Silniki Tohatsu
#601 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 23:11
Czy będą wprowadzone jakieś zmiany w silnikach 30 konnych?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#602 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 23:24
Przy wycenie silnika była informacja ze jest to model 2021. Napisałem z prośbą o rozwinięcie tematu, ale nie dostałem odpowiedzi.
Czy będą wprowadzone jakieś zmiany w silnikach 30 konnych?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Nic mi o tym nie wiadomo - a nawet jeśli to może design i nic więcej. Na rok produkcji z 2021 raczej bym nie liczył. Bardziej listopad tego roku
- delux64 lubi to
#603 OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2020 - 18:02
tośka 30hp mocowanie silnika posiada na motylki czy na śruby ?
#604 OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2020 - 18:05
tośka 30hp mocowanie silnika posiada na motylki czy na śruby ?
Ma motylki i można na śruby.
#605 OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2020 - 21:00
Przy wycenie silnika była informacja ze jest to model 2021. Napisałem z prośbą o rozwinięcie tematu, ale nie dostałem odpowiedzi.
Czy będą wprowadzone jakieś zmiany w silnikach 30 konnych?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Pytałem dzisiaj chłopaków z Tohatsu Polska czy coś im wiadomo o jakichkolwiek zmianach w silnikach na 2021r - powiedzieli że wizualnych nie będzie żadnych, ale będą nowości w silnikach 6KM, mają dojść silniki z wbudowanym zbiornikiem paliwa oraz ma być poszerzona opcja wersji z ładowaniem. Być może będzie wersja w krótkiej stopie z ładowaniem.
#606 OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2020 - 21:58
Pytałem dzisiaj chłopaków z Tohatsu Polska czy coś im wiadomo o jakichkolwiek zmianach w silnikach na 2021r - powiedzieli że wizualnych nie będzie żadnych, ale będą nowości w silnikach 6KM, mają dojść silniki z wbudowanym zbiornikiem paliwa oraz ma być poszerzona opcja wersji z ładowaniem. Być może będzie wersja w krótkiej stopie z ładowaniem.
Nie bardzo zrozumiałem? Chcę kupić model MFS 30C EPTS do tego Multirumpel i on jest z ładowaniem. Czy może coś żle zrozumiałem na stronie Tohatsu?
#607 ONLINE
Napisano 09 grudzień 2020 - 22:17
#608 OFFLINE
Napisano 10 grudzień 2020 - 00:12
Epts to oznaczenie silnika na krótkiej stopie, z trymem, ładowaniem i el.rozruchem z manetką w zastawie.
#609 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 18:44
Koledzy mam pytanie , co można zrobić żeby nie uszkodzić silnika w razie uderzenia o przeszkodę pod wodą , silnik wisi na stałe jest tam taki spust który trzeba nacisnąć żeby silnik podnieść , np. dopływając do brzegu , ale jak nie nacisnę tą dziwignię to silnik jest zablokowany . Pomyślałem że można na sznurku podnieść dziwignie i silnik jak w coś uderzy podniesie go do góry i przeskoczy , minusem jest to że jak bym chciał płynąć do tyłu to silnik może wychodzić sam z wody , tak musi być , czy można jakoś zaradzić , mowa o silniku Tohatsu 6
#610 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 18:53
Dziwne pytanie, odblokować ta dźwignie tak aby przy uderzeniu w przeszkodę silnik uniósł się. Silnik będzie wychodził na wstecznym z wody ale nie jest to problem.
#611 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 19:26
Ok napisz jak Twój silnik jest zabezpieczony w razie uderzenia o przeszkodę płynąc do przodu ?
#612 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 19:57
Ok napisz jak Twój silnik jest zabezpieczony w razie uderzenia o przeszkodę płynąc do przodu ?
Jakiej marki masz silnik?
Użytkownik womaly23 edytował ten post 11 grudzień 2020 - 19:57
#613 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 20:00
Koledzy mam pytanie , co można zrobić żeby nie uszkodzić silnika w razie uderzenia o przeszkodę pod wodą , silnik wisi na stałe jest tam taki spust który trzeba nacisnąć żeby silnik podnieść , np. dopływając do brzegu , ale jak nie nacisnę tą dziwignię to silnik jest zablokowany . Pomyślałem że można na sznurku podnieść dziwignie i silnik jak w coś uderzy podniesie go do góry i przeskoczy , minusem jest to że jak bym chciał płynąć do tyłu to silnik może wychodzić sam z wody , tak musi być , czy można jakoś zaradzić , mowa o silniku Tohatsu 6
Na biegu kolumna podskoczy bo zwalnia się ta blokada o której piszesz. Na Neutralu i biegu wsteczny zapadka ( blokada ) się blokuje i nic nie zrobisz.
Zrób sobie test na wyłączonym silniku. Wbij bieg do przodu i spróbuj podnieść silnik, później weź wrzuć na luz i wtedy spróbuj podnieść kolumnę.
Oczywiście mowa o silnikach po 2016 r produkcji.
Użytkownik cabage edytował ten post 11 grudzień 2020 - 20:02
#614 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 20:29
Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą . Silniczek super z 2020 roku . Kupiłem towotnicę , jak możesz napisz jaki najlepiej stosować smar , kto smaruje ten pływa
- Sławek77, thug i cabage lubią to
#615 ONLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 20:54
Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą . Silniczek super z 2020 roku . Kupiłem towotnicę , jak możesz napisz jaki najlepiej stosować smar , kto smaruje ten pływa
A co chcesz smarować? 🤔
#616 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 21:15
Mam na kolumnie dwie kalamitki , według mnie jest to bardzo dobry sposób żeby nasmarować kolumne , a jak nie ma to powoli się będzie zacierać kolumna i ciężko się będzie obracać . Teraz większość producentów o takim wynalazku jak kalamitka zapominają i jak coś się zaciera to tylko wymiana na nowe .
#617 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2020 - 21:35
Mam na kolumnie dwie kalamitki , według mnie jest to bardzo dobry sposób żeby nasmarować kolumne , a jak nie ma to powoli się będzie zacierać kolumna i ciężko się będzie obracać . Teraz większość producentów o takim wynalazku jak kalamitka zapominają i jak coś się zaciera to tylko wymiana na nowe .
Smar NLGI 2 na bazie sulfonianu wapnia będzie bardzo dobry - Motul lub Quicksilver - nie wchodzą w reakcję ze smarami litowymi które często stosują ludzie .
Generalnie większość smarów białych - wodoodpornych do stosowania w silnikach zaburtowych się nada.
- pawlo29 lubi to
#618 ONLINE
#619 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2020 - 04:34
#620 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2020 - 08:21
Pawlo ogolnie dzisiaj kazdy mercury ma porty do smarowania
Bo kto nie smaruje ten nie jedzie.
Tak jak sharkfishing mówi w Mercury i Tohatsu gniazda smarowania są od najmniejszych mocy tj 3,5KM i na pewno do 30 KM - bo Tohatsu jest producentem tych silników dla obu wspomnianych firm. Jeśli mamy możliwość - to dobrze jest przesmarować silnik przed zimą,ewentualnie poprosić na serwisie ( bo nie każdy serwisant podczas przeglądu to robi - bo przecież według karty przeglądów nie ma takiej pozycji do zrobienia:) ) .
Użytkownik cabage edytował ten post 12 grudzień 2020 - 08:57
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych