Użytkownik lukson edytował ten post 23 styczeń 2017 - 20:26
Łodzie SKYLLA czy ktoś posiada? - uwagi i opinie
#181 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2017 - 20:25
#182 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2017 - 20:28
Miałem 15km i szybko zmieniłem na 20 Honde jednak na fabrycznej 4 łopatowej nie dawała rady jak zmieniłem na 3 łopatową to śmiga jak ślizgacz .
-Czy skok tej 4łopotowej i 3łopatowej, jest taki sam?
-Czy na wolnych obrotach (750 - 1000) widać różnicę?
#183 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 00:10
Chłopaki a czy w 370 jest opcja założenia wioseł ?
raczej tam wiosła nie są przewidywane
#184 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 08:12
U mnie kiedyś straż rybacka zmieniła śrubę z oryginalnej 4 łopatowej na 3 łopatową i to po konsultacji z aso hondy ...i skutek był taki że silnik odcinał obroty a łódka w ślizg nie mogła wejść .
#185 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 16:29
Nie wiem nie znam się ale . Fakty są takie że jak mam zapakowaną łódkę na full na sumka, trzy dni po Wiśle w trzy osoby + 40 l paliwa + jedzenie picie + sprzęt do łowienia + sprzet do biwakowania to jest tego z 350kg .Na fabrycznej śrubie 4 łopatowej bez szans na wejście w ślizg pod prąd z prądem bardzo ciężko po założeniu większej 3 łopatowej w śliz wchodzi od razu .W dwie osoby z nurtem 43 pod prąd 38 -40km/h.Jest gigantyczna różnica .A pomyśleć że byłem na etapie szukania 30km coś mi zaświtało i zmieniłem śrubę i to było to .
#186 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 16:51
Ja mając dwoją 370 z Suzuki 20HP i śrubą 3 łopatki - ślizg bez problemu, czy sam czy z kolegą i majdanem.
Zmieniłem na Hondę 20HP z czterema łopatkami, a że zawsze z kimś pływałem to bez problemu był ślizg.
Kłopot się zaczął gdy popłynąłem sam.
Myślałem że silnik mi padł, za cholerę nie mogłem wejść w ślizg, jakby się dławił, a łódź dęba. Dziwiło mnie tylko, że na początku jak wystartowałem ze slipu to był piękny ślizg, a dopiero po pierwszej miejscówce zaczął się ten cyrk.
Oddałem do serwisu z łodzią.
Początkowo też mieli ten sam problem, aż przez przypadek jeden siadł na dziobie i zaczęła wchodzić w ślizg.
Mają wymienić mi śrubę na 3 łopatki, ale to przed sezonem się zgłoszę po nią.
Nie mniej jednak po rozmowie ze Sławkiem ze Skylla, doszliśmy do wniosku że ma być trzy łopatki.
Czekam na sezon i wtedy testy.
Użytkownik Pietruk edytował ten post 24 styczeń 2017 - 17:02
#187 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 18:41
Zapytam jeszcze raz... -czy porównujecie śruby trój i cztero łopatowe o tym samym skoku?
#188 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 22:43
15 km myślicie wystarczy do swobodnego przemieszczania sie i wędkowania ? . Bo zamierzam kupić yamahe 9.9 HMH odblokowana na 15 . Dziękuje za podpowiedz . Najczęściej pływam z bratem czyli jakies 230 kg Nas , plus majdan .Może ktoś pływa na 15 km i chce podzielić się swoimi odczuciami
Użytkownik krupski edytował ten post 24 styczeń 2017 - 23:34
#189 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2017 - 22:48
Zapytam jeszcze raz... -czy porównujecie śruby trój i cztero łopatowe o tym samym skoku?
Ja piszę o oryginalnych Hondy, sprawdź w katalogu skoki. Sławek polecał żeby brać śrubę oryginalną trzy łopatkową Hondy, a Solas omijać.
#190 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 08:58
Ja piszę o oryginalnych Hondy, sprawdź w katalogu skoki.
Konkretnie -mam dwie oryginalne śruby Hondy (z katalogu) jedną (9 1/4 x 8 i 9 1/4 x 10) x 4 płaty
Sławek polecał żeby brać śrubę oryginalną trzy łopatkową Hondy, a Solas omijać.
Nie znam Sławka, ale rozumiem co poleca. Nie mniej jednak mam śrubę Solasa o skoku 11" i wg. mnie jakościowo/technologicznie nie różni się od Hondy.
Zgłębiałem ten temat (3 vs 4). W sumie na podstawie Ruskich wykresów -założyłem ze są prawdziwe
Dla moich potrzeb wybrałem "4"
Wykres przedstawia charakterystykę śrub 4płatowych, przy czym lina przerywana to śruba 3łopatowa
Wykres 1) zależność prędkości łodzi od prędkości obrotowej (rozmawaiamy o tym samym skoku -13") - wg wykresu śruba 3 łopatowa zaczyna wyprzedzać śrubę 4 łopatową od ok. 5400 obr/min
Wykres 2) Ile można przepłynąć na jednym litrze paliwa? -Śruba 3 łopatowa wychodzi na prowadzenie dopiero od prędkości 45 km/h (patrząc na wykres nr 1 -odczytamy ok. 5200 obr/min)
Załączone pliki
#191 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 09:06
Dlatego zwracam uwagę na skok, ponieważ zakładam (czysto teoretycznie) że:
pływając na śrubie 9 1/4*8x4łopaty -nie mogę wyjść w ślizg
zmieniam na śrubę 9 1/4*10 1/2x3łopaty -wchodzę w ślizg błyskawicznie
Nic dziwnego, ale to nie kwestia ilości łopat tylko skoku śruby
#192 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 11:03
Przy doborze śruby do tak małych silników jak 10 - 20 - 50 nie marka jest, a skok.
Średnica też jest istotna.
Dżemik, śruba 4 - płatowa wybiera więcej wody za jednym obrotem więc dlatego może być wolniejsza od 3 - płatowej w górnym zakresie obrotów. Oczywiście zakładamy, że jest ten sam skok.
#193 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 11:49
Zawsze 4 łopaty będą miały mniejszy V-max, ale mają też mniejszy uślizg, co przekłada się na sprawność i ekonomię w średnim zakresie obrotów. Pływałem czterołopatową śrubą 11 cali z aluminiówką 4,4m i na 20km na pusto (paliwo + aku 70ah) było ~41, we dwójkę wolniej.
Użytkownik psulek edytował ten post 25 styczeń 2017 - 11:49
#194 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 12:37
Przy doborze śruby do tak małych silników jak 10 - 20 - 50 nie marka jest, a skok.
Średnica też jest istotna.
Zgadzam się w 100%
Dżemik, śruba 4 - płatowa wybiera więcej wody za jednym obrotem więc dlatego może być wolniejsza od 3 - płatowej w górnym zakresie obrotów. Oczywiście zakładamy, że jest ten sam skok.
Nie za bardzo rozumiem...
Załóżmy że suma powierzchni płatów w 3łopatowej i 4łopatowej śrubie są takie same. Więc z "przymrużeniem oka" mogę Cie zacytować ..."wybierają tyle samo wody"... -teoretycznie.
Ale teoretycznie przy wyższych prędkościach siła nośna znacznie wzrasta. Wzrasta też opór krawędzi natarcia, w związku z czym śruba 4łopatowa ma 4 krawędzie które stawiają już znaczny opór przy wysokich obrotach, śruba 3łopatowa ma już trzy krawędzie. Więc jedna z wypadkowych sił jest mniejsza, wobec tego moc może być wykorzystana na siłę nośną pędnika.
Tak to rozumiem.
Nie mówimy na razie o śrubach 2łopatowych wyścigowych i właściwościach wibracyjnych śrub 2,3,4 łopatowych
#195 OFFLINE
Napisano 06 luty 2017 - 18:55
15 km myślicie wystarczy do swobodnego przemieszczania sie i wędkowania ? . Bo zamierzam kupić yamahe 9.9 HMH odblokowana na 15 . Dziękuje za podpowiedz . Najczęściej pływam z bratem czyli jakies 230 kg Nas , plus majdan .Może ktoś pływa na 15 km i chce podzielić się swoimi odczuciami
Ktoś coś pomorze ? ,podpowie
#196 OFFLINE
Napisano 06 luty 2017 - 20:18
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#197 OFFLINE
Napisano 06 luty 2017 - 20:25
Ktoś coś pomorze ? ,podpowie
Przypomnij do jakiej łodzi chcesz powiesić te 15km
#198 OFFLINE
Napisano 07 luty 2017 - 19:58
Kolega wcześniej pytał o370, więc zakładam, że do tej.Przypomnij do jakiej łodzi chcesz powiesić te 15km
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#199 OFFLINE
Napisano 07 luty 2017 - 21:46
Porównaj podobne łodzie -Linder- od strony 32
http://www.batvaruhu...tcm36-34329.pdf
Prędkość w węzłach pomnóż x2 i wyjdzie Ci w km/h
Od 10-12 węzłów w górę zaczyna się ślizg
#200 OFFLINE
Napisano 07 luty 2017 - 22:09
Realnie na 370 osiągnie 37-40km w jedną osobę przy sprzyjającej aurze. W każdym razie ślizg bez problemu. Nie porównuj Lindera, to inne konstrukcje i lżejsze przede wszystkim.
Użytkownik psulek edytował ten post 07 luty 2017 - 22:10
- wilk325 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych