Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
904 odpowiedzi w tym temacie

#301 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1181 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 19 kwiecień 2018 - 20:58

Ma znaczenie, ale najpierw przepłyn się tak jak jest, weź nad wodę listwy drewniane 1 cm i podkładaj po kolei , testuj - zostaw najlepsza opcje

 

Ma znaczenie... to masz na myśli uzyskanie najlepszej prędkości łódki po przez podkładanie listw ?

Czy nieco więcej zatopiona spodzina wpływa niekorzystnie  na trwałość silnika/spodziny ?



#302 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 19 kwiecień 2018 - 20:58

Ma znaczenie, ale najpierw przepłyn się tak jak jest, weź nad wodę listwy drewniane 1 cm i podkładaj po kolei , testuj - zostaw najlepsza opcje

I to jest konkretna odpowiedź - dziękuję  :)



#303 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:10

Ma znaczenie... to masz na myśli uzyskanie najlepszej prędkości łódki po przez podkładanie listw ?

Czy nieco więcej zatopiona spodzina wpływa niekorzystnie  na trwałość silnika/spodziny ?

Zdecydowanie o osiągi i optymalne spalanie


  • M a r a s lubi to

#304 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:16

Dokładnie tak, za głęboko posadzony silnik często nie jest w stanie wprowadzić ponton - lodke w ślizg, a nawet jak osiągnie ślizg z tyłu tworzy się lej, generalnie wyjście w ślizg trwa długo, spalanie rośnie itd. Według mnie płyta kawitacyjna przy osiągnięciu ślizgu powinna być widoczna przez cieniutki film wodny...

Przerabialem ten temat kilka razy, ale największe zdziwienie było u mnie jak założyłem nowy silnik takiej samej mocy jak poprzedni, wcześniej plynalem powiedzmy do 50 km/h, po założeniu nowego silnika 14km/h to był max, po podniesieniu silnika o 5.5 cm wróciło wszytko do normy, dodatkowo założyłem klin który zniwelowal kąt silnika o - 15° co poskutkowalo dużo szybszym wychodzeniem w slizg:) Reasumując - silnik się nie męczy, pali dużo mniej!

Użytkownik womaly23 edytował ten post 19 kwiecień 2018 - 21:23

  • M a r a s lubi to

#305 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:28

W moim przypadku, aby wyjść na "zero" musiał bym podnieś właśnie o 55 mm. Trochę się obawiam, czy to będzie dobra konstrukcja

Załączone pliki


Użytkownik tryt edytował ten post 19 kwiecień 2018 - 21:33


#306 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:35

Ja kupiłem kształtownik 55x55 bo taki się licuje, do tego dospawalem blachę z obu stron, os strony wewn 10 cm, od zewn na kształt ochraniacza pawęzy - wszystko z nierdzewki.

#307 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:48

trochę nie rozumiem - po co jeszcze te blachy? Zaciski mocujące silnik i tak łapią na oryginalnej ochronie pawęży łodzi, tak?



#308 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 21:57

Niby tak, ale moim zdaniem tak jest solidniej, oczywiście na blachę ochraniacz pawęzy zakładam. Jak potestujesz i okaże się że będziesz musiał podnieść o 5 cm może wyjść tak, że "zaciski" - śruby motylkowe nie będą cała powierzchnia podparte, generalnie jestem zwolennikiem przykrecania silnika na stałe ale jak kto woli:)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 19 kwiecień 2018 - 21:58


#309 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 20 kwiecień 2018 - 05:38

Czy krótka kolumna w Tohatsu 6 KM i Mercurym 6 KM ma ten sam wymiar od ucha mocującego do płytki antykawitacyjnej?


  • PaPaDaNcE lubi to

#310 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4962 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 kwiecień 2018 - 13:33

Tak, to te same silniki.



#311 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 20 kwiecień 2018 - 14:16

Tak, to te same silniki.

Ok, dziękuję. A wiesz może jak mierzona jest tzw. "długość kolumny"? Mercury podaje 381 mm , ale na pewno nie jest to odległość od ucha do płytki



#312 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 14:32

Od spodu silnika do płyty kawitacyjnej

#313 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 20 kwiecień 2018 - 14:40

Od spodu silnika do płyty kawitacyjnej

Na pewno nie. Na jakiej pawęży byś go chciał wówczas powiesić? 



#314 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 14:47

He:) Źle to określiłem, mój blad:)
Od mocowania silnika do płyty kawitacyjnej tak mówi wujek Google i obrazek ponizej.
Ja deko się z tym nie zgadzam bo potocznie mówi się " długa lub krótka kolumna" co wprowadza w błąd bo na moje oko w każdym silniku jednego producenta dl kolumny jest taka sama, wymiary spodziny są różne, zatem ja bardziej bym powiedział że to o co pytasz to wymiar od dołu spodziny do miejsca mocowania spodziny z kolumna i tu należało by użyć zwrotu " krótka czy długa stopa" ale moge się mylic.

Załączone pliki


Użytkownik womaly23 edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 15:40


#315 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 20 kwiecień 2018 - 15:49

No zgoda. Tak podaje Mercury. A ten sam ponoć silnik, czyli Tohatsu, ten sam wymiar przy krótkiej kolumnie podaje 435 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.doc   183 KB   13 Ilość pobrań


#316 OFFLINE   dragon12

dragon12

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 17:05

Spodziny s czy L przecież są takie same a różni się długością kolumny i wałkiem .Kolego Tryt po co ci te wymiary ,silnik s pasuje każdy do pawęzy 15cali .Długi to nie jest dobry pomysł ,nawet niewygodnie go przenieść , do auta zapakować jak ma być przenośny .



#317 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 17:29

Już tyle się naprodukowalem że wszystko pokrecilem, cofam wczesiejszy post, stopy sa takie same, a dl kolumny różna, a rys zalaczony jest prawidłowy :)
Chciałem być mądrzejszy od samego siebie :/

#318 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4962 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 kwiecień 2018 - 17:56

Nie patrz co piszą w katalogach. Nagminnie wysokość pawęży i kolumny są stosowane zamiennie. Jeżeli chcesz rzeczywisty wymiar, to poproś producenta o rysunek techniczny. Wymiary Tohatsu są na stronie.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#319 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 20 kwiecień 2018 - 19:16

Nie patrz co piszą w katalogach. Nagminnie wysokość pawęży i kolumny są stosowane zamiennie. Jeżeli chcesz rzeczywisty wymiar, to poproś producenta o rysunek techniczny. Wymiary Tohatsu są na stronie.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Widziałem je na stronie, wiem, co podają. Powiem tak - pływałem pożyczonym Semperem 380W z Mercurym S. Ta łódź i ten silnik współpracowały idealnie. Teraz będę pływał własnym Semperem 380W z silnikiem Tohatsu 6 (nie mogę na razie ich "pomacać"). I patrząc na dane podawane przez Mercurego wychodzi, że przy Mercurym płytka antykawitacyjna była równo z dnem łodzi, łódź ma wysokość pawęży 380 mm. A według danych podawanych przez Tohatsu płytka antykawitacyjna będzie 55 mm poniżej dna łodzi. I nie wiem, czy ten układ też będzie się tak dobrze sprawował. A silniki ponoć takie same


Użytkownik tryt edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 19:17


#320 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4962 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 kwiecień 2018 - 19:58

Widziałem je na stronie, wiem, co podają. Powiem tak - pływałem pożyczonym Semperem 380W z Mercurym S. Ta łódź i ten silnik współpracowały idealnie. Teraz będę pływał własnym Semperem 380W z silnikiem Tohatsu 6 (nie mogę na razie ich "pomacać"). I patrząc na dane podawane przez Mercurego wychodzi, że przy Mercurym płytka antykawitacyjna była równo z dnem łodzi, łódź ma wysokość pawęży 380 mm. A według danych podawanych przez Tohatsu płytka antykawitacyjna będzie 55 mm poniżej dna łodzi. I nie wiem, czy ten układ też będzie się tak dobrze sprawował. A silniki ponoć takie same

Już napisałem wcześniej - Mercury bierze te silniki od Tohatsu. Są identyczne, poza detalami typu rumpel w niektórych modelach. Nie patrz co podają w katalogu - często zamiast długości kolumny jest wpisana standardowa wysokość pawęży.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych