Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
417 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   skarp

skarp

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 27 postów

Napisano 10 marzec 2016 - 00:32

Witam.

Co do yamahy HMH (6CA1) (6CAK) i innych 362cc

to według mnie są zblokowane na gaźniku

wprawdzie w 9.9 jest inny nr wałka rozrządu ale to jest ściema bo w sprzedaży jest tylko jeden który jest w 15 i 20 km

moje zdanie jest takie 9.9 od 15 różni się gaźnikiem a 15 od 20 dwoma dyszami , rurką emulsyjną i zaworkiem tym pod pływakiem .

jak będę miał wolny czas to zamontuje gaźnik od 20km do 9.9km

 

Załączony plik  DSC00769.JPG   54,89 KB   64 Ilość pobrań

 

gaźnik 9.9 średnica gardzieli 14mm

 

Załączony plik  DSC00785.JPG   74,14 KB   60 Ilość pobrań

 

gażnik 20 średnica gardzieli 22mm

 


Użytkownik skarp edytował ten post 10 marzec 2016 - 00:34


#102 OFFLINE   Boczek322

Boczek322

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 197 postów
  • Lokalizacjawarmia i mazury
  • Imię:Kamil

Napisano 10 marzec 2016 - 18:15

tylko w nr katalogowy  gaźnika Y-hy 9.9 i 15 jest taki sam, to w jaki sposób mogą się różnić??? a całe rozblokowanie 9.9 na 15 polega na usunięciu blokady obrotów i wymiany blaszek powietrznych ,tam za gaźnikiem ,15 ma bardziej wyprostowane

9.9 ma  63V-13610-00-00

15 ma   63W13610-00-00

 

 

#103 OFFLINE   skarp

skarp

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 27 postów

Napisano 10 marzec 2016 - 19:00

Witam.

mogą się różnić w taki sposób że górne zdjęcie jest z 9.9  a dolne z 15\20  różnice widać gołym okiem

oczywiście mowa o 4t


Użytkownik skarp edytował ten post 10 marzec 2016 - 19:05


#104 OFFLINE   MarioChelm

MarioChelm

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 10 marzec 2016 - 22:25

 

tylko w nr katalogowy  gaźnika Y-hy 9.9 i 15 jest taki sam, to w jaki sposób mogą się różnić??? a całe rozblokowanie 9.9 na 15 polega na usunięciu blokady obrotów i wymiany blaszek powietrznych ,tam za gaźnikiem ,15 ma bardziej wyprostowane

9.9 ma  63V-13610-00-00

15 ma   63W13610-00-00

 

a gdzie ty w 4t  masz blaszki dławiki powietrza?? 

 

 

 



#105 OFFLINE   MarioChelm

MarioChelm

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 10 marzec 2016 - 22:26

Witam.

Co do yamahy HMH (6CA1) (6CAK) i innych 362cc

to według mnie są zblokowane na gaźniku

wprawdzie w 9.9 jest inny nr wałka rozrządu ale to jest ściema bo w sprzedaży jest tylko jeden który jest w 15 i 20 km

moje zdanie jest takie 9.9 od 15 różni się gaźnikiem a 15 od 20 dwoma dyszami , rurką emulsyjną i zaworkiem tym pod pływakiem .

jak będę miał wolny czas to zamontuje gaźnik od 20km do 9.9km

 

attachicon.gifDSC00769.JPG

 

gaźnik 9.9 średnica gardzieli 14mm

 

attachicon.gifDSC00785.JPG

 

gażnik 20 średnica gardzieli 22mm

a skad masz taki piękny gazniczek  20??



#106 OFFLINE   skarp

skarp

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 27 postów

Napisano 11 marzec 2016 - 14:09

Witam.

Z ebay-kleinanzeigen.de

gość miał 20 w częściach (odpadło koło w przyczepie i z kolumny L zrobił S)

 



#107 OFFLINE   krupski

krupski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaKraków/Tylicz
  • Imię:Paweł

Napisano 26 grudzień 2016 - 21:25

Panowie czyli jakie sa koszta odblokawania yamahy 9,9 hmm na 15 badz 20 Km i na czym to dokladnie polega . ?

Pozdrawiam


  • Czoper lubi to

#108 OFFLINE   malinabar

malinabar

    Zaawansowany

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPip
  • 2341 postów
  • Lokalizacjapłd.-zach.
  • Imię:Bartek

Napisano 27 grudzień 2016 - 00:27

Temat już wielokrotnie poruszany na forach motorowodnych . Kiedyś bardzo dokładnie opisywany na Cro.pl w wątku motorowodnym . Raczej nieopłacalne . Kiedy parę lat temu byłem zainteresowany wyszło , że łatwiej sprzedać i dołożyć do mocniejszej wersji tym bardziej , że tak naprawdę nie wiadomo do końca  na ile ta moc podniesiona zostanie . Rzecz dotyczyła Yamy 13,5 KM 4T , była mowa o ingerencji mechanicznej plus jakaś elektronika - dla mnie czarna magia . W każdym bądż razie zdecydowanie łatwiej o takie manewry w dwutaktach . Cenowo była mowa o kilku tysiącach o ile pamiętam ...


Użytkownik malinabar edytował ten post 27 grudzień 2016 - 00:35


#109 OFFLINE   krupski

krupski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaKraków/Tylicz
  • Imię:Paweł

Napisano 27 grudzień 2016 - 23:56

a ktoś jakies szczególy zna na temat 9,9hmh ?



#110 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 06:39

Poszukaj na stronach skandynawskich :)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 28 grudzień 2016 - 06:46


#111 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 28 grudzień 2016 - 12:47

a ktoś jakies szczególy zna na temat 9,9hmh ?

Jakie szczegóły Cię interesują? Posiadam taki więc jeśli mogę pomóc to słucham.... ;)

 

Jeśli chodzi o zrobienie tego silnika na 15, to koszty są żadne. Wykręcenie 1 śrubki, żeby manetka się odkręcała do końca (tym samym przepustnica się otwiera na max i silnik osiąga pełne obroty). Śrubka jest pod gaźnikiem - tam gdzie jest zaczepiona linka od gazu. Jeśli chodzi o zmianę na 20 KM, to nie wiem do końca....Na pewno dysze - ale pewnie też body gaźnika, żeby powietrza dostawał więcej. Nie znam nikogo, kto próbował to zrobić. Samo "body" gaźnika nie występuje jako część zamienna, wiec nie kupi się tylko "body". Nr części wałka rozrządu i modułu sterującego są takie same w 9,9 HMH, 15 i 20. Może oprogramowanie modułu (mające wpływ na zapłon) jest inne, ale nie sądzę. Większa ilość mieszanki spalana w tym samym czasie = większa moc (nie obroty). 

Może jestem naiwny  :) ale postrzegam zawsze ludzi swoimi kategoriami....Można zrobić test, na którym można stracić lub zyskać. Zrzucić się w kilka osób zainteresowanych (zdecydowanych ponieść koszty nowego gaźnika) przeróbką 9,9 HMH i 15 na 20 KM i kupić 1 kompletny gaźnik. 1 osoba założy, przetestuje i da odpowiedź. Będzie wtedy wiadomo, czy to działa. Jak działa, to sobie zostawi ten gaźnik (oddając kasę innym), a reszta sobie kupi indywidualnie ;) . A jak nie zadziała, to stracimy po parę dolarów...Gaźnik kosztuje ok. 300 dolarów, a z gaźnikiem coś zrobimy...nie wiem jeszcze co  :) . Drugi sposób, to znaleźć kogoś z 20 KM i pożyczyć od niego gaźnik na testy ale obawiam się, że to trudniejsze (chociaż mniej kosztowne) od pierwszej wersji. 

Z drugiej strony...do łódek 4m, 4,1, (crescent, woźniak, alfa i innych) 15 KM jest wystarczające. We dwie osoby (po 100 kg) i całym bałaganem, kotwicą 9kg, akumulatorem 40Ah pływam "woźniakiem 410" 18 knots tj. 33 km/h (pod prąd Narwi). W jedną osobę o 2 knoty szybciej - a dla takiej łódki to już niebezpiecznie moim zdaniem, a wiem to z autopsji. Więc zakładanie 20 KM do takiej łódki (zaznaczam, że moim skromnym zdaniem) mija się z celem. A dla większej łódki (typu Romana, czy wigry 434, czy podobne) 20 KM i tak będzie za słabe do pływania we 2 osoby - potrzeba 25 KM minimum. A na 25 KM już się nie przerobi 9,9 HMH czy 15  :)

 

P.


Użytkownik epopado edytował ten post 28 grudzień 2016 - 13:44

  • Ubs17 lubi to

#112 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 15:39

Ja rozmawiałem ze znajomym mającym serwis różnych urządzeń jak kosiarki ,agregaty, motocykle ale też sobie i znajomym robi silniki zaburtowe czasem i jak zacząłem mu opowiadać o modułach itp to uśmiechał się z politowaniem . Twierdzi że nawet młodzież jeżdząca na skuterach już wie jak moduły zmieniać aby silniki wyżej się kręciły .


  • Grzesiek88 lubi to

#113 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 28 grudzień 2016 - 15:48

Tutaj nie chodzi o moduł, tak jak napisałem powyżej. Mój silnik się kręci do 6100 i odcina (tak jak w instrukcji) ale "na luzie"  :) bo wtedy ma siłę. Ale na wodzie tylko do 5600 - 5700.



#114 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 20:55

To skok śruby zmień o rozmiar w dół . Czy gardziel gażnika jest wymienialna ?


Użytkownik roberto77 edytował ten post 28 grudzień 2016 - 20:59


#115 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:09

W dół? żeby wzrosły obroty? Mam teraz 10j1 (ta lepsza śruba). Gardziel wymienialna???? Mówisz o zwężce Venturiego? To może byc wymienialne??? A może na tym polega różnica w gardzielach? Ale nie sądzę, żeby to było "rozbieralne. Tam musi być idealna gładź...

 

#116 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 29 grudzień 2016 - 00:55

Nie wiem po co masz coś zmieniać. Obroty masz w normie - tzn między 5000 a 6000. Odcinanie jest po to, żeby ci tłoki głowicą albo miską olejową nie wyszły. Te silniki osiągają pełną moc przy obrotach ~5500, wiec jest idealnie.


Użytkownik psulek edytował ten post 29 grudzień 2016 - 00:58


#117 OFFLINE   pabik

pabik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 07:39

Witam , nabyłem ostatnio silniczek tohatsu 8km taki tylko z krótką stopą(8mb 2003r) i tu moje pytanie bo jestem w temacie zielony jak szczypiorek na wiosnę czy można z tego za pomocą wykręcenia lub zamiany jakieś jednej śrubki jak czytam w opisach zrobić 10km ( nie mylić z kilometrami  :) ) czy raczej nie ma opcji i ciesz się chłopie z tego co masz


Użytkownik pabik edytował ten post 29 grudzień 2016 - 07:46


#118 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 08:41

Ciesz się :)
  • RemN lubi to

#119 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 10:23

Żeby porównać trzeba by do 9.9 czy 15 założyć śrubę od 20 i dopiero mierzyć obroty . Zwężka venturiego w wielu gażnikach jest wymienialna pamiętam jak swego czasu gdy takie zabytki jak polonezy jeżdziły sam kombinowałem i były 24 mm i 26 w drugiej gardzieli .Wkładałem w obie gardziele 26 mm i dopiero była jazda . W gażniku yamahy jak da się wymienić też nie wkłada się byle czego tylko orginalną zwężkę od 20 km modelu . Pytanie czy się da czy body pozwala na to ,czy w/w  podane wymiary to wymiary zwężki czy otworu w body gażnika .



#120 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 29 grudzień 2016 - 17:16

Żeby porównać trzeba by do 9.9 czy 15 założyć śrubę od 20 i dopiero mierzyć obroty . Zwężka venturiego w wielu gażnikach jest wymienialna pamiętam jak swego czasu gdy takie zabytki jak polonezy jeżdziły sam kombinowałem i były 24 mm i 26 w drugiej gardzieli .Wkładałem w obie gardziele 26 mm i dopiero była jazda . W gażniku yamahy jak da się wymienić też nie wkłada się byle czego tylko orginalną zwężkę od 20 km modelu . Pytanie czy się da czy body pozwala na to ,czy w/w  podane wymiary to wymiary zwężki czy otworu w body gażnika .

No właśnie nie wiem. Ten kto mierzył niech odpowie. :) Ja zakładałem śrubę 12, sam pływałem szybciej, obroty oczywiście spadły ale we dwóch było duuuużo gorzej. Było za mało mocy na śrubie...Pamiętaj, że na 20 nie osiągniesz więcej jak 3-4 km/h szybciej. Więc czy gra jest warta świeczki....?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych