Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#1721 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 16 czerwiec 2020 - 12:37

[quote name="Stołczynianin" post="2771058" timestamp="1591831629"]Czyli przy tej masie i mocy silnika i oczywiście dobranej śrubie można przekroczyć zakładane przeze mnie 30km/h, czy wymaga to jakiegoś tuningu pontonu?

Najlepsze osiągi pływając pontonem miałem siadając na balonie. Tak by silnik był z boku nie za plecami, tyłek nieco poza paweżą.

Wprawdzie mam zwyczaj siadać na balonie i trzymać rumpel prawą dłonią, ale siedzenie na pawęży wydaje się niezbyt bezpieczne, na dłuższą metę.



#1722 OFFLINE   pikeft

pikeft

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Piotr

Napisano 16 czerwiec 2020 - 12:57

Ja na BC330+Mercury 6hp 2t w pojedynkę coś lekko ponad 30km/h pływałem, sprzedałem ponton kupiłem jednopłaszczową romane 420 i w dwie osoby więcej jak 11km/h na tym silniku nie daje rady.

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka

#1723 OFFLINE   12345

12345

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 185 postów
  • LokalizacjaZ Piątnicy, no bo skąd! ;)

Napisano 05 sierpień 2020 - 13:41

Potrzebuje kupić nowy silnik 60hp na rumpel.

Zastanawiam się nad dwoma markami : honda i yamaha

Plusy yamahy :

- 4 gary czyli równa praca

Plusy hondy

- podobno mniejsze spalanie

- blisko serwis

Czy jest cos na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę ?? ( np. który silnik będzie łatwiej sprzedać w przyszłości  ? , o awaryjności chyba nie ma co gadać skoro to nowe silniki wiec przez okres gwarancji nie ma się cos martwic )

( z góry dziekuje za merytoryczne wypowiedzi , opinie , przemyślenia) 



#1724 OFFLINE   horac

horac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów

Napisano 05 sierpień 2020 - 14:09

1) ja bym zwrócił uwagę na stopę S/L ;] pomoże uniknąć przykrych niespodzianek

2) cenę części eksploatacyjnych i dostępność w PL



#1725 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 336 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 05 sierpień 2020 - 15:55

60KM i stopa "S" :D



#1726 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 06 sierpień 2020 - 07:08

Honda 60hp nie zbiera pochlebnych opini, polecam Hondę 50hp .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1727 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 13 sierpień 2020 - 18:34

Co dobrać do nowej ciężkiej skylli 370. Ciężka bo z podkładem, bakistami i docelowo będzie z dziobowym elektrykiem, ze dwie osoby na pokladzie razem ze 450-500kg. Szerokość na linii wody do 160-170 cm. Silnik na długiej stopie o wadze nie większej niż 80kg. Zastanawiam się na Stormem 25KM (dwa cylindry 387cm3 lub Yamahą 25KM GWHL (dwa cylindry 432cm3). Musi by rumpel, ładowanie i el. rozruch i nie więcej niz 80kg a tu większość 30 konnych odpada

#1728 ONLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 13 sierpień 2020 - 19:29

Honda 60hp nie zbiera pochlebnych opini, polecam Hondę 50hp .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To już dużo lepiej toska lub Mercury 50 hp bo ma 1000 pojemności i 4 garczki, honda 3 gary i cos deko ponad 800 pojemności
Dodatkowo Mercury tohatsu można odblokować na 60 km:)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 13 sierpień 2020 - 19:29

  • Karol Krause lubi to

#1729 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 336 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 13 sierpień 2020 - 19:54

Tohatsu MFS 50 też ma 3 gary i 866 cm3 pojemności. Wspólne razem z Mercurym bloki silnika kończą się na 30 KM . 



#1730 ONLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 13 sierpień 2020 - 19:56

Masz rację, Mercury 50 ma 4 gary i ok 1000

#1731 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 13 sierpień 2020 - 21:08

Co dobrać do nowej ciężkiej skylli 370. Ciężka bo z podkładem, bakistami i docelowo będzie z dziobowym elektrykiem, ze dwie osoby na pokladzie razem ze 450-500kg. Szerokość na linii wody do 160-170 cm. Silnik na długiej stopie o wadze nie większej niż 80kg. Zastanawiam się na Stormem 25KM (dwa cylindry 387cm3 lub Yamahą 25KM GWHL (dwa cylindry 432cm3). Musi by rumpel, ładowanie i el. rozruch i nie więcej niz 80kg a tu większość 30 konnych odpada


Tohatsu 30 hp łapie się w tej wadze 526 ccm i 3 cylindry. Mam ten silnik przy silver 445 i spisuje się idealnie.

#1732 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 13 sierpień 2020 - 22:57

Ktoś mądry kiedyś powiedział żeby trzymać się przelicznika 10 KM na 100 kg łodzi. A Skylla swoją drogą bardzo głupio zrobiła wpisując w certyfikat 80 kg bo co za różnica czy silnik waży 79 czy 81 kg ? :) .

 

Tohatsu MFS30C bez trymu waży 74 kg a z trymem 83 kg, 3 gary i 526 ccm robi robotę w tym przypadku ogromną, dla przykładu Riverfox 470 z jedną osobą na full załadowaniu leci 43 km/h a w 2 osoby 39 km/h ( masa zestawu około 650-670kg ).

Na Tohatsu na pewno nie doświadczysz wibracji jak w tej Yamaszce bo sporo idzie poczytać a telepaniu. Nity ani spawy nie puszczą

 

Pamiętaj że prędkość bierze się z KM a moment  obrotowy i dynamika czyli tym czym tak na prawdę przyspieszamy idzie z pojemności. O wiele lepsze wyjście do ślizgu i utrzymanie go przy niższych obrotach będziesz miał w silniku z największą pojemnością .


  • kotwitz lubi to

#1733 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 14 sierpień 2020 - 07:15

To już dużo lepiej toska lub Mercury 50 hp bo ma 1000 pojemności i 4 garczki, honda 3 gary i cos deko ponad 800 pojemności
Dodatkowo Mercury tohatsu można odblokować na 60 km:)


Yamaha 50 tez ma 4 gary i łatwo ja odblokować na 60 km i też pojemność Ok 1000 cm3. Ale te 10km więcej nie jest odczuwalne za to spalanie już jest. Osiągi hondy 50 są podobne a spalanie wyraźnie mniejsze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1734 OFFLINE   Gar4field

Gar4field

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 207 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Kot

Napisano 14 sierpień 2020 - 09:59

Co dobrać do nowej ciężkiej skylli 370. Ciężka bo z podkładem, bakistami i docelowo będzie z dziobowym elektrykiem, ze dwie osoby na pokladzie razem ze 450-500kg. Szerokość na linii wody do 160-170 cm. Silnik na długiej stopie o wadze nie większej niż 80kg. Zastanawiam się na Stormem 25KM (dwa cylindry 387cm3 lub Yamahą 25KM GWHL (dwa cylindry 432cm3). Musi by rumpel, ładowanie i el. rozruch i nie więcej niz 80kg a tu większość 30 konnych odpada

Teoretycznie w ciemno pierwsze przybliżenie to 10kg na 1HP czyli 10HP na 100kg

Teoretycznie granicznie w dół to 25kg na 1HP żeby łódka wyszła w ślizg.

Jednak są granice w jakich to działa.

 

Podstawowym parametrem porównawczym łódki jest DLR, czyli Displacement lenght ratio, zależność wiążąca długość wodnicy konstrukcyjnej (długość lini wodnej KLW) z masą całości.

https://en.wikipedia...nt–length_ratio

 

Dla łódki długości 370 cm długość KLW będzie w przybliżeniu KLW = 0.9 LOA = 0.9 * 370 = 333

 

Książkowo DLR dla ślizgu ma się zawierać w granicach 100 do 180

Dla kadłuba semi planing czyli takiego ślizgu na słowo honoru górna granica to 225.

Prywatnie na podstawie własnej praktyki za nieprzekraczalną granicę uważam 250

 

Dla wagi 500kg i długości KLW=3,33m DLR wynosi 377

To już nawet w ciężkich kadłubach wypornościowych wszelkie rozważania kończą się na DLR=350

 

W praktyce...

Najbardziej niekorzystną prędkością będzie 15.16 km/h

W tym przypadku opory w kilogramach siły będą na poziomie 0.2 * 500 kg = 100kg

 

tyle, że ten współczynnik dla łódek o mniejszym DLR wynosi powiedzmy 0,07 zamiast 0.2 czyli nawet dla 500 kg ale dla łódki dłuższej opory będą wynosić 35kg zamiast 100kg??

Jest różnica?

A do tego dramatyczna zmiana na sprawności śruby.

 

Z szybkich obliczeń wyszło mi, że dla wspomnianych 15 km/h potrzebuje 22,5 konia !!!!!!

Sorry, ale to nie ma sensu.......

 

Nie chcę powiedzieć, że łódką 3,7m nie da się płynąć.......

Ale na pewno nie z masą startową 500 kg.......

Odpadają wynalazki w stylu silnik dziobowy AKU po 100Ah itp......

 

Dla tej długości, masa startowa wg mnie to maks 300 kg

Wtedy DLR będzie wynosić 230

 

Wtedy przy wspomnianej prędkości potrzebujemy ok 7HP zamiast 22HP

jest różnica ??

 

Tak, że wspomniana konfiguracja 370 LOA i 500 kg masy startowej to boja geostacjonarna a nie łódka........


  • Tabor lubi to

#1735 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 14 sierpień 2020 - 10:34

@wuran Daj 25/30HP i będzie dobrze. Suzuki, Tohatsu, Mercury. Idź raczej w trzy garki na wtrysku, lepsza kultura pracy niż w dwugarkowych. Wszystkie są w podanym przedziale wagowym, chyba że celujesz w Power Tilt.


  • kotwitz lubi to

#1736 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 14 sierpień 2020 - 20:23

A tohatsu 30hp nie wazy przypadkiem 72kg? Pozatym wyjdzie chyba najtaniej...,.napewno taniej niż mercury.

Użytkownik siarq edytował ten post 14 sierpień 2020 - 20:25

  • cabage lubi to

#1737 OFFLINE   elpojo

elpojo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 894 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 31 sierpień 2020 - 14:46

Ktoś miał styczność z Suzuki 20 DF, jakieś opinie? Nowy można wyrwać za ~10kPLN, co wydaje się być ceną atrakcyjną za markowe 20HP.



#1738 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 31 sierpień 2020 - 14:47

Dobre silniki

#1739 OFFLINE   Marcin1991

Marcin1991

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 944 postów
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:.

Napisano 31 sierpień 2020 - 20:56

Oszczędne i ciche silniczki :)

#1740 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 01 wrzesień 2020 - 15:29

witam.a ja mam pytanie odn.silnika capral 7 km w dwusuwie.czy jest on taki sam jak storm 7 km 2t? chętnie też bym zapoznał się z opiniami osób które taki silnik używają.mam takiego caprala od niedawna wraz z pontonem kolibri 300 km pp.wiem że niektórzy się naśmiewają z tych tzw.chińskich wynalazków ale pewnie jest część osób które pływają właśnie na takich silnikach i proszę zatem o informacje jak im się ten sprzęt sprawuje.czy można do jakiegoś innego silnika porównać takiego caprala






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych