Silniki Tohatsu
#581 ONLINE
Napisano 22 sierpień 2020 - 10:54
Pomnóż przez 2 i masz prawdziwe obroty. Ustaw poprawnie obrotomierz. Widać silnik trochę się męczy z tą łodzią. Zmiana śróby na mniejszy skok poprawi obroty i ulży silnikowi ale raczej prędkości nie poprawi będzie szybszy start.
- zorro69 lubi to
#582 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2020 - 07:37
Noszę się z zamiarem zakupu 20 Km i mam pytanie do posiadaczy tego modelu.
Jaki rozmiar śruby dają przy zakupie i jak przy niej jest z obrotami / dokręca , przekręca i przy jakim pływadle/?
#583 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2020 - 07:48
Jak założysz 20 HP do łódki 3,5m i 80 kg - 100 kg to prawdopodobnie w każdej dokręcisz do max obrotów, a nawet przekręcisz.
Po to montuje się licznik obrotów żeby wiedzieć przy jakich obrotach pracuje silnik z jedną osobą z bagażami lub bez itd (choć to nie jedyny powód montażu licznika mth )
Fabrycznie masz założone 9,25x10".
- -YAN- lubi to
#584 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2020 - 07:53
- -YAN- lubi to
#585 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2020 - 20:21
Dostałem info że Tohatsu Polska od od 2021 r na stałe wprowadza do oferty silniki 40 KM+ z Big rumplem bez konieczności zakupu manetki.
Importer mocno rozważa również wprowadzenie takiej opcji przy silnikach 30 KM. Może to być ciekawa opcja bo coraz więcej osób ma parcie na tego typu rumpel przy mniejszych i większych łodziach . Widziałem nowy rumpel i robi ogromne wrażenie , prawie 47 cm długości.
Zobaczymy cennik pierwszego stycznia 2021, ale ma być taniej od konkurencji
#586 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2020 - 21:48
Dostałem info że Tohatsu Polska od od 2021 r na stałe wprowadza do oferty silniki 40 KM+ z Big rumplem bez konieczności zakupu manetki.
Importer mocno rozważa również wprowadzenie takiej opcji przy silnikach 30 KM. Może to być ciekawa opcja bo coraz więcej osób ma parcie na tego typu rumpel przy mniejszych i większych łodziach . Widziałem nowy rumpel i robi ogromne wrażenie , prawie 47 cm długości.
Zobaczymy cennik pierwszego stycznia 2021, ale ma być taniej od konkurencji
Zamówiłem 30 km epts z multirumplem . Cena na rok 2021 w Norwegi wzrosła o 12%
#587 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2020 - 22:04
Ile w złotówkach to wychodzi ? Masz w zestawie manetkę czy sam rumpel ?
#588 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2020 - 22:17
Ile w złotówkach to wychodzi ? Masz w zestawie manetkę czy sam rumpel ?
Silnik jest z manetką. Oddaję w rozliczeniu w zamian za multirumpel z wymianą. Za całość 49900 kr
- cabage lubi to
#589 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2020 - 09:59
Silnik jest z manetką. Oddaję w rozliczeniu w zamian za multirumpel z wymianą. Za całość 49900 kr
To już fajna cena,
A dostaniesz ten nowy rumpel czy stary który w połowie sezonu przestał być produkowany ?
#590 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2020 - 15:38
To już fajna cena,
A dostaniesz ten nowy rumpel czy stary który w połowie sezonu przestał być produkowany ?
Ceny są fajne to fakt,.Jak kupowałem Yamahę 25 km trzy lata temu to też cena była około 3 tyś złotych niższa.
Multi rumpel ma być ten https://www.tohatsu....tsu-tiller.html z Power Trimem w manetce gazu
- cabage lubi to
#591 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2020 - 16:39
Ceny są fajne to fakt,.Jak kupowałem Yamahę 25 km trzy lata temu to też cena była około 3 tyś złotych niższa.
Multi rumpel ma być ten https://www.tohatsu....tsu-tiller.html z Power Trimem w manetce gazu
To nowy rumpel. W Polsce taki sam silnik ma być 2 tyś zł w detalu droższy od tego co kupiłeś, pewnie po rabatach cena się znacznie zbliży do tej oferowanej w Norwegii.
Na nowym multi rumplu z 30 KM trochę popływałem w tym sezonie i jest zajebisty, regulacja obrotów trolingowych w stacyjce, fajnie duży i poręczny rumpel. Bardzo długi bo aż 47 cm - dla mnie rewelka przy dużym siedzisku ustawionym trochę dalej od silnika. Bardzo mała ilość drgań silnika i bardzo cichy silniczek. Z Foxem 470 daje sobie radę o dziwo bardzo przyzwoicie, wiadomo że 50 KM robiło by robotę, ale z 30-tką nie można narzekać.
#592 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2020 - 17:49
To nowy rumpel. W Polsce taki sam silnik ma być 2 tyś zł w detalu droższy od tego co kupiłeś, pewnie po rabatach cena się znacznie zbliży do tej oferowanej w Norwegii.
Na nowym multi rumplu z 30 KM trochę popływałem w tym sezonie i jest zajebisty, regulacja obrotów trolingowych w stacyjce, fajnie duży i poręczny rumpel. Bardzo długi bo aż 47 cm - dla mnie rewelka przy dużym siedzisku ustawionym trochę dalej od silnika. Bardzo mała ilość drgań silnika i bardzo cichy silniczek. Z Foxem 470 daje sobie radę o dziwo bardzo przyzwoicie, wiadomo że 50 KM robiło by robotę, ale z 30-tką nie można narzekać.
Jeszcze nie kupiłem silniks,bo będzie dostępny dopiero na przełomie lutego i marca.Ja będę zapinał do Sempra 440xt. Na Yamaha miałem fajne osiągi, ale denerwowała mnie praca przy wolnym pływaniu (wibracje na rumplu) i podnoszenie silnika. Te rzeczy spowodowały to ze zmieniam silnik.
Czyli ten co Ci wysłałem to będzie miał 47cm? To może też będę mógł sterować z fotela,,bo teraz muszę siedzieć na bakiście
Użytkownik jac72 edytował ten post 05 grudzień 2020 - 17:53
#593 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2020 - 19:19
Jeszcze nie kupiłem silniks,bo będzie dostępny dopiero na przełomie lutego i marca.Ja będę zapinał do Sempra 440xt. Na Yamaha miałem fajne osiągi, ale denerwowała mnie praca przy wolnym pływaniu (wibracje na rumplu) i podnoszenie silnika. Te rzeczy spowodowały to ze zmieniam silnik.
Czyli ten co Ci wysłałem to będzie miał 47cm? To może też będę mógł sterować z fotela,,bo teraz muszę siedzieć na bakiście
Z tą dostępnością bym podchodził bardzo luźno, Polski importer zamówił też na luty,ale dostaną je na przełomie Kwietnia / Maja takie info dostali z Japonii.
#594 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 17:49
#595 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 18:10
Witam nosze się z zamiarem zakupu toski 30 km na rumplu . Chciałbym poznać opinie użytkowników . Rocznie około 80mth pływanie bez trollingu . Kusi mocno cena. Jakies opinie ? Kosztu serwisowe ?
Jeden z najlepszych silników w tej klasie. Gdzieś na niemieckich stronach był test porównawczy i tośka wygrała
#596 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 18:33
Witam nosze się z zamiarem zakupu toski 30 km na rumplu . Chciałbym poznać opinie użytkowników . Rocznie około 80mth pływanie bez trollingu . Kusi mocno cena. Jakies opinie ? Kosztu serwisowe ?
Mam taką na manetkę i polecam nic złego się nie dzieje.
#597 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 18:34
Witam nosze się z zamiarem zakupu toski 30 km na rumplu . Chciałbym poznać opinie użytkowników . Rocznie około 80mth pływanie bez trollingu . Kusi mocno cena. Jakies opinie ? Kosztu serwisowe ?
To bezawaryjne , ciche i ekonomiczne silniki. Spora pojemność bo aż 526 ccm i 3 cylindry . Paru znajomych pływa i bardzo sobie chwali. Od przyszłego roku mają obniżyć ceny na wersje z Multi rumplem tak że warto rozważyć zakup full opcji. Z mniej miłych informacji od 2021r Tohatsu - Japan podnosi ceny o 3-4% :/, więc i Nas to nie ominie...
#598 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 20:17
#599 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 20:46
Dobrze przemyśl sprawę, bo zgodnie z planowanymi podwyżkami detal na 30 KM - golas ( bez ładowania) na długiej stopie na zwykłym rumplu wyjdzie około 17,2 k zł, gdzie opcja z ładowaniem, el.rozruchem, Multi rumplem, regulacją obrotów trolingowych co 100 obr/min w stacyjce powinna po mojemu oscylować w granicach 20,6 - 21 k zł.
Dla mnie różnica 3,5 tyś zł jest do zaakceptowania biorąc tyle dodatków w opcji ( sam Multi Rumpel to koszt 3700 zł) a gdzie koszt dołożenia ładowania czy rozrusznika . Big rumpel jest bardziej poręczny ( chyba że masz małą wąską łódkę i siedzisz "na silniku") i łatwiejszy w późniejszej odsprzedaży. Bardzo fajną sprawą są te regulowane obroty do trolla.
Użytkownik cabage edytował ten post 08 grudzień 2020 - 20:46
#600 OFFLINE
Napisano 08 grudzień 2020 - 22:09
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych