Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#241 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 grudzień 2016 - 21:35

Yamaha 6 4t jest w wersji dwa garczki, tylko ta cena :/

I waga już znaczna. Podobna do 9,8/9,9. Już lepiej to drugie brać. 



#242 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 grudzień 2016 - 23:29

Yamaha miala 6-8km dwucylindrowe 2t . Z małych 4t to Suzuki mialo bodajże 5 albo 6km

#243 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 03 grudzień 2016 - 17:31

Nie spotkałem :) jednak przy tak małej pojemności to chyba przerost formy nad treścią.

#244 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 grudzień 2016 - 19:04

yamaha 6-8 km 2 cyl nie polecam bo maja ślepe cylindry. w razie koniecznosci naprawy mało kto podejmie sie rozszlifowania na nadwymiar.nie wiem czy tłoki dostepne na nadwymiar

polecam mariner/yamaha 1980-1996 i  yamaha 1996-2006 9.9/15 km.tez polecam Evinrude/johnson 1978-2006r 9.9/15 km. równiez suzuki 9.9/15 km tez są warte uwagi

mercury 7.5, 9.8 tez slepe cylindry w merkasilu tez mało kto rozszlifuje na nadwymiar

to dodyczy 2 T

 

co do 4t to  yamaha 6-8 km małą moc w stosunku do wagi. lepiej juz 9.9 na bloku 323cm 

tohatsu9.8=mariner 9.9=mercury 9.9=evinrude9.8. dobra moc w relacji do wagi

suzuki 9.9/15/20 z modeli Lean Burn. fajne silniki ale delikatne. czapa jak z papieru.

czułe wtryski na wode w paliwie. ale fajnie pracują


Użytkownik evin edytował ten post 03 grudzień 2016 - 19:10

  • thug lubi to

#245 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 03 grudzień 2016 - 20:11

czyli głowicocylindry.to jeszcze napisz jak często się to szlifowanie wykonuje.kiedyś cylindry miały wstawki żeliwne,potem dobrano tak stopu aluminium że są bardzo odporne na ścieranie.prędzej zużyją się pierścienie i te można wymienić ale to i tak pewnie po przepracowaniu określonej liczby motogodzin.

jeśli dba się o pompę wody żeby nie dopuścić do przegrzania i zatarcia silnika to będzie on służył długie lata.



#246 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 grudzień 2016 - 21:34

z cylindrami jest tak ze po wyjsciu z fabryki są idealnie okrągłe. w miare pracy pierscieni robi sie owal  i wtedy spada kompresja .wymiana pierscieni nic nie zmieni.

zuzycie cylindra jest nie uniknione.nie twierdze ze zeliwo wytrze sie w 1 dzień. johnsony/evinrudy z lat 50-60 pływają bo uzywano dobrego materiału.

moja uwaga jest taka ze niektóre silniki nie przywróci sie do uzywalnosci, nawet producent nie przewidział nadmiarów

zatarcie mozna spowpdowac poprzez złapanie torebki plastikowej na spodzine


Użytkownik evin edytował ten post 03 grudzień 2016 - 21:36


#247 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 03 grudzień 2016 - 22:00

Są firmy robiące Nicasil. Tylko to 5-8 stówek za cylinder jak się kilka lat temu orientowałem.
Jeśli jest miejsce to można myśleć o tulejach, a jeśli nie to chyba tylko sprzedaż jako dawca części.

#248 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 03 grudzień 2016 - 22:18

Tylko ile trzeba pływać taka Yamaha 2t żeby ją doprowadzic do takiego stanu żeby się trzeba było cylindrom przyglądać. Silniki z lat 80 mają kompresję po 9-9,5bar czyli praktyczne jak z fabryki a gdzie im do tych 7 gdzie potrzebny będzie remont. Moja rada pływać do póki się da jak zaczną się problemy z kompresja to silnik na części lub na wagę w najbliższym skupie złomu -ale droga do tego daleka prędzej wymienimy na mocniejszy ;)

#249 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 grudzień 2016 - 22:25

w bloku yamaha 6/8, mercury/mariner tuleje sa oblane aluminium.zewnetrzna strona tuleji jest taka chropowata(nie obrobiona) i zalana w formie aluminium.

i problem jest przy wytaczaniu starej tulei gdyz nóż wytaczarki zdarza sie ze dojdzie do tych chropowtych elementów i trzeba je wytoczyc dalej bo nowa tuleja nie pójdzie. i usuwajac te zeliwne farfocle mozna wejsc w kanał wodny bloku. i woda moze isc do karteru.

przy slepym karterze jest tylko jedno wcicniecie tulei. tu nie ma pomyłek. bo tulei juz sie nie wyciągnie/wycisnie.

ogólnie przerabiałem tulejowanie.najlepiej to wychodzi na otwartych cylindrach.

krotoszyn ma dobre żeliwo. są zeliwne rury robione dla niemieckiego Mhale. 

co do niklasilu to w motorach to wytrzymuje. ale nie wiem jak by to było w zburtowym. ze wzgledu na smarowanie.

kazdy karter ma zaprojektowane kanały którymi rozprowadzany jest olej. 



#250 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 grudzień 2016 - 22:28

robiłem yamahe 9.9 z 2003 2T. górny tłok zatarty i porysowany cylinder. tłoki nadmiarowe 0,50 i jazda.



#251 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 grudzień 2016 - 20:33

może i masz rację ale ja zauważyłem że stopy alu ok roku 95' są lepszej jakości i odporniejsze na wycieranie niż starsze tuleje z żeliwa.sam się zdziwiłem jak zużyty wytarty pierścień był tak cienki że obrócił się na zamku i trafił na otwór wydechowy.i tu ciekawe że tuleja cylindra przeżyła z niewielką rysą i o dziwo tuleja cylindra wykazała bardzo małe zyżycie mimo sporej ilości przepracowanych motogodzin-po wymianie tłoka z pierścieniami kompresja szok-silnik chodzi do dzisiaj.

nie piszę co to za silnik dodam tylko że jest chłodzony powietrzem i nie jest to zaburtowy-ale 2t



#252 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 04 grudzień 2016 - 22:07

piły spalinowe Husgvarna maja wtrzymałe cylindry z niklasilu. Po  zatarciu tłoka od sadzy zazwyczaj wymiana tłoka i delikatne honowanie przywraca piłe do życia.

ale nie rozumiem dlaczego Yamaha w 2T ( modele 4, 5 , 6 i 8 km ) zrobiła zamkniete cylindry i dalej  bez  mozliwosci doboru tłoka na rozszlifowanie



#253 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 05 grudzień 2016 - 01:36

ale nie rozumiem dlaczego Yamaha w 2T ( modele 4, 5 , 6 i 8 km ) zrobiła zamkniete cylindry i dalej  bez  mozliwosci doboru tłoka na rozszlifowanie

Ciśnie się na usta: Leo, why? For money!!! :)



#254 OFFLINE   Zyga102

Zyga102

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 779 postów
  • LokalizacjaPolska

Napisano 05 grudzień 2016 - 07:37

evin ;

w swojej ofercie nie napisałeś nic o silnikach HONDA . Chyba warto .... :)



#255 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 05 grudzień 2016 - 23:19

miałem doczynienia z 5 bf, 6/8 , 10, 15 km, 20 km

te produkowane przed 2000r były solidnie skercane. nowsze sa delikatne.


Użytkownik evin edytował ten post 05 grudzień 2016 - 23:20


#256 OFFLINE   Trebron

Trebron

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów

Napisano 08 grudzień 2016 - 17:39

miałem doczynienia z 5 bf, 6/8 , 10, 15 km, 20 km

te produkowane przed 2000r były solidnie skercane. nowsze sa delikatne.

 

Tak sobie pobiegałem po salunach w 3city ;)

Inglot po kosztach chciał mi wcisnąc Berna 20 podejrzewam ze jakbym  10 patyków połozył to ...

Mercury lekko zaporowy sie zrobił , podobna cena  w Yamie KMJ  prawie nic Gdynia Yama do ugadania .

 

Hondy prawie niema . Permatech wbrew pozorom najtaniej wychodzi ;)

i taka mnie nasuneła sie sugestia ogladajac macajac 

Ewinrud - Suzuki prawie to samo 

Yamaha   Mercury Tohatsu to klony 

 

Honda BF5 nowa czy warta tej kasy ?



#257 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 08 grudzień 2016 - 18:25

Honda tej mocy z tego co się orientuję nie zastosowała panewek a nadlew aluminium więc moim zdaniem nie...
Kurcze chyba to było w 2.5 tylko...

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 grudzień 2016 - 18:30


#258 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 08 grudzień 2016 - 18:37

Każdy ma jakieś mankamnty.

Ja miałem  7 lat nową honde bf5. Jak zaczepiłem 1 maja do łódki to zabierałem jak spadł pierwszy śnieg . Nigdy nie plandekowałem łódki.Na rybach byłem 2 razy w tygodniu latem więcej po 6 do 10 godzin na wyprawę.

 

 Nigdy mnie nie zawiódł ☺

Sprzedałem dla znajomego który jest bardzo zadowolony.



#259 OFFLINE   Trebron

Trebron

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów

Napisano 08 grudzień 2016 - 19:48

Honda tej mocy z tego co się orientuję nie zastosowała panewek a nadlew aluminium więc moim zdaniem nie...
Kurcze chyba to było w 2.5 tylko...

 

W 4T chłodzonych powietrzem był ten patent ;)  5 BF ma zostać jako zapas albo do trola 

A My jesteśmy w kontakcie aby do wiosny :) 



#260 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 08 grudzień 2016 - 20:03

mysle ze z małych silników honda nie jest warta tej kasy.

linia Tohatsu, nissan, mercury, mariner 4-6 km jest lepszym rozwiązaniem






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych