actros mi wystarczy , z ciekawostek....team daiwa Z CU ma przekładnie od emblema chyba lekka wpadka, właściciel bardzo zadowolony z tej informacji
Z tego co widać na fotografii to korba chyba tez od Emblema
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 08 marzec 2016 - 21:02
actros mi wystarczy , z ciekawostek....team daiwa Z CU ma przekładnie od emblema chyba lekka wpadka, właściciel bardzo zadowolony z tej informacji
Z tego co widać na fotografii to korba chyba tez od Emblema
Napisano 08 marzec 2016 - 21:02
W starych Daiwach chyba najłatwiej spotkać się z takimi kwiatkami. Dużo części pasuje zamiennie. I później speca trzeba żeby stwierdzić np. czy to Emblem Z czy też X .
Napisano 08 marzec 2016 - 21:04
W starych Daiwach chyba najłatwiej spotkać się z takimi kwiatkami. Dużo części pasuje zamiennie. I później speca trzeba żeby stwierdzić np. czy to Emblem Z czy też X .
I dla tego często się słyszy że TD X to prawie Turek Z
Napisano 08 marzec 2016 - 21:08
W Daiwach jestem 'zielony'...
znajomy proponował mi jakiegoś starszego Emblema 3000,
jaką to może mieć wartość stan techniczny bdb wizualny db?
Napisano 08 marzec 2016 - 21:10
Wszystko zależny od stanu technicznego
Ni i od tego kto go serwisował i czym smarował.
Jaki to Emblem?
Napisano 08 marzec 2016 - 21:14
Uważaj jak rozbierze tego Reda, a tam w środku bebechy od Stelli.Oooo zapewne bardzo się cieszy, że przekładnia z tak zacnego kołowrotka. Co to można w środku za cuda nabyć .
Napisano 08 marzec 2016 - 22:12
Chyba Daiwa Emblem 3000iZ ?
nie pamiętam-w Daiwie 'gringo'...
Napisano 08 marzec 2016 - 23:40
I dla tego często się słyszy że TD X to prawie Turek Z
Ale która TD-X ? bo mamy dwie generacja iA oraz C.
Rozpatrując rozmiar np: 2500 wygląda to tak.
TD-X2500 iA jakościowo jest bardzo zbliżona do turkaZ2500C a w niektórych częściach nawet lepsza.
Po pierwsze korpus i szpula w TD-X i tournamencie ZC jest jakościowo, gabarytowo, wagowo - identyczna.
TurekZC posiada jednak sporo lżejszy rotor (rozpatrując rozmiar 2500 jest to kilkanaście gram) to jest znaczna różnica,
która będzie wpływać na teoretycznie lżejszy start, ale jednocześnie omawiany turek straci na "płynności" pracy w stosunku do TD-XiA
Z kolei TD-X iA posiada bardziej finezyjny i przez to nieznacznie lżejszy knob.
Rolka właściwie w obu jest identyczna, a kabłąk jak widać w generacjach iA - drut a w generacjach C już rurka. Jednak nie dopatrywałbym się
wyższości rurki nad prętem, owszem.. można uznać, że rurkowe kabłąki w emblemach i turkach są przyjemniejsze dla oka - ale to naprawdę bzdura.
I najważniejsze bebechy:
- główne koło, oś główna - gabarytowo i jakościowo identyczne
- pinion w turku ZC jest nieco krótszy ze względu na nieco inny rotor, bo jakościowo i geometria nacięć oczywiście taka sama.
- worm popularnie określany jako wałek ślimakowy wykonany z tego samego lekkiego stopu co w każdym turku Z i TD-XiA/C. Natomiast
geometria nacięć już jest inna. W turku nacięcia są nieznacznie gęstsze i jednocześnie nacięcia mają mniejszą szerokość - jest to oczywiście
bezpośrednio związane z wodzikiem. W TD-XiA ten mały półksiężyc jest nieco grubszy i mam wrażenie, że mocniejszy i nie zużywa się tak szybko.
Sama "szersza"geometria nacięć na wałku w TD-iA w moim odczuciu wpływa zauważalnie na płynniejszą pracę niż w "bardziej wypasionym" turku ZC
Popularny 'wózek" w którym mieści się wodzik w TD-XiA jest jakby był wykonany z żeliwa, a turku ZC ze stali węglowej. Zakładam, że
owy element w TD-X był tańszą alternatywą, ale czy słabszą ?? szczerze wątpię.
- i łożysko oporowe.. bardzo podobne, gabarytowo wręcz blizniacze, choć w turku same wałki są wykonane z innego stopu,
mają nieznacznie lekko złotawą barwę, a TD-X srebrną. W TD-XiA w łożysku występuje dodatkowa podkładka i jest różnica w grubości podkładek -
jest to właśnie związane z różną długością piniona.
Natomiast jest jeden element w TD-XiA który bez wątpienia jest mocniejszy niż w turku ZC- jest to łożysko nad pinionem.
Takie ogromne łożysko występuje róznież w niższych turkach tj. X W turkach ZC te łożysko jest dużo mniejsze i jest ono obudowane
pierścieniem aluminiowym ( pewnie jest 1-2 gramy lżejsze) Zapewne też w jakiś sposób wpływa na teoretyczny lżejszy start turkaZC, gdyż
mniejsze łożysko to mniejsze opory toczenia. Jednak ja osobiście mam niesmak i z dwojga wybrałbym większe łożysko.
Do różnic między TD-X a turkiemZC należy również wymienić 3 łożyska, które w turkach Z są na wałku ślimakowym, a TD-X wiadomo tuleje teflonowe.
Z różnic jakie jeszcze mi się przypominają to nakrętka na rotor - w turku jest odchudzona (przez to też bardzo często pokiereszowana od kluczy).
I oczywiście na tej nakrętce w ZC jest gumowa uszczelka - której nie ma TD-XiA.
I takie są faktyczne różnice.
Natomiast TD-XiA do turków XiA/C porównywać nie wypada, bo choćby szpule, knoby są w TD-XiA lżejsze - bardziej finezyjne.
A przekładnie w turkach X są po prostu sporo cięższe ( wałek ślimakowy, główne koło - zupełnie z innych i cięższych stopów jak to ma miejsce w TD-XiA czy turkach Z).
Mam też wrażenie, że w turkach ZC częściej zaczyna szumieć łożysko oporowe niż TD-XiA.
Użytkownik blackabyss edytował ten post 08 marzec 2016 - 23:48
Napisano 08 marzec 2016 - 23:52
Bardzo dziękuje za rozszerzenie mojej wypowiedzi
Naprawdę nic nie da się dodać
Widzę kolego że trochę trochę się nakręciłeś żeby to wszystko ustalić.
Napisano 09 marzec 2016 - 00:14
Nakręcić to nie koniecznie, bo rzadko łowię akurat tymi daiwami, ale akurat kilka dni temu rozbierałem jednocześnie i TD-X2500iA i turka Z2500C.
Napisano 09 marzec 2016 - 06:25
Nakręcić to nie koniecznie, bo rzadko łowię akurat tymi daiwami, ale akurat kilka dni temu rozbierałem jednocześnie i TD-X2500iA i turka Z2500C.
Zorro będzie przychodził co Ciebie na lekcje pt" Nowinki techniczne daiwa" .
Napisano 09 marzec 2016 - 08:16
Napisano 09 marzec 2016 - 09:04
Jak już mowa o weekendowych porządkach. Ile Wam schodzi przy czyszczeniu kołowrotka? Żadnych reaktywacji trupów. Rozebranie, umycie, nasmarowanie i złożenie młynka.
Napisano 09 marzec 2016 - 09:47
Czy ten ciekawy opis oznacza jednocześnie, że TD-X C jest już gorsza jakościowo od iA.
Nie.
Jest jeszcze bardziej finezyjna. Jej szpula i oś główna w TD-X C to już kołowrotek nawiązujący do absolutnie topowych finezyjnych daiw.
Ale sam korpus i rotor mimo, że magnezowy i ultra lekki to konstrukcyjnie jak klasyczne turki Z iA, oraz C. Zresztą konstrukcja przekładni i jej jakość jest też jeszcze z klasycznych korpusów - czyli wodzik porusza się po wyprofilowanej obudowie.
Różnicą jest wspomniana szpula, która w rozmiarze TD-XC2506 waży 30 gram, oraz jej nieco inne podparcie.
Natomiast finezyjny top generacji C daiwy jak aegis, presso, saltist gekkabijin, ignis, tournament airity, emeraldas A.o.i. TD-ito aż po TD-Z i ich kompilacje silver creeków - oprócz przebudowanego już korpusu, główną różnica konstrukcyjną jest poruszający się wodzik. Porusza się on po zaledwie jednym klasycznym "pręcie" - prowadnicy. Ale ten wodzik nie jest na stałe unieruchomiony "obejmą" jak to ma miejsce w każdym innym kołowrotku o takim rozwiązaniu prowadnicy dla wodzika.
Jest on dociskany od góry i to właściwie optymalnie dopiero jak kołowrotek dostaje jakieś znikome obciążenie.
Czyli tak na dobrą sprawę koncepcja "docisku" wodzika jest jak w to ma miejsce w daiwach generacji iA oraz C z tym że powierzchnia styku w w tych topowych daiwach jest iście znikoma i tym samym opór jaki generuje poruszający się wodzik - jest absolutnie najmniejszy z tego co do dzisiaj wymyślono.
Warto zauważyć, że takie rozwiązanie poruszającego się wodzika ( w mojej ocenie proste i zarazem genialne) nigdy wcześniej, ani pózniej nie było stosowane w żadnym kołowrotku na świecie.
Napisano 09 marzec 2016 - 10:47
Dzięki za rozjaśnienie tematu (i uspokojenie).
A tak przeglądając rożne wątki myślałem, że elaboraty możesz pisać, ale o shimano Do TD-X C jako alternatywę mam sephię 06', ale trudno mi stwierdzić, która lepsza.
Jeśli to nie problem miałbym jeszcze pytanie dot. XC na priv.
Napisano 09 marzec 2016 - 11:14
Dzięki za rozjaśnienie tematu (i uspokojenie).
A tak przeglądając rożne wątki myślałem, że elaboraty możesz pisać, ale o shimano Do TD-X C jako alternatywę mam sephię 06', ale trudno mi stwierdzić, która lepsza.
Jeśli to nie problem miałbym jeszcze pytanie dot. XC na priv.
Zapytaj na forum. Jest wielu użytkowników ww kołowrotka i nie jednemu może się przydać.
Napisano 09 marzec 2016 - 12:18
Chodzi o możliwość dołożenia łożysk do TD-X C.
Czytałem (ale już nie pamiętam gdzie i nie mogę znaleźć), że można dorzucić 2 szt.
I stąd pytania:
- czy można, gdzie, jakie są ich wymiary i czy ten zbieg ma w ogóle sens w kontekście ewentualnej poprawy walorów użytkowych.
Nie wiem czy to dobre miejsce na te pytania, ale skoro zostałem wywołany to pytam.
Napisano 09 marzec 2016 - 14:18
Zależy, ale ja nie lubię dziadostwa i potrafi mi zejść do 5 godzin. Głównie przez to, że nie kąpie całego korpusu kolowrotka tylko czyszczę pomalutku. A kręcioły mają sporo zakamarków ;-)Jak już mowa o weekendowych porządkach. Ile Wam schodzi przy czyszczeniu kołowrotka? Żadnych reaktywacji trupów. Rozebranie, umycie, nasmarowanie i złożenie młynka.
Napisano 09 marzec 2016 - 14:38
Zależy, ale ja nie lubię dziadostwa i potrafi mi zejść do 5 godzin. Głównie przez to, że nie kąpie całego korpusu kolowrotka tylko czyszczę pomalutku. A kręcioły mają sporo zakamarków ;-)
Druga sprawa, że mnie to odstresowuje :-) No i nie mam tyle roboty co PGR :-P
Ze względu na to że robię to dla siebie smaruje i rozkręcam wszystko. Kabłąk, szpulkę, rotor i korpus. Od godziny do 3.
Napisano 09 marzec 2016 - 15:22
Witam mój emblemZ3500iA potrzebuje przeglądu przed nowym sezonem ,być może smarowania ,pomoże któryś kolega oczywiście za rozsądne pieniądze ,pozdrawiam.
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Napisany przez Andżej , 03 sty 2022 spinning, xul, okoń, wędka i 1 więcej |
|
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złNapisany przez Kamil.G. , 29 kwi 2019 multiplikator |
|
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćNapisany przez tadelinho , 01 kwi 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych