Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#181 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2016 - 17:46
#182 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2016 - 18:09
ja polecam Evinrude/johnson.
#183 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2016 - 22:36
mam 15km evinrude lodka 430 stara romana waga okolo 200kg samej lodzi sam lece okolo 30-33 km/h we 2 okolo 27-30 km/h kupilem silnik z lat 80 wlozylem w maly remont i silnik bardzo dobrze sie sprawuje nie jest glosny i nie pali strasznie. 10km to ta sama konstrukcja co 15 rozni sie gaznikiem. mozna kupic 9.9 zmienic gaznik i plywac legalnie na 15km silnik za rozsadne pieniadze.
#184 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2016 - 13:40
.......Sam jestem na etapie rozważania, który silnik wybrać tylko w moim przypadku chodzi o jednostkę 25 KM.
Na chwilę obecną na mojej liście są: Suzuki, Yamaha i w rezerwie Mercury (którego zasugerował Krzysztof Kacprzaka w innym wątku) ale ostatnią pozycję zweryfikuję jutro z punktu widzenia kosztów serwisów i wymogów gwarancyjnych.
.......
Nie chcę zakładać nowego wątku ale może dla kogoś będzie to przydatne.
Weryfikując u dealerów i w serwisach, informacje na temat silników dowiedziałem się, że w miesiącach maj i czerwiec 2016r. ma być możliwość zakupu nowych silników marki Mercury w systemie sprzedaży ratalnej 0%.
No a jeśli chodzi o przeglądy na terenie i w okolicach Warszawy to przy 3 cylindrowych silnikach rozmowa rozpoczyna się od 450 zł brutto z olejami i filtrami w nieautoryzowanych zakładach.
Natomiast kupując silnik u dealera, który ma własny serwis w pakiecie można dostać znaczący rabat na robociznę związaną z przyszłymi przeglądami gwarancyjnymi.
Użytkownik Dzynek edytował ten post 11 kwiecień 2016 - 13:42
#185 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2016 - 20:45
Podepnę się pod temat...
Czy jes duża i odczuwalna różnica przy silniku 8KM vs 9.8KM przy oponie 320? Chodzi mi o łatwość wejścia w ślizg w 1-2 osoby oraz średnią prędkość...
Pytanie drugie - jak zmienia się ta zależność (łatwość we wślizg/prędkość) przy pontonie 360-380 dla w/w mocy?
#186 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2016 - 23:54
- elpojo lubi to
#187 OFFLINE
Napisano 18 czerwiec 2016 - 07:49
Ponton Kolibri 360D New (ma niesymetryczne ołówki, na wzór mawerica)
Silnik Suzuki DT5Y 2t z 2000 roku (10 bar)
Jedna osoba z pełnym szpejem na dziobie.
Ślizg zaczyna się przy 15 km/h przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Jak dziób opadnie przymykam gaz i sunę 23 - 25 km/h.
Jedyny mankament to że przy bocznym wietrze dostaje węża.
- elpojo lubi to
#188 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:02
#189 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2016 - 16:32
Z góry dIeki
Michał
#190 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2016 - 19:01
Wszystko zależy jaki egzemplarz trafisz.
Jak nie zajechane to będziesz zadowolony obojętnie który wybierzesz.
Ja osobiście pływam na tośce 40 koni i zero problemów.
#191 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2016 - 19:19
Użytkownik Czoper edytował ten post 26 czerwiec 2016 - 19:20
#192 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2016 - 21:08
A do pontonu 300cm jaki silnik na Wisłę. 6KM starczy, do wejścia w ślizg, jak będę w większości pływał sam czy coś mocniejszego?
#193 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2016 - 22:16
Na 6 KM wejdziesz sam w ślizg. We dwóch zapomnij. Minimum 8 ale lepiej 9,8/9,9. Ta sama waga i cena podobna.
#194 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2016 - 20:08
Na 6 KM wejdziesz sam w ślizg. We dwóch zapomnij. Minimum 8 ale lepiej 9,8/9,9. Ta sama waga i cena podobna.
Mogę się założyć, że 9 na 10 wypraw wędkarskich (w tym za sumem po Wiśle) będę pływał sam. Z jednej strony chciałbym mieć zapas mocy na wypadek jak bym pływał we dwie osoby. Z drugiej strony, tachać ciągle silnik który waży 40 kg a nie 28 kg, do tego zewn. linia paliwowa która też miejsce zabiera, no i cena zakupu (różnica 1000-1500 zł na korzyść mniejszego). Sporo tych argumentów za mniejszym.
Użytkownik pablo edytował ten post 05 lipiec 2016 - 20:14
#195 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2016 - 20:42
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
- Dragar lubi to
#196 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2016 - 10:29
Mamy z kolega ponyonik kolibri 330d, wersja z dmuchanym kilem. Plus silniczek osapian 55, i bateryjka 100ah zelowa.
Na wiekszym jeziorku i wietrze jest problem, stad pomysl zakupu jakiejs spaliny. Niektore zbiorniki maja ograniczenia mocy silbikow, zdaje sie do 4km.poza tym, ponton wozimy zlozulony, i kazdorazowo rozkladamy nad woda (brak miejsca gdzie by mozna bylo go trzymac napompowany, przyczepki itp).
Na silnikach sie nie znam, wiec prosil bym o podpowiedź czego szukac, na co zwrocic uwage?
W tej mocy to chyba tylko 2sów, i raczej o krótkiej stopie (to ponton, gdzie często nas znosi na kamienisty brzeg, i latwo cos urwać..)
#197 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2016 - 21:51
Oczywiście ja bym celowal w 2T...
Użytkownik womaly23 edytował ten post 12 lipiec 2016 - 21:55
#198 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2016 - 00:29
po morzu ? 4 km ? mało prawdopodobne . 5/6 już bardziej i tylko jak manewrowe przy jachtach i oczywiście stopa długa ,bo raczej inaczej nie ma szans . a co do 4 suwów to większość silników przewozisz na leżąco bez problemów , są już tak konstruowane że na 1 stronie można kłaść . z tymi kropelkami też ciekawa teoria ???
jedno jest pewne mocy nigdy za wiele , i im więcej tym lepiej . (4hp jamaha jakby co leży u mnie idealna coś koło 99r.-priv)
a najlepiej sprawdzić na wodzie i tyle , lub kupować z możliwością zwrotu . i uważać na okazje .
#199 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2016 - 06:44
Kolego z kropelkami to nie teoria a praktyka, troche przeżucilem silników i co za tym idzie przypadków
Ja nawet i 15 km bym nie wypłynął w morze a wskazówki napisałem ogólnie po co spina:)
Bardzo zgadzam się z Tobą "mocy nigdy za wiele" mam takie samo podejście, w zasadzie to zawsze mi mało
Użytkownik womaly23 edytował ten post 13 lipiec 2016 - 07:18
#200 OFFLINE
Napisano 25 październik 2016 - 11:50
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych