Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
832 odpowiedzi w tym temacie

#261 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 01 maj 2017 - 03:46

Gdzieś pisałem, na znanym portalu aukcyjnym Schumacher 10A za 208zł z wysyłką.

Wystarczy do tego akumulatora.



#262 OFFLINE   Tusiorro

Tusiorro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów
  • LokalizacjaKoronowo
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 01 maj 2017 - 19:03

Dzieki

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

#263 Guest_S@lmo_*

Guest_S@lmo_*
  • Guests

Napisano 08 maj 2017 - 23:49

Czy ktoś z Was używał akumulatorów Exide Marine (kwasowych)  - tak się przymierzam do zakupu dwóch takich po 80Ah aby je spiąć (lżejsze do noszenia niż jedna kobyła o dużej pojemności). Wszelkie info mile widziane, bo przerzuciłem cały ten wątek i nie znalazłem opinii o tych akumulatorach.


Użytkownik S@lmo edytował ten post 08 maj 2017 - 23:50


#264 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 maj 2017 - 23:53

To spinanie dwóch aku nie jest takie dobre mim zdaniem. I ich późniejsze ładowanie.

Lepiej zabrać voltomierz i przepinać akumulatory gdy pod obciążeniem spadną do 11 Volt.



#265 OFFLINE   cristovo

cristovo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1498 postów

Napisano 09 maj 2017 - 00:08

Takie łączenie zapewne nie jest najlepsze dla akumulatorów, ale z drugiej strony nie jest najgorsze, za to służy kręgosłupowi. Cztery sezony pływam na spiętych i nawet biorąc pod uwagę wszystkie minusy (cóż, jest to odrobinę upierdliwe, no i aku posłużą być może tydzień czy dwa krócej :rolleyes:), wciąż jestem fanem takiego rozwiązania.....

 

Ładuję oczywiście jednym prostownikiem cały zestaw, leniwy jestem. Spodziewam się, że piąty sezon zaliczę bez większych problemów. Rozwiązanie może nie jest najtańsze, ale rozbijając to na lata czy ilość wypadów, koszt dniówki na wodzie zdaje się akceptowalny ;)


Użytkownik cristovo edytował ten post 09 maj 2017 - 00:11

  • Jozi i KODZAK1234 lubią to

#266 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 09 maj 2017 - 05:10

Takie łączenie zapewne nie jest najlepsze dla akumulatorów, ale z drugiej strony nie jest najgorsze, za to służy kręgosłupowi. Cztery sezony pływam na spiętych i nawet biorąc pod uwagę wszystkie minusy (cóż, jest to odrobinę upierdliwe, no i aku posłużą być może tydzień czy dwa krócej :rolleyes:), wciąż jestem fanem takiego rozwiązania.....

 

Ładuję oczywiście jednym prostownikiem cały zestaw, leniwy jestem. Spodziewam się, że piąty sezon zaliczę bez większych problemów. Rozwiązanie może nie jest najtańsze, ale rozbijając to na lata czy ilość wypadów, koszt dniówki na wodzie zdaje się akceptowalny ;)

W całej rozciągłości popieram, zdrowie jest bezcenne. Kwestia 3-4 stówek na okres 5-6lat to jest jak jedna wizyta w aptece :D .


  • M a r a s lubi to

#267 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 09 maj 2017 - 06:25

Z tego co pamiętam ze szkoły :)  to przy łączeniu równoległym należy pamiętać aby przewody były jednakowej długości . 



#268 Guest_S@lmo_*

Guest_S@lmo_*
  • Guests

Napisano 09 maj 2017 - 10:13

Tak tak, niestety u mnie są ograniczenia zdrowotne, jeszcze parę lat temu nabyłbym jeden 150Ah ale teraz nie ma opcji, niestety. Trzeba szanować to co zostało :) Baaardzo mi zależy na opinii o tych Exidach, bo za kilka dni mam wyjazd i muszę to jeszcze zmontować. Konkretnie myślę o tym:

 

http://allegro.pl/ak...6784860082.html

 

Na silniku mam czterolampkowy system wskaźnika naładowania, czy to wystarczy aby chronić przed nadmiernym rozładowaniem ?



#269 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 09 maj 2017 - 11:10

Z tego co pamiętam ze szkoły :)  to przy łączeniu równoległym należy pamiętać aby przewody były jednakowej długości . 

No tak, ja mam 15cm kable grubości  kilku mm, więc nie obawiam się o opory przepływu prądu, a kręgosłup zadowolony.


Użytkownik Jozi edytował ten post 09 maj 2017 - 11:12


#270 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 09 maj 2017 - 11:29

Na silniku mam czterolampkowy system wskaźnika naładowania, czy to wystarczy aby chronić przed nadmiernym rozładowaniem ?

Ten wskaźnik na silniku, to taka bardziej ozdoba. Chociaż czasami przydaje się. Dla mnie jak palą się trzy diody bez obciążenia, to znak, że mam wystarczającą ilość prądu na powrót. Dalej już raczej nie odpływam od kotwicowiska.



#271 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 09 maj 2017 - 11:36

To spinanie dwóch aku nie jest takie dobre mim zdaniem. I ich późniejsze ładowanie.

Lepiej zabrać voltomierz i przepinać akumulatory gdy pod obciążeniem spadną do 11 Volt.

Wg mnie spinanie dwóch akumulatorów jest dobrym posunięciem. Prąd pobierany rozkłada się równo na dwa akumulatory. Akumulator nie lubi dużego obciążenia.

Drugi plus, to równomierne zużycie obu baterii. Przy ładowaniu również nie ma problemu. Spinamy równolegle i po kłopocie.

Zaletą nie spinania jest to, że mamy pewność pełnego naładowania zapasowego akumulatora.



#272 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 09 maj 2017 - 15:42

Tak tak, niestety u mnie są ograniczenia zdrowotne, jeszcze parę lat temu nabyłbym jeden 150Ah ale teraz nie ma opcji, niestety. Trzeba szanować to co zostało :) Baaardzo mi zależy na opinii o tych Exidach, bo za kilka dni mam wyjazd i muszę to jeszcze zmontować. Konkretnie myślę o tym:

 

http://allegro.pl/ak...6784860082.html

 

Na silniku mam czterolampkowy system wskaźnika naładowania, czy to wystarczy aby chronić przed nadmiernym rozładowaniem ?

Aby być pewnym na 100% jakie masz w danej chwili napięcie na aku to można zrobić tak :

pierwsza opcja - niektóre echa mają możliwość ustawienia alarmu na dane napięcie np. 10.5 V

druga opcja - taki strażnik akumulatora ::  http://sklep.prostow...CFdfKsgodNokLmA  

trzecia opcja - voltomierz za kilkanaście PLN-ów z tym ,że musisz cały czas na niego lukać.



#273 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 maj 2017 - 15:47

Aby być pewnym na 100% jakie masz w danej chwili napięcie na aku to można zrobić tak :

pierwsza opcja - niektóre echa mają możliwość ustawienia alarmu na dane napięcie np. 10.5 V

druga opcja - taki strażnik akumulatora ::  http://sklep.prostow...CFdfKsgodNokLmA

trzecia opcja - voltomierz za kilkanaście PLN-ów z tym ,że musisz cały czas na niego lukać.

Druga opcja - wedłu mnie za nisko. Poniżej 11V bezpieczniej. Później już bardzo szybko napięcie idzie w dół.

Trzecia opcja - nie przesadzaj że cały czas. Najtańsza opcja. Można wyświetlacz za 10 zeta nawet na stałe na akumulatorze zamocować.



#274 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 maj 2017 - 16:33

Aby być pewnym na 100% jakie masz w danej chwili napięcie na aku to można zrobić tak :

pierwsza opcja - niektóre echa mają możliwość ustawienia alarmu na dane napięcie np. 10.5 V

druga opcja - taki strażnik akumulatora ::  http://sklep.prostow...CFdfKsgodNokLmA

trzecia opcja - voltomierz za kilkanaście PLN-ów z tym ,że musisz cały czas na niego lukać.

Wpiecie echa na aku od silnika nie jest dobrym pomysłem. Silnik będzie siał zaklocenia. Nawet w instrukcjach odradzaja takie zastosowanie



#275 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 09 maj 2017 - 16:43

Wpiecie echa na aku od silnika nie jest dobrym pomysłem. Silnik będzie siał zaklocenia. Nawet w instrukcjach odradzaja takie zastosowanie

Święta prawda. Sprawdzone na własnej skórze-tzn.echosondzie :)



#276 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 09 maj 2017 - 16:49

Ok .

Zabrakło "  " w słowach cały czas 

 

Czy jest aż taka różnica na żywotności aku między  11V a te 10.5 V  .

Sam założyłem ten sygnalizator i myślę ,że się sprawdzi i zapobiegnie przedwczesnemu zajechaniu akumulatora.



#277 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 maj 2017 - 18:24

Na pewni jest. Im mocniej rozładujesz tym krócej pochodzi. Ale czy duża? Tego nie wiem.



#278 OFFLINE   mmedenski

mmedenski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 197 postów

Napisano 09 maj 2017 - 19:54

Druga opcja - wedłu mnie za nisko. Poniżej 11V bezpieczniej.


Ostatnio wracałem na oparach, gdy napięcie spadło pod obciążenie poniżej 11v wyłączałem silnik, kilkaset metrów na wiosłach i po ponownym włączeniu aku miał 11,7- 11,9, kilka minut na silniku do 10,5v, znów wiosło i tak kilka razy.
Czy takim dociąganiem nie dobijam aku?

#279 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 maj 2017 - 20:07

Dobijasz.



#280 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 09 maj 2017 - 20:48

Odkładaj w skarbonkę na następny. Daje mu optymistycznie rok.
  • Jozi lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych