Wszystkim bardzo dziękuje za pochwały. Każdy z nas ma troszkę próżności w sobie i liczy na cieple słowa . Powodem napisania było to, że niby większość rzeczy, o których napisałem znajduje się na różnych portalach, ale jest porozrzucane. Nie ma w jednym miejscu, często rozpatrywane są szczególne przypadki wobków, które autor wykonuje. Szukałem uogólnień, reguł, które mogą rządzić większością woblerów nurkujących, ze sterami.
Teraz odpowiem na pytania i wątpliwości.
@Harjer - pochlebiasz mi, ale za mało wiem, aby pisać książkę, Choć propozycja ciekawa. Jest wielu na tym forum, którzy posiadają większą wiedzę o woblerach i liczę na Nich, że uzupełnią moje niedostatki.
@rybson - to prawda, nigdy nie zrobiłem woblera. Próbowałem, ale nawet korpusu nie wykonałem do końca . Tak jak @Harjer napisał, woblerami rządzą prawa hydrostatyki, o których napisałem troszkę w p.2 (siły oddziałujące na wobler), ale niewiele pisałem o hydrodynamice - to jest mało zjadliwe. Prawa hydrostatyki mają wpływ na pracę woblera i starałem się p.2 połączyć z p.3. Są tam jeszcze niedostatki, jak poczytam sobie w wolnej chwili to może porobię więcej odwołań w p.3 do p.2.
To co napisałem jest rzeczywiście nagromadzonymi informacjami z kilkunastu lat. Posiadam kilkaset woblerów, większość ręcznie robionych. Zainteresowało mnie to dlaczego tak pracują, czy mogę po oglądnięciu woblera w przybliżeniu określić pracę woblera. Teraz wiem, że nie do końca. Chciałem uniknąć rozczarowań podczas kupna nowego woblera. Niektórych prac woblera nie lubię, a zwracam na to uwagę. Stąd moje dociekania.
Opracowanie to trud nie tylko mój w to włożony został. Oczywiście konsultowałem się z praktykami, za co bardzo dziękuję . Troszkę poprawek było, żeby nie było, że wszystko wiem. Mam kolegów, można powiedzieć w zasięgu ręki, którzy strugają i rozmowy z Nimi wiele mi podpowiedziały. Wreszcie zdjęcia rentgenowskie zrobił kolega mojego kolegi. Mam u Niego duży dług wdzięczności.
Reszta to dociekania i szukanie wspólnych cech.
Wobler można przyrównać do samolotu. Inne jest środowisko (powietrze). Podczas startu i lotu na samolot oddziałuje siła nośna, która podnosi go do góry. W przypadku woblera też jest siła nośna, ale działa w druga stronę i pcha wobler w dół. Tak ją nazwałem w przypadku woblera, bo nie znalazłem innej nazwy. To tak w dużym uogólnieniu.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za ciepłe słowa.
Użytkownik Banjo edytował ten post 14 marzec 2014 - 08:52