Gdzieś pisałem, na znanym portalu aukcyjnym Schumacher 10A za 208zł z wysyłką.
Wystarczy do tego akumulatora.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Posted 01 May 2017 - 03:46
Gdzieś pisałem, na znanym portalu aukcyjnym Schumacher 10A za 208zł z wysyłką.
Wystarczy do tego akumulatora.
Posted 01 May 2017 - 19:03
Posted 08 May 2017 - 23:49
Czy ktoś z Was używał akumulatorów Exide Marine (kwasowych) - tak się przymierzam do zakupu dwóch takich po 80Ah aby je spiąć (lżejsze do noszenia niż jedna kobyła o dużej pojemności). Wszelkie info mile widziane, bo przerzuciłem cały ten wątek i nie znalazłem opinii o tych akumulatorach.
Edited by S@lmo, 08 May 2017 - 23:50.
Posted 08 May 2017 - 23:53
To spinanie dwóch aku nie jest takie dobre mim zdaniem. I ich późniejsze ładowanie.
Lepiej zabrać voltomierz i przepinać akumulatory gdy pod obciążeniem spadną do 11 Volt.
Posted 09 May 2017 - 00:08
Takie łączenie zapewne nie jest najlepsze dla akumulatorów, ale z drugiej strony nie jest najgorsze, za to służy kręgosłupowi. Cztery sezony pływam na spiętych i nawet biorąc pod uwagę wszystkie minusy (cóż, jest to odrobinę upierdliwe, no i aku posłużą być może tydzień czy dwa krócej ), wciąż jestem fanem takiego rozwiązania.....
Ładuję oczywiście jednym prostownikiem cały zestaw, leniwy jestem. Spodziewam się, że piąty sezon zaliczę bez większych problemów. Rozwiązanie może nie jest najtańsze, ale rozbijając to na lata czy ilość wypadów, koszt dniówki na wodzie zdaje się akceptowalny
Edited by cristovo, 09 May 2017 - 00:11.
Posted 09 May 2017 - 05:10
Takie łączenie zapewne nie jest najlepsze dla akumulatorów, ale z drugiej strony nie jest najgorsze, za to służy kręgosłupowi. Cztery sezony pływam na spiętych i nawet biorąc pod uwagę wszystkie minusy (cóż, jest to odrobinę upierdliwe, no i aku posłużą być może tydzień czy dwa krócej ), wciąż jestem fanem takiego rozwiązania.....
Ładuję oczywiście jednym prostownikiem cały zestaw, leniwy jestem. Spodziewam się, że piąty sezon zaliczę bez większych problemów. Rozwiązanie może nie jest najtańsze, ale rozbijając to na lata czy ilość wypadów, koszt dniówki na wodzie zdaje się akceptowalny
W całej rozciągłości popieram, zdrowie jest bezcenne. Kwestia 3-4 stówek na okres 5-6lat to jest jak jedna wizyta w aptece .
Posted 09 May 2017 - 06:25
Z tego co pamiętam ze szkoły to przy łączeniu równoległym należy pamiętać aby przewody były jednakowej długości .
Posted 09 May 2017 - 10:13
Tak tak, niestety u mnie są ograniczenia zdrowotne, jeszcze parę lat temu nabyłbym jeden 150Ah ale teraz nie ma opcji, niestety. Trzeba szanować to co zostało Baaardzo mi zależy na opinii o tych Exidach, bo za kilka dni mam wyjazd i muszę to jeszcze zmontować. Konkretnie myślę o tym:
http://allegro.pl/ak...6784860082.html
Na silniku mam czterolampkowy system wskaźnika naładowania, czy to wystarczy aby chronić przed nadmiernym rozładowaniem ?
Posted 09 May 2017 - 11:10
Z tego co pamiętam ze szkoły to przy łączeniu równoległym należy pamiętać aby przewody były jednakowej długości .
No tak, ja mam 15cm kable grubości kilku mm, więc nie obawiam się o opory przepływu prądu, a kręgosłup zadowolony.
Edited by Jozi, 09 May 2017 - 11:12.
Posted 09 May 2017 - 11:29
Na silniku mam czterolampkowy system wskaźnika naładowania, czy to wystarczy aby chronić przed nadmiernym rozładowaniem ?
Ten wskaźnik na silniku, to taka bardziej ozdoba. Chociaż czasami przydaje się. Dla mnie jak palą się trzy diody bez obciążenia, to znak, że mam wystarczającą ilość prądu na powrót. Dalej już raczej nie odpływam od kotwicowiska.
Posted 09 May 2017 - 11:36
To spinanie dwóch aku nie jest takie dobre mim zdaniem. I ich późniejsze ładowanie.
Lepiej zabrać voltomierz i przepinać akumulatory gdy pod obciążeniem spadną do 11 Volt.
Wg mnie spinanie dwóch akumulatorów jest dobrym posunięciem. Prąd pobierany rozkłada się równo na dwa akumulatory. Akumulator nie lubi dużego obciążenia.
Drugi plus, to równomierne zużycie obu baterii. Przy ładowaniu również nie ma problemu. Spinamy równolegle i po kłopocie.
Zaletą nie spinania jest to, że mamy pewność pełnego naładowania zapasowego akumulatora.
Posted 09 May 2017 - 15:42
Tak tak, niestety u mnie są ograniczenia zdrowotne, jeszcze parę lat temu nabyłbym jeden 150Ah ale teraz nie ma opcji, niestety. Trzeba szanować to co zostało Baaardzo mi zależy na opinii o tych Exidach, bo za kilka dni mam wyjazd i muszę to jeszcze zmontować. Konkretnie myślę o tym:
http://allegro.pl/ak...6784860082.html
Na silniku mam czterolampkowy system wskaźnika naładowania, czy to wystarczy aby chronić przed nadmiernym rozładowaniem ?
Aby być pewnym na 100% jakie masz w danej chwili napięcie na aku to można zrobić tak :
pierwsza opcja - niektóre echa mają możliwość ustawienia alarmu na dane napięcie np. 10.5 V
druga opcja - taki strażnik akumulatora :: http://sklep.prostow...CFdfKsgodNokLmA
trzecia opcja - voltomierz za kilkanaście PLN-ów z tym ,że musisz cały czas na niego lukać.
Posted 09 May 2017 - 15:47
Aby być pewnym na 100% jakie masz w danej chwili napięcie na aku to można zrobić tak :
pierwsza opcja - niektóre echa mają możliwość ustawienia alarmu na dane napięcie np. 10.5 V
druga opcja - taki strażnik akumulatora :: http://sklep.prostow...CFdfKsgodNokLmA
trzecia opcja - voltomierz za kilkanaście PLN-ów z tym ,że musisz cały czas na niego lukać.
Druga opcja - wedłu mnie za nisko. Poniżej 11V bezpieczniej. Później już bardzo szybko napięcie idzie w dół.
Trzecia opcja - nie przesadzaj że cały czas. Najtańsza opcja. Można wyświetlacz za 10 zeta nawet na stałe na akumulatorze zamocować.
Posted 09 May 2017 - 16:33
Aby być pewnym na 100% jakie masz w danej chwili napięcie na aku to można zrobić tak :
pierwsza opcja - niektóre echa mają możliwość ustawienia alarmu na dane napięcie np. 10.5 V
druga opcja - taki strażnik akumulatora :: http://sklep.prostow...CFdfKsgodNokLmA
trzecia opcja - voltomierz za kilkanaście PLN-ów z tym ,że musisz cały czas na niego lukać.
Wpiecie echa na aku od silnika nie jest dobrym pomysłem. Silnik będzie siał zaklocenia. Nawet w instrukcjach odradzaja takie zastosowanie
Posted 09 May 2017 - 16:43
Wpiecie echa na aku od silnika nie jest dobrym pomysłem. Silnik będzie siał zaklocenia. Nawet w instrukcjach odradzaja takie zastosowanie
Święta prawda. Sprawdzone na własnej skórze-tzn.echosondzie
Posted 09 May 2017 - 16:49
Ok .
Zabrakło " " w słowach cały czas
Czy jest aż taka różnica na żywotności aku między 11V a te 10.5 V .
Sam założyłem ten sygnalizator i myślę ,że się sprawdzi i zapobiegnie przedwczesnemu zajechaniu akumulatora.
Posted 09 May 2017 - 18:24
Na pewni jest. Im mocniej rozładujesz tym krócej pochodzi. Ale czy duża? Tego nie wiem.
Posted 09 May 2017 - 19:54
Druga opcja - wedłu mnie za nisko. Poniżej 11V bezpieczniej.
Posted 09 May 2017 - 20:07
Dobijasz.
Posted 09 May 2017 - 20:48