#21 OFFLINE
Napisano 27 kwiecień 2010 - 00:06
Nie niszczył mi wcale materiału (aceton nieraz topił i farbę i materiał), a nie spotkałem też farby która oparłaby się mu.
Nie wiem jak by to było konkretnie z grafitem, ale zawsze możesz spróbować na małym fragmencie blanku.
Po całej operacji z użyciem DOTa trzeba przepłukać/przetrzeć denaturatem w celu odtłuszczenia.
#22 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2011 - 14:34
Mam taki kij, ktory jest na tyle ciezki, ze miewam klopoty z operowaniem nim. Ma bardzo gruba scianke, przypuszczam, ze solidna warstwe lakieru, ponadto wymyslilem sobie przelotki na underwrapie. I nie jest krotki.
Jak ktos probowal stac z podniesionymi przez 15 min rekami i trzymac w nich polowki cegiel to bedzie wiedzial o co chodzi...
Kij jest sygnowany na saltwater.
O ile z underwrapem pojdzie latwo o tyle nie wiem jak podziala brak 1 warstwy ochronnej przy lowieniu w solidnie slonej wodzie?
Ktos oskrobal a nastepnie lowil czas jakis w czyms slonym.?
Gumo
#23 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2011 - 15:11
#24 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2011 - 15:12
#25 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2011 - 15:41
Golej warstwie splecionych wlokien grafitowych to mysle, ze lepiej niczym nie zalewac. Ale jak slysze wystarcza ta 1na warstwa ochronna, to moze i siekanie czas zaczac...
Gumo
#26 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2011 - 08:15
Pozdrawiam
Paweł
#27 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2011 - 12:28
Gumo
#28 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2011 - 13:26
#29 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2011 - 13:39
nożyk tapicerski
c) potem papier ścierny, na mokro, z wyczuciem - 1000, 1500, 2000
d) na koniec pasta polerska
Warstwa lakieru potrafi być zaskakująco gruba. Ale efekt bywa ładny - świeci się jak psu... Sporo zależy od węgla. Wysoki moduł poleruje się jak hematyt
#30 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2011 - 14:57
Chyba po prostu op.. nozem a potem wedle sztuki szlifierniczej coraz drobniejszymi gradacjami do takiego momentu az bedzie sie swiecil.
Wyglad a'la Lamborgini zreszta mnie raczej mniej interesuje, blank jest specjalnym kompozytem roznych rodzajow materialu (Triflex)
Moze sie udac calkiem przyjemnie zejsc z wagi...
Gumo
#31 OFFLINE
Napisano 21 wrzesień 2012 - 18:11
PS. Dzisiaj jesteśmy dobrymi kumplami
PS2. Czyżby to mój pierwszy post na dżerkbajcie? Zatem witam Szanowne Draństwo:]
#32 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2012 - 19:58
- Kuballa44 lubi to
#33 OFFLINE
Napisano 23 wrzesień 2012 - 11:25
Cześć. Co prawda wędek nie robię , ale coś tam wiem.
Do zdejmowania powłok lakierniczych nie używałbym wogóle ostrych narzędzi ani papierów z granulacją poniżej 500. Moim zdaniem można w ten sposób uszkodzić wędkę . Niektóre blanki to bardzo wyrafinowane konstrukcje składające się z kilku warstw mat o różnych właściwościach i grubościach. Nigdy nie wiadomo czy skurując cykliną niechcący nie uszkodzisz struktury blanku.
Są faktycznie środki chemiczne najpopularniejszy z nich nazywa się SKANSOL ale są lepsze - mają je w ofercie firmy robiące chemię budowlaną dla konserwacji zabytków ( np: STO , BECKERS , REMERS , TIKKURILLA, PARA )
Ja jednak bym się nie pierdolił - wsadziłbym wędkę do roztworu sody kaustycznej na jedną noc i resztki lakieru potem spłukał wodą.
O strukturę chemiczną blanku raczej bym się nie obawiał - żywice epoksydowe które są spoiwami w tych blankach należą do najbardziej odpornych chemicznie substancji , dodatkowo są wypalane w temperaturach często przekraczających 1000*C. Z tego też powodu drugim sensownym pomysłem może być opalenie blanku nad gazem - napewno nic mu się nie stanie.
Trzeci sposób to spolerowanie lakieru z pominięciem szlifowania - użyjcie wałka lub tarczy filcowej i niebieskiej pasty polerskiej ( do inoxu ). Przy trzech tysiącach obrotów będzie to trwało moment.
LAKIEROWANIE.
Przestrzegam przed malowaniem polerowanych blanków farbami parkietowymi. Te farby nie są do tego. Myślę że można polegać tylko na dwuskładnikowych lakierach epoksydowych ( samochodowych ) i dodatkowo trzeba się dopytać jak przygotowac powierzchnię. W ogóle to z mojego doświadczenia wynika że nie ma specjalistycznych lakierów do powierzchni polerowanych ( bo i po co ) wyjątkiem są akrylowe lakiery przemysłowe pakowane w puchy po 200g i do kupienia po ok. 100zł za puchę. ( np . Nissen ) jak ktoś chce spróbować to przeważnie można kupić takie rzeczy w pobliskim warsztacie grawerskim.
Jeżeli już ktoś ma taki imperatyw żeby lakierować blanki farbą do podłóg to weźcie przynajmiej lakier alkidowy albo epoksydowy i jakiejś bardziej godnej zaufania marki ( np. Sadolin , 3v3 ) dobrze by było żeby był to lakier zewnętrzny do drewien egzotycznych.
OPISY.
Wielu fachowców drukuje opisy na folii samoprzylepnej i wkleja w blank a następnie pokrywają to miejsce lakierem .
Jakie to folie ? Warto zapytać fachowców.
#34 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2012 - 16:44
http://www.speedysha...ga-lakieru.xlsx
Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 29 listopad 2012 - 16:45
#35 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2014 - 19:46
Wiem,że temat jest o nielakierowaniu,do tego kotlet sprzed dwóch lat,ale muszę go odgrzać,bo stoję przed dylematem,czym polakierować blank,który mam zamiar pozbawić lakieru.
Najbardziej by mi odpowiadał bardzo wysokiej jakości lakier bezbarwny (powiedzmy firmy Spies Hecker,300 zł/litr),kładziony przez lakiernika pistoletem w kabinie lakierniczej i wygrzewany w 60 stopniach,czy zda to egzamin?
#36 ONLINE
Napisano 24 listopad 2014 - 19:49
#37 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2014 - 19:54
No tak,ale chcę też uzyskać efekt taki,jak w starym Dia Flashu,czyli do bezbarwnego dodać bardzo drobnej perły,a wcieraniem nie osiągnę takiego efektu,generalnie mam taki plan-chcę wypiaskować delikatnie blank do zera (Power Loop,więc nie widzę opcji zdzierania ręcznego ze względu na nierówną powierzchnię),a bezbarwny chciałbym zabarwić na niebiesko i dodać niebieskiej perły,ot,taka zachcianka .
#38 ONLINE
Napisano 24 listopad 2014 - 19:58
#39 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2014 - 20:25
Ale ten blank nie jest gładki (gruba,oplatająca blank spirala),poza tym wydaje mi się,że metoda natryskowa pozwala uzyskać bardziej równomierną i cieńszą warstwę,podejrzewam,że tak,jak przy lakierowaniu elementu auta,dwie warstwy (kontaktowa i pełna) wystarczą,ziarno układa się równomiernie i jest git .
Słyszałem o metodzie zanurzeniowej,można w cienkiej rurce,albo przeciąć butelkę,założyć na szyjkę palec od rękawiczki lateksowej,zrobić w nim dziurkę i przeciągnąć przez nią blank od dołu,a lakier w butelce pokryje blank,ale zabawy z tym co niemiara,no i nie ma opcji porządnego wygrzania/utwardzenia lakieru.
#40 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2014 - 21:09
Jak sie nie obawiasz o efekt, to zrob po swojemu Raz przetestujesz, a dwa podzielisz sie z nami efektem pracy
Wiec powodzenia
Edit:
I mozesz porobic zdjecia, blank przed i po lakierowaniu. Jakies zdjecia z samego procesu. Jestem ciekaw efektu
Użytkownik DelTor0 edytował ten post 24 listopad 2014 - 21:10
- Tomasz eS lubi to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, blank, lakierowanie
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
BLANKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Blank na sandacza do łowienia na lekkoNapisany przez DeeMeeD , 10 lis 2022 blank, sandacz na lekko |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych