Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#61 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2015 - 19:21
#62 OFFLINE
Napisano 17 luty 2015 - 22:22
Witam wszystkich,
Rozwiązałem swój problem, dołozyłem nie całe 3 tysiące i kupiłem komplet widoczny na zdjęciach.
Pozdrawiam i dziękuje koledze @womaly23 za pomoc
Załączone pliki
- Tusiorro i rafal89 lubią to
#63 OFFLINE
Napisano 17 luty 2015 - 22:33
- szczupak1 lubi to
#64 OFFLINE
Napisano 17 luty 2015 - 22:38
Niezła łajba w tej kasie.
#65 OFFLINE
Napisano 17 luty 2015 - 22:42
#66 OFFLINE
Napisano 17 luty 2015 - 23:15
#67 OFFLINE
Napisano 23 luty 2015 - 18:30
Nie wiem jak i czy napewno w 6 jest 10h.
W 20 i 50 jest 20h i po tym czasie kontrolka sygnalizuje koniecznośc wymiany oleju.
Na pewno jest w 6 KM
Z tym że w Yamaszce jest trochę inaczej ale na to samo wychodzi czyli 10 h
"Docieranie silnika przyczepnego
Nowy silnik przyczepny musi być przez pewien czas docierany, w celu dopasowania do siebie współpracujących ze sobą ruchomych części.
Prawidłowo przeprowadzone docieranie pomaga w osiągnięciu właściwych parametrów pracy silnika oraz podnosi jego trwałość.
UWAGA:
Zaniechanie procesu docierania może spowodować skrócenie czasu eksploatacji silnika przyczepnego, a nawet poważne jego uszkodzenie.
Należy dokładnie przestrzegać wskazówek docierania.
Procedura docierania silnika przyczepnego dla modeli 4-suwowych
Nowy silnik przyczepny musi być przez okres 10 godzin docierany, w celu dopasowania do siebie współpracujących ze sobą ruchomych części.
Prawidłowo przeprowadzone docieranie, pomaga w osiągnięciu właściwych parametrów pracy silnika oraz podnosi jego trwałość.
WSKAZÓWKA
Zaniechanie docierania silnika przyczepnego może spowodować skrócenie czasu eksploatacji, a nawet poważne uszkodzenie silnika.
Należy dokładnie przestrzegać wskazówek docierania.
Uruchomić silnik w wodzie pod obciążeniem na biegu z zamontowaną śrubą napędową w sposób następujący:
Przez 10 godzin docierania silnika unikać nadmiernej pracy silnika na biegu jałowym, eksploatacji podczas sztormów, na tłocznych akwenach.
1. Przez pierwszą godzinę pracy silnika przyczepnego:
silnik powinien pracować na różnych prędkościach do 2.000 @/min lub z manetką gazu uchyloną do połowy.
2. Przez drugą godzinę pracy silnika przyczepnego:
zwiększać prędkość obrotową silnika do 3.000 @/min lub ok. 3/4 otwarcia przepustnicy.
3. Pozostałe osiem godzin pracy silnika przyczepnego:
eksploatować silnik na różnych prędkościach. Jednak, silnik nie powinien pracować przy całkowicie otwartej przepustnicy jednorazowo dłużej, niż 5 minut.
4. Po pierwszych 10-ciu godzinach pracy silnika przyczepnego: można wykorzystywać pełną moc silnika."
Zastanawia mnie tylko dlaczego należy docierać silnik pod obciążeniem
Użytkownik lokoko83 edytował ten post 23 luty 2015 - 18:32
#68 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 06:16
- szczupak1 lubi to
#69 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 07:43
IMVHO ten silnik jest trochę za słaby do tej łodzi.
- spy lubi to
#70 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 08:44
Ładny zestaw , ale tak jak newrom pisze - przydałby się większy silnik -łódka trochę waży . Najważniejsze ,ze jesteś po testach zadowolony , co było widać na filmie
#71 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 08:55
Ładny zestaw , ale tak jak newrom pisze - przydałby się większy silnik -łódka trochę waży . Najważniejsze ,ze jesteś po testach zadowolony , co było widać na filmie
Do teraz mam banana na twarzy
#72 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 09:49
I to jest najważniejsze, drugi raz będziesz miał takiego jak zamontujesz 15-20KM
Gratuluje zakupu, a napisałem o tym mocniejszym silniku bo ten jest nieoptymalny i płynąć "półślizgiem" będzie zjadać dużo za dużo paliwa. Tak czy inaczej, na ryby!
#73 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 10:08
I to jest najważniejsze, drugi raz będziesz miał takiego jak zamontujesz 15-20KM
Gratuluje zakupu, a napisałem o tym mocniejszym silniku bo ten jest nieoptymalny i płynąć "półślizgiem" będzie zjadać dużo za dużo paliwa. Tak czy inaczej, na ryby!
Przecież tam jest 15KM.....
#74 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 10:13
Jak na 15KM to ciut wolno. Nie jest on zbyt długi?
Użytkownik spy edytował ten post 24 luty 2015 - 10:15
#75 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 10:59
Jeśli jest 15 to albo trym jest źle ustawiony, albo ta łódka nie lubi ślizgu, albo konie okulały ;-)
Popatrzyłem na foty, wydaje mi się czy Spy ma rację i płyta jest za nisko ?
#76 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 11:39
Panowie łódka swoje waży i mierzy ( 200 kg, 455x1.75) a silnik 15 to jestem minimum do tej łódki , niestety kolega większego nie chciał (póki co) z powodu braku uprawnień. Dajmy mu rok czasu i myślę że wrzuci filmik z 25-30 km bo taka moc jest idealna pod taką łódkę.
Nie ma co wymagać od 15 hp żeby rozbujał te łajbę do super ślizgu itd natomiast widać , że sobie dobrze z nią radzi i takie właśnie było założenie;)
#77 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 12:12
#78 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 14:56
(albo nalepkę na czapie )
...i liczyć że przy kontroli trafimy na idiotę.
Użytkownik spy edytował ten post 24 luty 2015 - 14:57
#79 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 19:04
Przecież już do 15 KM trzeba mieć patent (albo nalepkę na czapie )
Oczywiście - tu już oklejony na 9.9 - bez patentu
...i liczyć że przy kontroli trafimy na idiotę.
Czy kiedykolwiek kontrolujący sprawdzał Ci ( komukolwiek) tabliczkę znamionową silnika bo powiedzmy że tylko tak można sprawdzić rzeczywistą moc?Ja osobiście się nie spotkałem z taką sytuacją - ale dla najbardziej bojących dorobienie tabliczki znamionowej to koszt 30-50 zl
Tak wogóle 9.9 to zdławione 15 - wszystko to samo poza podkładkami dławiącymi i dyszami paliwa, także jeśli chodzi o wielkość silnika to 9.9 jak i 15 bynajmniej w tym modelu hondy jest taka sama...
Mam brata w usa - kraj bardziej przyjazny , tam pływa się na prawojazdy jeśli chodzi o łodki wędkarskie nawet większej mocy. U nas wiecznie nabijanie kasy .
Odbiegając od tematu :
Łódki w PL z silnikami powyzej 28 KM rejestracja obowiązkowa w PZMiNW ( Polsi Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego) koszt z numerami itd do 100 zl a nie jak w UM 17 zł, łodzie powyżej 102 KM rejestracja jak powyżej ale potrzebne przeglądy Inspektora Żeglugi śródlądowej - łodzie nowe co 5 lat a pow 10 lat jak dobrze pamiętam co rok - koszt przeglądu najtaniej jak znalazłem 500 zl - najdrożej 1000 zł ....
Ponieważ nie chce nabijać kasy w ukochaną stolice silnik okleiłem na 25 km:P
Jeśli jest 15 to albo trym jest źle ustawiony, albo ta łódka nie lubi ślizgu, albo konie okulały ;-)
Popatrzyłem na foty, wydaje mi się czy Spy ma rację i płyta jest za nisko ?
Użytkownik womaly23 edytował ten post 24 luty 2015 - 19:22
#80 OFFLINE
Napisano 24 luty 2015 - 20:43
Bądźmy poważni, przecież to widać że naklejki są zmieniane.
Czy kiedykolwiek kontrolujący sprawdzał Ci ( komukolwiek) tabliczkę znamionową silnika bo powiedzmy że tylko tak można sprawdzić rzeczywistą moc?Ja osobiście się nie spotkałem z taką sytuacją - ale dla najbardziej bojących dorobienie tabliczki znamionowej to koszt 30-50 zl
Jest wiele sytuacji gdzie coś takiego może wyjść, np. wypadek na wodzie i bagiety robią dochodzenie.
Użytkownik spy edytował ten post 24 luty 2015 - 20:55
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych