Dobry agm 100ah to megalight kupisz go za 700 z groszem mam urzywam 115 a kolega 100ah 4 sezon super trzymają prąd aku głębokiego rozładowania.
Jaki akumulator do silnika elektrycznego?
#581 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 09:34
#582 OFFLINE
Napisano 17 maj 2021 - 23:57
W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...
#583 OFFLINE
Napisano 18 maj 2021 - 08:18
#584 OFFLINE
Napisano 18 maj 2021 - 08:30
Jeszcze pytanie , które trzeba zadać sobie - czy aż tyle mi potrzeba ?
Załączone pliki
Użytkownik binio1111 edytował ten post 18 maj 2021 - 08:36
- Karol Krause lubi to
#585 OFFLINE
Napisano 25 maj 2021 - 09:47
Pytanie na szybko. Enerblock JDG12-100 / Co to za wynalazek NanoGel + AGM? Potrzebuję x 2 do 24V. Nada się?
#586 OFFLINE
Napisano 25 maj 2021 - 12:03
Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...
W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...
Karol, tak duży zapas Ah może być przydatny chyba na rzece. W reżimie kotwicy gps na stojącej wodzie, pobory są znikome. Moje pomiary są nieadekwatne, bo mam bardzo lekkie pływadło- ponton. Jak masz dojście do miernika DC, to wtedy zmierz i będziesz wiedział czy dodawać ogniw, czy zostać przy tym co masz. Dla pleców zawsze zdrowiej dwa mniejsze ciężary dźwigać niż jeden większy. Kolejna sprawa, czy mobilnie- czy w zabudowie. ,bo jak miejsce ograniczone to łatwiej dwa mniejsze upchnąć po bakistach.
- delux64 lubi to
#587 OFFLINE
Napisano 25 maj 2021 - 12:32
Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...
W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...
Karol, jak pływasz na spalanie i doładowujesz, to 95Ah będzie do kotwicy świat i ludzie. Doładowania to taka "pojemność wirtualna". Chyba że masz kilkudniowe wypady bez dostępu do gniazdka. Wbrew pozorom sporo tego jest - każde kręcenie się, przelot to dodatkowa pojemność w aku.
#588 OFFLINE
Napisano 25 maj 2021 - 13:50
Kilkudniowe wypady nad wodę i brak możliwości naładowania z gniazdka...a dwa to możliwość doładowania z spaliny w czasie przelotów między miejscówkami...
Akumulatory zamontowane na stałe w Łodzi a więc odpada kwestia noszenia, dźwigania...
Aku głównie do funkcji kotwicy chociaż czasami do wolnego przemieszczania się na elektryku ...
#589 OFFLINE
Napisano 25 maj 2021 - 20:56
Użytkownik Matteoo edytował ten post 25 maj 2021 - 20:58
- rybakaw lubi to
#590 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2021 - 09:22
Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ?
#591 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2021 - 09:54
Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ?
Liion to nie lifepo4, za duże napięcie 16.8V max. Usmazyles maxi... winny stoi w lustrze
#592 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2021 - 11:20
#593 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2021 - 19:13
Nie jestem elektrykiem ale może zamontuj między baterią a silnikiem jakiś konventer regulator napięcia i będzie śmigać. Ja kupiłem tak pakiet litu 4s do echo Raymarine i w ogóle nie chciało się włączać bo za wysokie napięcie było. Kupiłem taki conventer za 3€ i śmiga aż miło.Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ?
Załączone pliki
Użytkownik mepps edytował ten post 27 czerwiec 2021 - 19:14
#594 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2021 - 19:55
#595 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2021 - 20:12
#596 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2021 - 20:20
albo poprostu kupic odpowiedni akumulator. Bylo wiele razy pisane o tym , li-ion w konfiguracji 3s i 4s slabo sie nadaje dla silnikow 12V , to nie sa baterie do takich zastosowan, tlumaczenie ze 4s lekko zagrzeje silnik a na 3s tez da rade robi tylko ludziom jajo z glowy...
#597 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2021 - 20:24
#598 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2021 - 11:06
Liion to nie lifepo4, za duże napięcie 16.8V max. Usmazyles maxi... winny stoi w lustrze
Chciałem lifepo4 doradca w sonarze pytał jaki mam silnik i dobrał ten aku. Dziś dzwoniłem wymienią na 3S rozumiem że to nic nie da i silnik znów się usmaży?
#599 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2021 - 11:09
albo poprostu kupic odpowiedni akumulator. Bylo wiele razy pisane o tym , li-ion w konfiguracji 3s i 4s slabo sie nadaje dla silnikow 12V , to nie sa baterie do takich zastosowan, tlumaczenie ze 4s lekko zagrzeje silnik a na 3s tez da rade robi tylko ludziom jajo z glowy...
Co kupić żeby było lekko ? Mam dość noszenia żelówek po 35 kg :\
#600 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2021 - 11:37
Ostatnio niosłem swoją pierwszą żelówkę 32 kg 100 m i powiem tak , po płaskim jeszcze idzie to nosić , ale jak dojdzie skarpa , piach to będzie bardzo zile . Zanim ktoś taki aku kupi niech zobaczy czy da radę to nosić , a potem to jeszcze do łódki wkładać masakra
- synek007 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych