Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Prośba o wyczyszczenie i przesmarowanie kołowrotka / multika

serwis kołowrotek multiplikator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
968 odpowiedzi w tym temacie

#861 OFFLINE   spinning-team

spinning-team

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów

Napisano 08 marzec 2016 - 21:02

actros mi wystarczy :) , z ciekawostek....team daiwa Z CU ma przekładnie od emblema chyba :) lekka wpadka, właściciel bardzo zadowolony z tej informacji :)

 

Z tego co widać na fotografii to korba chyba tez od Emblema :D


  • T4ll lubi to

#862 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15670 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 marzec 2016 - 21:02

W starych Daiwach chyba najłatwiej spotkać się z takimi kwiatkami. Dużo części pasuje zamiennie. I później speca trzeba żeby stwierdzić np. czy to Emblem Z czy też X .



#863 OFFLINE   spinning-team

spinning-team

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów

Napisano 08 marzec 2016 - 21:04

W starych Daiwach chyba najłatwiej spotkać się z takimi kwiatkami. Dużo części pasuje zamiennie. I później speca trzeba żeby stwierdzić np. czy to Emblem Z czy też X .

 

I dla tego często się słyszy że TD X to prawie Turek Z :D



#864 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 08 marzec 2016 - 21:08

W Daiwach jestem 'zielony'...

znajomy proponował mi jakiegoś starszego Emblema 3000,

jaką to może mieć wartość stan techniczny bdb wizualny db?



#865 OFFLINE   spinning-team

spinning-team

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów

Napisano 08 marzec 2016 - 21:10

Wszystko zależny od stanu technicznego :D

Ni i od tego kto go serwisował i czym smarował.

Jaki to Emblem?



#866 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2004 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 08 marzec 2016 - 21:14

Oooo zapewne bardzo się cieszy, że przekładnia z tak zacnego kołowrotka. Co to można w środku za cuda nabyć :) .

Uważaj jak rozbierze tego Reda, a tam w środku bebechy od Stelli.

#867 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 08 marzec 2016 - 22:12

Chyba Daiwa Emblem 3000iZ ?

nie pamiętam-w Daiwie 'gringo'... :)



#868 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 08 marzec 2016 - 23:40

I dla tego często się słyszy że TD X to prawie Turek Z :D

Ale która TD-X ? bo mamy dwie generacja iA oraz C.

Rozpatrując rozmiar np: 2500 wygląda to tak.
TD-X2500 iA jakościowo jest bardzo zbliżona do turkaZ2500C a w niektórych częściach nawet lepsza.

Po pierwsze korpus i szpula w TD-X i tournamencie ZC jest jakościowo, gabarytowo, wagowo - identyczna.
TurekZC posiada jednak sporo lżejszy rotor (rozpatrując rozmiar 2500 jest to kilkanaście gram) to jest znaczna różnica,
która będzie wpływać na teoretycznie lżejszy start, ale jednocześnie omawiany turek straci na "płynności" pracy w stosunku do TD-XiA
Z kolei TD-X iA posiada bardziej finezyjny i przez to nieznacznie lżejszy knob.
Rolka właściwie w obu jest identyczna, a kabłąk jak widać w generacjach iA - drut a w generacjach C już rurka. Jednak nie dopatrywałbym się
wyższości rurki nad prętem, owszem.. można uznać, że rurkowe kabłąki w emblemach i turkach są przyjemniejsze dla oka - ale to naprawdę bzdura.

I najważniejsze bebechy:
- główne koło, oś główna - gabarytowo i jakościowo identyczne
- pinion w turku ZC jest nieco krótszy ze względu na nieco inny rotor, bo jakościowo i geometria nacięć oczywiście taka sama.
- worm popularnie określany jako wałek ślimakowy wykonany z tego samego lekkiego stopu co w każdym turku Z i TD-XiA/C. Natomiast
geometria nacięć już jest inna. W turku nacięcia są nieznacznie gęstsze i jednocześnie nacięcia mają mniejszą szerokość - jest to oczywiście
bezpośrednio związane z wodzikiem. W TD-XiA ten mały półksiężyc jest nieco grubszy i mam wrażenie, że mocniejszy i nie zużywa się tak szybko.
Sama "szersza"geometria nacięć na wałku w TD-iA w moim odczuciu wpływa zauważalnie na płynniejszą pracę niż w "bardziej wypasionym" turku ZC
Popularny 'wózek"  w którym mieści się wodzik w TD-XiA jest jakby był wykonany z żeliwa, a turku ZC ze stali węglowej. Zakładam, że
owy element w TD-X był tańszą alternatywą, ale czy słabszą ?? szczerze wątpię.
- i łożysko oporowe.. bardzo podobne, gabarytowo wręcz blizniacze, choć w turku same wałki są wykonane z innego stopu,
mają nieznacznie lekko złotawą barwę, a TD-X  srebrną. W TD-XiA w łożysku występuje dodatkowa podkładka i jest różnica w grubości podkładek -
jest to właśnie związane z różną długością piniona.
Natomiast jest jeden element w TD-XiA który bez wątpienia jest mocniejszy niż w turku ZC- jest to łożysko nad pinionem.
Takie ogromne łożysko występuje róznież w niższych turkach tj. X  W turkach ZC te łożysko jest dużo mniejsze i jest ono obudowane
pierścieniem aluminiowym ( pewnie jest 1-2 gramy lżejsze) Zapewne też w jakiś sposób wpływa na teoretyczny lżejszy start turkaZC, gdyż
mniejsze łożysko to mniejsze opory toczenia. Jednak ja osobiście mam niesmak i z dwojga wybrałbym większe łożysko.

Do różnic między TD-X a turkiemZC należy również wymienić 3 łożyska, które w turkach Z są na wałku ślimakowym, a TD-X wiadomo tuleje teflonowe.
Z różnic jakie jeszcze mi się przypominają to nakrętka na rotor - w turku jest odchudzona (przez to też bardzo często pokiereszowana od kluczy).
I oczywiście na tej nakrętce w ZC jest gumowa uszczelka - której nie ma TD-XiA.
I takie są faktyczne różnice.

Natomiast TD-XiA do turków XiA/C  porównywać nie wypada, bo choćby szpule, knoby są w TD-XiA lżejsze - bardziej finezyjne.
A przekładnie w turkach X są po prostu sporo cięższe ( wałek ślimakowy, główne koło - zupełnie z innych i cięższych stopów jak to ma miejsce w TD-XiA czy turkach Z).

 

Mam też wrażenie, że w turkach ZC częściej zaczyna szumieć łożysko oporowe niż  TD-XiA.


Użytkownik blackabyss edytował ten post 08 marzec 2016 - 23:48

  • Jozi, MATIG i Bander lubią to

#869 OFFLINE   spinning-team

spinning-team

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów

Napisano 08 marzec 2016 - 23:52

Bardzo dziękuje za rozszerzenie mojej wypowiedzi :)
Naprawdę nic nie da się dodać :D

Widzę kolego że trochę trochę się nakręciłeś żeby to wszystko ustalić.



#870 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 09 marzec 2016 - 00:14

Nakręcić to nie koniecznie, bo rzadko łowię akurat tymi daiwami, ale akurat kilka dni temu rozbierałem jednocześnie i TD-X2500iA i turka Z2500C.



#871 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 09 marzec 2016 - 06:25

Nakręcić to nie koniecznie, bo rzadko łowię akurat tymi daiwami, ale akurat kilka dni temu rozbierałem jednocześnie i TD-X2500iA i turka Z2500C.

 Zorro będzie przychodził co Ciebie na lekcje pt" Nowinki techniczne daiwa" :) .



#872 OFFLINE   Hubert77

Hubert77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:Hubert

Napisano 09 marzec 2016 - 08:16

Czy ten ciekawy opis oznacza jednocześnie, że TD-X C jest już gorsza jakościowo od iA.

#873 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1803 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 09 marzec 2016 - 09:04

Jak już mowa o weekendowych porządkach. Ile Wam schodzi przy czyszczeniu kołowrotka? Żadnych reaktywacji trupów. Rozebranie, umycie, nasmarowanie i złożenie młynka. 



#874 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 09 marzec 2016 - 09:47

Czy ten ciekawy opis oznacza jednocześnie, że TD-X C jest już gorsza jakościowo od iA.

Nie.

Jest jeszcze bardziej finezyjna.  Jej szpula i oś główna w TD-X C to już kołowrotek nawiązujący do absolutnie topowych finezyjnych daiw.

Ale sam korpus i rotor mimo, że magnezowy i ultra lekki to konstrukcyjnie  jak klasyczne turki Z iA, oraz C. Zresztą konstrukcja przekładni i jej jakość jest też jeszcze z klasycznych korpusów - czyli wodzik porusza się po wyprofilowanej obudowie.

Różnicą jest wspomniana szpula, która w rozmiarze TD-XC2506 waży 30 gram, oraz jej nieco inne podparcie.

Natomiast finezyjny top generacji C daiwy jak aegis, presso, saltist gekkabijin, ignis, tournament airity, emeraldas A.o.i. TD-ito aż po TD-Z i ich kompilacje silver creeków  - oprócz przebudowanego już korpusu, główną różnica konstrukcyjną jest poruszający się wodzik. Porusza się on po zaledwie jednym klasycznym "pręcie" - prowadnicy. Ale ten wodzik nie jest na stałe unieruchomiony "obejmą" jak to ma miejsce w każdym innym kołowrotku o takim rozwiązaniu prowadnicy dla wodzika.

Jest on dociskany od góry i to właściwie  optymalnie dopiero jak kołowrotek dostaje jakieś znikome obciążenie.

  Czyli tak na dobrą sprawę koncepcja "docisku" wodzika jest jak w to ma miejsce w daiwach generacji iA oraz C z tym że powierzchnia styku w w tych topowych daiwach jest iście znikoma i tym samym opór jaki generuje poruszający się wodzik - jest absolutnie najmniejszy z tego co do dzisiaj wymyślono.

Warto zauważyć, że takie rozwiązanie poruszającego się wodzika ( w mojej ocenie proste i zarazem genialne) nigdy wcześniej, ani pózniej nie było stosowane w żadnym kołowrotku na świecie.



#875 OFFLINE   Hubert77

Hubert77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:Hubert

Napisano 09 marzec 2016 - 10:47

Dzięki za rozjaśnienie tematu (i uspokojenie).

A tak przeglądając rożne wątki myślałem, że elaboraty możesz pisać, ale o shimano ;) Do TD-X C jako alternatywę mam sephię 06', ale trudno mi stwierdzić, która lepsza.

Jeśli to nie problem miałbym jeszcze pytanie dot. XC na priv.



#876 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1803 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 09 marzec 2016 - 11:14

Dzięki za rozjaśnienie tematu (i uspokojenie).

A tak przeglądając rożne wątki myślałem, że elaboraty możesz pisać, ale o shimano ;) Do TD-X C jako alternatywę mam sephię 06', ale trudno mi stwierdzić, która lepsza.

Jeśli to nie problem miałbym jeszcze pytanie dot. XC na priv.

Zapytaj na forum. Jest wielu użytkowników ww kołowrotka i nie jednemu może się przydać.



#877 OFFLINE   Hubert77

Hubert77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:Hubert

Napisano 09 marzec 2016 - 12:18

Chodzi o możliwość dołożenia łożysk do TD-X C.

Czytałem (ale już nie pamiętam gdzie i nie mogę znaleźć), że można dorzucić 2 szt.

I stąd pytania:

- czy można, gdzie, jakie są ich wymiary i czy ten zbieg ma  w ogóle sens w kontekście ewentualnej poprawy walorów użytkowych.

 

Nie wiem czy to dobre miejsce na te pytania, ale skoro zostałem wywołany to pytam.



#878 OFFLINE   Pendergrast

Pendergrast

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 376 postów
  • LokalizacjaBusko-Zdrój

Napisano 09 marzec 2016 - 14:18

Jak już mowa o weekendowych porządkach. Ile Wam schodzi przy czyszczeniu kołowrotka? Żadnych reaktywacji trupów. Rozebranie, umycie, nasmarowanie i złożenie młynka.

Zależy, ale ja nie lubię dziadostwa i potrafi mi zejść do 5 godzin. Głównie przez to, że nie kąpie całego korpusu kolowrotka tylko czyszczę pomalutku. A kręcioły mają sporo zakamarków ;-)
Druga sprawa, że mnie to odstresowuje :-) No i nie mam tyle roboty co PGR :-P

#879 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15670 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 marzec 2016 - 14:38

Zależy, ale ja nie lubię dziadostwa i potrafi mi zejść do 5 godzin. Głównie przez to, że nie kąpie całego korpusu kolowrotka tylko czyszczę pomalutku. A kręcioły mają sporo zakamarków ;-)
Druga sprawa, że mnie to odstresowuje :-) No i nie mam tyle roboty co PGR :-P

Ze względu na to że robię to dla siebie smaruje i rozkręcam wszystko. Kabłąk, szpulkę, rotor i korpus.  Od godziny do 3.



#880 OFFLINE   michal7709

michal7709

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 495 postów
  • Lokalizacjana nieznanych wodach
  • Imię:Michal

Napisano 09 marzec 2016 - 15:22

Witam mój emblemZ3500iA potrzebuje przeglądu przed nowym sezonem ,być może smarowania ,pomoże któryś kolega oczywiście za rozsądne pieniądze ,pozdrawiam.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek, multiplikator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych