Użytkownik rafal_LBN edytował ten post 12 wrzesień 2023 - 21:20
Silnik Suzuki
#41 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2023 - 21:15
#42 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2023 - 21:19
Pany pytanie, mam łódź alu 4,2m, w poprzednim sezonie miałem suzuki df15a, silnik nawet dawal radę, w 2 os i graty spokojnie wyciągał ok 32km/h, samemu nawet wiecej, silnik niestety mi skradziono wiec kupiłem Suzuki df20a i jest gorzej niz na starym, o ile samemu jakos nawet płynie ( chodź wydaje mi sie ze w ślizg wchodzi dłużej) to w 2 osoby z gratami juz jest dupa,bardo wolno wchodzi w slizg, prędkość max 20-22km/h, regulacja trymu nic nie daje, możliwe ze w straym silniku była inna sruba o innym skoku?
Bardzo możliwe . Znajomy ma dt25 i miał podobny problem - kombinacja ze śrubami ożywiła silnik
- rafal_LBN lubi to
#43 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2023 - 21:37
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 12 wrzesień 2023 - 21:39
- rafal_LBN lubi to
#44 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2023 - 06:45
Na srubie mam wybite 9 1/4 x12, czyli sruba jest 12?
#45 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2023 - 07:54
Tak, 12ka
#46 ONLINE
Napisano 13 wrzesień 2023 - 08:27
[quote name="psulek" post="3148741" timestamp="1694551038"]Na 99% dostałeś śrubę o sporo większym skoku. Na kominie masz wybity rozmiar, pewnie dostałeś 11.
Na srubie mam wybite 9 1/4 x12, czyli sruba jest 12?
Niedawno to przerabiałem z suzuki 30-tką. Założyć obrotomierz z allegro za 3 dychy. Zamówić śruby o skoku 11 oraz 10 ze srubynapedowe.pl,.Przetestować obydwie w warunkach w których najcześciej pływamy (obciążenie). Zostawić tę śrubę, przy której obroty są w zakresie WOT podanym w instrukcji (przy maks otwartej przepustnicy) a jednocześnie czas wejścia w ślizg, jest satysfakcjonujący.
Użytkownik rower26 edytował ten post 13 wrzesień 2023 - 08:29
- mario, rafal_LBN i Ostlander lubią to
#47 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2023 - 09:20
Na srubie mam wybite 9 1/4 x12, czyli sruba jest 12?[/quote]Oj 12 to nic dziwnego że dramat. Jak masz opcję, to zamów z BS Pro jak pisze kolega,. 11 bym odpuścił, można spróbować 9 i 10
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#48 ONLINE
Napisano 13 wrzesień 2023 - 09:42
ame="rafal_LBN" post="3148764" timestamp="1694583949"]Oj 12 to nic dziwnego że dramat. Jak masz opcję, to zamów z BS Pro jak pisze kolega,. 11 bym odpuścił, można spróbować 9 i 10
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Tylko u mnie pomiędzy 12 oryginalną a 11 z BS. Pro był duży skok obrotów wzwyż i wcale nie było to 300. Śrubę zawsze możesz odesłać do miłej Pani ze sklepu. Ważne tylko zeby jej nie podrapać. Podkleić trochę taśmą tam gdzie śruba styka się z nakrętką. Im więcej przetestujesz tym wiekszy ogląd będziesz miał. Bierz 3: 11, 10 i 9 .
Myślałem że na 11 będzie już super u mnie ale jak doszło jeszcze gratów i nalałem wody do livewella to znowu zrobiła się kiszka. Dokupiłem niedawno jeszcze 10 tkę i będzie tak, że samemu pływam na 11 a w dwie osoby z duzą ilością gratów na 10.
Tak to niestety jest, że jak się nie kupuje maks dopuszczonego silnika do łodzi to trzeba potem kombinować. W bremie 430 mam maks silnik 40km ale kasy brakło i jest na razie 30 tka.
Użytkownik rower26 edytował ten post 13 wrzesień 2023 - 09:46
#49 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2023 - 10:03
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 13 wrzesień 2023 - 10:05
#50 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 08:39
#51 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 09:01
Ja właśnie stanąłem przed podobnym problemem ,
Ortis 400 z Suzuki 30ATHL wczoraj pierwszy raz na wodzie i nie wszedłem w ślizg . Śruba oryginalna ,betów stosunkowo mało. 2 aku ok 25 kg w przednich bakistach podczas odkręcenia manetki na maxa mocno podnosi dziób i rozpędza się do 6,5 km/h .
Jakieś podpowiedzi Panowie ?
Użytkownik sero1975 edytował ten post 18 wrzesień 2023 - 09:06
#52 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 09:05
Ja właśnie stanąłem przed podobnym problemem ,
Ortis 400 z Suzuki 30ATHL wczoraj pierwszy raz na wodzie i nie wszedłem w ślizg .
Ustawienie trymu oraz rozmiar śruby.. jak to ogarniesz to powinna pływać ponad 45km/h ... kolega ma taki sam zestaw i bez problemu...
#53 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 09:09
Ustawienie trymu oraz rozmiar śruby.. jak to ogarniesz to powinna pływać ponad 45km/h ... kolega ma taki sam zestaw i bez problemu...
Zabawa trymem nie pomogła . Znasz lub możesz się dowiedzieć jaką kolega ma śrubę ?
#54 ONLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 10:34
Zabawa trymem nie pomogła . Znasz lub możesz się dowiedzieć jaką kolega ma śrubę ?
Jakbyś wybierał się na mazowsze to mógłbym ci użyczyć 11 i 10 do testów. 11 powinna być optymalna. Bardzo dziwne z tą prędkością, dziób jest dociążony bateriami to nie powinna tak dęba stawać. U mnie, na sporo cięższej łodzi, samemu, na oryginalnej śrubie 12, DF30 wchodziła w ślizg. Też 2 baterie na dziobie i dziobówka.
Zobacz też osadzenie silnika. Pionowa odległość płyty kawitacyjnej od najniższego punktu dna łodzi.
Użytkownik rower26 edytował ten post 18 wrzesień 2023 - 10:37
#55 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 11:16
Jakbyś wybierał się na mazowsze to mógłbym ci użyczyć 11 i 10 do testów. 11 powinna być optymalna. Bardzo dziwne z tą prędkością, dziób jest dociążony bateriami to nie powinna tak dęba stawać. U mnie, na sporo cięższej łodzi, samemu, na oryginalnej śrubie 12, DF30 wchodziła w ślizg. Też 2 baterie na dziobie i dziobówka.
Zobacz też osadzenie silnika. Pionowa odległość płyty kawitacyjnej od najniższego punktu dna łodzi.
Przyznaje,że kompletnie się na tym nie znam . Osadzenie sprawdzę w piątek .
Na stronce śrubynapędowe jest taka :
https://srubynapedow...-4-x-9-s30.html
Co o tym myślisz ?
#56 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 11:50
Coś takiego...
https://auramarine.p...cal-czarna.html
Użytkownik Karol Krause edytował ten post 18 wrzesień 2023 - 11:53
#57 ONLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 12:09
Przyznaje,że kompletnie się na tym nie znam . Osadzenie sprawdzę w piątek .
Na stronce śrubynapędowe jest taka :
https://srubynapedow...-4-x-9-s30.html
Co o tym myślisz ?
Dałeś link do sruby o skoku 9. Bankowo przekreci obroty. Zobacz sobie w wątku o łodziach Brema jak ja mierzyłem odległość dna od płyty kawitacyjnej. Bedziesz miał pogląd.
Użytkownik rower26 edytował ten post 18 wrzesień 2023 - 12:10
#58 ONLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 12:11
Kolega ma założoną obecnie śrubę 12 - stkę oraz dołożony ochraniacz pawęży w formie klina...
Coś takiego...
https://auramarine.p...cal-czarna.html
Klin zmniejsza tendencję do unoszenia dziobu przy starcie, jeszcze bardziej pochyla kolumnę w kierunku pawęży . Jak aku w przednich bakistach (2 x 25 kg jak u kolegi Sero) to nie będzie robił znacznej różnicy. Też nad nim myslałem ale finalnie nie założyłem. 12-stkę czyli po prostu na fabrycznej śrubie pływa.
Użytkownik rower26 edytował ten post 18 wrzesień 2023 - 12:14
- Karol Krause lubi to
#59 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 12:17
Kolega ma taki sam zestaw jak kolega @sero1975... zmienił śrubę i dołożył klin na pawęży i od razu łódka zaczęła pływać i startować do ślizgu normalnie...obecnie pływa z dwoma osobami na pokładzie 45km/h lub 53 z jedną osobą na pokładzie
Silnik Suzuki 30KM z trymem elektrycznym, ładowanie-rozruch... z przodu kotwica 14kg, dziobówka Xi3 oraz dwa razy kwas 85AH...
#60 ONLINE
Napisano 18 wrzesień 2023 - 12:24
Kolega ma taki sam zestaw jak kolega @sero1975... zmienił śrubę i dołożył klin na pawęży i od razu łódka zaczęła pływać i startować do ślizgu normalnie...obecnie pływa z dwoma osobami na pokładzie 45km/h lub 53 z jedną osobą na pokładzie
Silnik Suzuki 30KM z trymem elektrycznym, ładowanie-rozruch... z przodu kotwica 14kg, dziobówka Xi3 oraz dwa razy kwas 85AH...
Nie znam się za bardzo na konstrukcjach łodzi, ale może być tak, że pawęż u różnych producentów może mieć różny kąt pochylenia. Być może w Tangiri klin będzie robił dużą robotę. Znajomy tez dokładał w Ortisie 420.
Użytkownik rower26 edytował ten post 18 wrzesień 2023 - 12:25
- Karol Krause lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych