Czterosuw. 6 KM tylko w pojedynkę. 8KM - może być różnie. 9,8/9,9 KM - ślizg.
Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#221 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 16:58
#222 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 17:10
Czterosuw. 6 KM tylko w pojedynkę. 8KM - może być różnie. 9,8/9,9 KM - ślizg.
Dokładnie tak jak napisał kolega , tylko jaki jest sens 360 jeśli najczęściej będziesz pływał sam . Rozważ długość 330 , jeśli sporadycznie trafi się kumpel , dacie radę we dwóch na 330,
#223 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 17:18
330 tkę sam potrafiłem wtargać na dach, 360 tki raczej nie wrzucisz. Na 5km sam wchodziłem w ślizg. Na 360 tce przy 2 osobach 10km musi być no i wtedy koniecznie z kilem bo będziesz się motał na wodzie.
Jeśli chodzi o wagę silnika to bierz 2 takta.
#224 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 17:27
330 tkę sam potrafiłem wtargać na dach, 360 tki raczej nie wrzucisz. Na 5km sam wchodziłem w ślizg. Na 360 tce przy 2 osobach 10km musi być no i wtedy koniecznie z kilem bo będziesz się motał na wodzie.
Jeśli chodzi o wagę silnika to bierz 2 takta.
A jesli chodzi o kulturę pracy i zużycie paliwa to czterosuwa. Mieszanie paliwa też odpada. I jest generalnie cichszy.
#225 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 18:10
A jesli chodzi o kulturę pracy i zużycie paliwa to czterosuwa. Mieszanie paliwa też odpada. I jest generalnie cichszy.
Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?
Bo masa chyba podobna?
#226 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 18:13
Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?
Bo masa chyba podobna?
Tutaj nie pomogę. Natomiast jeszcze jedna rzecz. Jeśli trolujesz dużo to czterosuw lepszy.
#227 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2016 - 18:46
Jeżeli czasem będziesz chciał wystartować w zawodach kup gumę 360.
Jeżeli łowisz w trolingu kup czterosówa.
Kolibri 360 plus 4t 6 KM ślizg 22- 24 km/h
Na alle są teraz raty 20x 0%.
#228 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 10:30
Miałem suzuke 6hp 4t, była cicha. Paliwo wąchała. Na wolnych trochę telepała, ale fizyki się nie oszuka.Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?
Bo masa chyba podobna?
Teraz mam marinera 10@15hp, z dwoma cylindrami. Pracuje ciut głośniej, na wolnych kulturalniej. Producent zaleca mieszanke 100:1 przy normalnym pływaniu i 50:1 w trudnych warunkach (ten silnik to model Viking, raczej dla rybakow niż do zabawy ). Leje olej jak rybak i nie mam problemów. Przy trolingowaniu co jakiś czas warto go przepalić na wyższych obrotach, ale bez przesady. Ani to jakość silnika syrenki, ani olej nie mixol.
Chętnie wymienię na 4t, ale wyłącznie że względu na spalanie i tylko jeśli zamontuje go na stałe.
- Stafford lubi to
#229 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 10:43
Witam wszystkich serdecznie.
Przymierzam sie do kupna pontonu 3,6m długości, 1,7m szerokości i wadze okolo 75kg. Mam zamiar używać go głównie do spiningowania. Obciążenie wraz z pasażerami od 150 do 280kg. I tu pojawia sie pytanie. Jaki silnik spalinowy wystarczy aby takim czymś wejść w ślizg? Bardzo ważna jest dla mnie waga bo najczęściej będę pływał sam wiec im silnik lżejszy tym łatwiej będzie mi go zatargać nad wodę.
Pozdrawiam
Yamaha 9.9-15km 2t spokojnie da rade
#230 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 10:45
Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?
Bo masa chyba podobna?
Ma sie tak jak niebo i ziemia Jaki jest sens porównywania klekota 1 cylindrowego z silnikiem 2 cylindrowym, kultura pracy bez porównania
- Stafford lubi to
#231 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 13:46
Syrenka miała 3 cylindrowego dwusuwa i co ? Pracowała kulturalnie ? Bez drgań i hałasu ?
A rozmawiamy o syrenkach czy silnikach zaburtowych? Jak chcesz o syrenkach to szukaj takiego forum.
Kolega zadal pytanie wiec odpowiedzialem zeby mu pomoc, Twoj post niczego nie wnosi
#232 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 13:55
Jeśli porownasz do jedno czy dwucylindrowych jednostek 2t z tego okresu, czyli z czasów gdy projektowano ten silnik wiele lat przed włożeniem do syreny to chodził wzorowo.Syrenka miała 3 cylindrowego dwusuwa i co ? Pracowała kulturalnie ? Bez drgań i hałasu ?
Zresztą czy 2t czy 4t to bez znaczenia. Fizyki nie oszukasz, jednocylindrowa jednostka zawsze będzie chodzić bardziej nierówno i mieć większe drgania niż wielocylidrowa. Im wyższe obroty tym mniej się je zauważa. Gdyby nie masa to chętnie bym miał R4 w zaburtowcu.
#233 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 15:23
Ma sie tak jak niebo i ziemia Jaki jest sens porównywania klekota 1 cylindrowego z silnikiem 2 cylindrowym, kultura pracy bez porównania
Jak wyzej . O ile wiem kolory czcionki sa zastrzezone dla moderacji
Użytkownik crizz100 edytował ten post 02 grudzień 2016 - 15:24
#234 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 15:33
Pływałem w zeszłym sezonie jako pasażer Yamahą 15HP 2T , dwa garki. Kultura pracy prawie wzorowa. Aż byłem zdziwiony, że to dwusuw.
Użytkownik psulek edytował ten post 02 grudzień 2016 - 15:35
#235 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 15:53
Pływałem w zeszłym sezonie jako pasażer Yamahą 15HP 2T , dwa garki. Kultura pracy prawie wzorowa. Aż byłem zdziwiony, że to dwusuw.
9,9 i 15 to jest to samo, mozna w bardzo latwy sposob odblokowac
#236 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 15:54
Każdy kto zna budowę silnika spalinowego chyba się domyśla,że tzw. kultura pracy (co się na nią składa - tego nikt nie powiedział) jest składową wielu czynników i wcale nie jest najważniejsze ile ma cylindrów i czy jest to dwusuw czy czertosuw.
Czterosuw ze źle zaprojektowanym wydechem czy rozklekotanymi zaworami będzie głośniejszy niż dwusuw, w którym nie ma zaworów. Może być też odwrotnie.
Klekotanie, które dla jednego z kolegów jest ziemią (w porównaniu z niebem czyli pracą silnika dwucylindrowego)to nic innego jak niedoskonałe wyważenie układu silnika, można sobie bez trudu wyobrazić silnik jednocylindrowy, który będzie mniej "klekotał" (w zasadzie poproszę o definicję klekotu silnika ) niż silnik dwucylindrowy np. poprzez wydłużenie wału korbowego i i jego b. precyzyjne wyważenie. Po co się nadymać pisząc, że coś jest bez porównania?
Porównać można wszystko, tylko trzeba wiedzieć jakimi kryteriami mamy się posługiwać.
#237 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 17:24
Jak widzę zdania są podzielone.
No to krócej: jakbyście mieli wybrać silnik 6hp 2T 2 cylindry albo 4T 1 cylinder w załóżmy podobnym stanie technicznym (używane) do gumaka 3m to jaki?
Bez specjalnego nastawienia na trolling. Zbiorniki to średniej wielkości jeziora i zalewy.
#238 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 17:27
Ja bym wziął czterosuwa 6Hp lub dwusuwa około 10 HP. Waga podobna.
- newrom i cabage lubią to
#239 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 20:24
Z tych silników w przyzwoitym stanie które są dostepne, a nie są teoretycznie możliwe to jeden cylider przegrywa z dwoma.Czterosuw ze źle zaprojektowanym wydechem czy rozklekotanymi zaworami będzie głośniejszy niż dwusuw, w którym nie ma zaworów.
Porównywać sprawny z zepsutym można, tylko po co?
Ja bym podobnie jak Godski brał 10-15hp w 2t. Waga że stopą S to około 25kg. 6hp uważam za zbyt mało by było fajnie, ale wystarczy by dopłynąć na ryby
Aha, chyba niema 6hp z 2 cylindrami. Bez względu 4t czy 2t
Użytkownik newrom edytował ten post 02 grudzień 2016 - 20:25
#240 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2016 - 20:27
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych