Użytkownik wuran edytował ten post 01 luty 2021 - 16:03
Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#2081 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 16:02
#2082 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 16:15
Może znacie kogoś kto robi w Polsce jack plate do silników 30-50 kM .
#2083 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 17:20
(Tohatsu 9.8 ma np. 435 mm). Kolega nie musi kupować Jack plate .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- cabage i Szumi lubią to
#2084 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 17:23
Miałem, nie warto do 30 km lepiej power trym.Do regulacji wysokosci montażu silnika pomocny jest np jack plate. Nie musi byc hydrauliczny, wystatczy zwykly manulany gdzie mozna regulować wysokość zawieszenie silnika. Dla silnikow 20-30hp juz warto sie zastanowić czy zamiast elektrycznego trymu nie kupic jack plate. W większych silnikach elekteycznych trym to standard ale jak ma sie dopłacić 3-5kzl za trym np w 30konnym to warto to rozważyć hudrauliczny.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik gumowy edytował ten post 01 luty 2021 - 17:24
#2085 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 19:31
#2086 ONLINE
Napisano 01 luty 2021 - 19:47
Ponton ma stopę S, a i tak musiałem silnik podnosić 4cm
Ja jak podniosłem u siebie w pontonie silnik żeby był książkowo, to miałem gejzer wody i śruba non stop wentylowała, oczywiście kombinowałem z trymem - nic nie dało.
Wróciłem do ustawień pierwotnych czyli płyta ok 6-7 cm pod dnem, i jest ok.
Użytkownik drChlubicz edytował ten post 01 luty 2021 - 19:48
#2087 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 22:57
#2088 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 22:58
Proponuje kupic kalkulator lub korki z matmyDł.stopy 38.5cm na pawęż 42 to za mało
42cm to s shaft
#2089 OFFLINE
Napisano 01 luty 2021 - 23:57
Proponuje kupic kalkulator lub korki z matmy
42cm to s shaft
Proponuję kartkę i długopis do narysowania i zrozumienia
#2090 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 00:10
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 02 luty 2021 - 00:38
#2091 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 07:13
Dł.stopy 38.5cm na pawęż 42 to za mało
Stopa S = pawęż 14”-17”
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2092 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 08:40
#2093 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 08:42
#2094 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 09:35
#2095 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 11:40
dodajmy że wiele zależ od producenta silnika, przecież oni nie robią identycznych długości kolumn choć są nazywane S, L czy XL. Dodajmy do tego że każdy producent łodzi robi po swojemu pawęż i też opisuje tylko S, L lub XL. czyli maja ponton z pawężą S powieszony na nim silnik, który jest dobrze ustawiony, po przeniesieniu na łódkę o pawęzy S może być za nisko lub za wysoko, i tak samo zmieniając silnik na inny okaże się, że nie jest tak dopasowany jak poprzedni. Miałem lódź, gdzie na długiej stopie trzeba było podnieść silnik o 2 cm, poprzez podwyższenie pawęży aby silnik opierał się o pawęż a nie tylko wisiał na śrubach.
- Tabor lubi to
#2096 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 12:51
Witam ,pawęż S a stopa S to mogą być dwa różne wymiary nie wiele ale różniące się ,pierwsza łódź miała pawęż S i honda bd 2,3 kM płyta kawitacyjna była o koło 5cm poniżej dna łodzi ,na drugiej łodzi ten sam silnik ,płyta na 0,na tej samej łodzi powieszona Honda bf 10kM płyta płyta około 5cm po niżej dna łodzi,powieszona Honda bf 20kM 4cm po niżej dna łodzi,ale po podniesieniu silnika o jakiś 2cm prędkość wzrosła o 4kh z 40kh do 44kh. Przy trymie elektrycznym te 2 cm nie mają znaczenia ,ale przy ręczny jak widać ma,to tyle co ja zauważyłem.
- nurek28 i gumowy lubią to
#2097 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 14:13
Tyle, że trym (nawet elektryczny) nie działa w pionie a po łuku, tym samym zmienia się kąt położenia śruby względem łodzi i co z tego że podniesiemy lekko śrubę jak jednocześnie ma to wpływ na to, iż zacznie nam podrywać dziob?
tryn.jpg 28,73 KB 29 Ilość pobrań
Użytkownik wuran edytował ten post 02 luty 2021 - 14:14
#2098 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 14:41
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 02 luty 2021 - 14:43
- Tabor lubi to
#2099 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 16:24
dodajmy że wiele zależ od producenta silnika, przecież oni nie robią identycznych długości kolumn choć są nazywane S, L czy XL. Dodajmy do tego że każdy producent łodzi robi po swojemu pawęż i też opisuje tylko S, L lub XL. czyli maja ponton z pawężą S powieszony na nim silnik, który jest dobrze ustawiony, po przeniesieniu na łódkę o pawęzy S może być za nisko lub za wysoko, i tak samo zmieniając silnik na inny okaże się, że nie jest tak dopasowany jak poprzedni. Miałem lódź, gdzie na długiej stopie trzeba było podnieść silnik o 2 cm, poprzez podwyższenie pawęży aby silnik opierał się o pawęż a nie tylko wisiał na śrubach.
Nie musi się opierać przecież regulacja wysokości zawieszenia właśnie jest na śrubach, chyba że mówimy o silniku przenośnym czyli 6-25 km tam jest przeważnie tylko dwa otwory montażowe na śruby i motylki ale też silnik nie musi wisieć na pawęży. Wydaje mi się że z stąd te ciągłe zapytania i rozmyślania właśnie na temat wysokości pawęzy że użytkownicy myślą że silnik musi wisieć na mocowaniu silnika.
Użytkownik Szumi edytował ten post 02 luty 2021 - 16:25
#2100 OFFLINE
Napisano 02 luty 2021 - 16:41
Może znacie kogoś kto robi w Polsce jack plate do silników 30-50 kM .
Chyba nikt nie produkuje i sporadycznie ktoś stosuje do podanej mocy nawet w Europie, na wyścigi się wybierasz łódką wędkarską z mocą 30-50kM czy pawęż Masz niestandardową.?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych