano 09 wrzesień 2024 - 16:46

Znalazłem rozwiązanie: przed przepustnicą w gumowym łączniku do rury ssącej siedziała zwężka z 42mm do 1x14 i 3x4mm średnicy.

To teraz pytanie od drugiej strony: macie może pomysł jak zrobić żeby taka blokada była możliwie szybko załączana? Bądź też w jaki sposób magicznym guzikiem ograniczyć silnik do 4k obrotów.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych