
U mnie tak to wygląda.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 16 marzec 2023 - 19:42
Napisano 16 marzec 2023 - 19:45
Napisano 16 marzec 2023 - 20:03
Tak to jest 8 1/2 x 7 1/2 czyli prawidłowa śruba do 6HP. I to jest oryginał. Chińske mają tylko napis bez tłocznia. U mnie jest też oryginał z takim tłoczneniem rozmiaru na śrubie w tym samym miejscu. Kto wie czy od nowości i jest w bdb. stanie.
Napisano 16 marzec 2023 - 20:17
Napisano 16 marzec 2023 - 20:26
Ja na Warcie tez nie potrzebuję mega prędkości bo to zupełnie nie potrzebne. Slalom cały czas i jak te 20 poleci na 3/4 to w zupełności wystarczy. Ja się przemieszczam tak 15 do 20 km w jedną stronę więc mi to wystarczy. No chyba, że będzie za słaby w co nie wierzę patrząc co te silniki wyprawiają z pontonami i jedną osobą.
Użytkownik darek63 edytował ten post 16 marzec 2023 - 20:29
Napisano 17 marzec 2023 - 09:29
Napisano 17 marzec 2023 - 10:19
Jak kiedyś będziesz miał zapyziałą mocno spodzinę, zrób krótki film jak i czym to doprowadzić do porządku. Wielu się to może przydać.
Użytkownik darek63 edytował ten post 17 marzec 2023 - 10:20
Napisano 17 marzec 2023 - 14:34
Napisano 02 marzec 2025 - 07:52
Napisano 02 marzec 2025 - 10:45
Użytkownik darek63 edytował ten post 02 marzec 2025 - 11:22
Napisano 02 marzec 2025 - 12:31
Zbyszku , jeśli oczekujesz jakichkolwiek rekomendacji , to z moich dawnych doświadczeń pontonowych ( okolice 2010 ) do Busha Kaimana 380 miałem podpiętą Yamahę 13,5 hp nówkę i w tej konfiguracji pływało to więcej niż dobrze przez kilka ładnych sezonów chorwackich . Silnik i ponton były nowe , więc nie sprawiały najmniejszych problemów , bo ja raczej z tej grupy leworęcznych opisywanych przez Darka ... I taki spokój ducha preferuję .
Napisano 02 marzec 2025 - 20:23
Napisano 03 marzec 2025 - 00:02
Artech, on 02 Mar 2025 - 19:23, said:
1,5 -2 tyś € to sporo za starą Yamahę...
Nową kopię kupisz za 1,5 tyś
Od strony technicznej kiedy ta igła z filmu poniżej
była rozebrana okazało się, że spodzina od 9.9 jest filigranowa i delikatna. 15 mają to inaczej zbudowane, mocniej na łożyskach a nie tulejkach ślizgowych. Więc jak już szukać oryginału Yamahy to nie 9.9 / 15 bo to jest błąd, a oryginalnej 15. Owszem sama główka silnika jest ta sama zblokowana klapami, ale spodziny już nie są te same, a to jeden z ważniejszych elementów silnika i dobrze żeby nie był delikatny.
I już na koniec żeby to było kompletne. Chińczycy skopiowali Yamahę 15 nie 9.9. Wiec skoro Chińskie kopie są kopiami 15HP to tych delikatnych spodzin też w kopiach nie ma. Protoplastą kopii Yamahy 15 był Hangkai. Wszelkie kopie pod wieloma nazwami robione są na bazie Yamahy 15HP i są o mocy 15 HP. Napisy na czapkach 9.9 / 13.5 / 15 i 18 nic nie znaczą kompletnie. Radosna twórczość zamawiającego i nic poza tym. Silniki mogą się różnić jedynie skokiem śruby 9 / 11 / 12 co można w 3 minuty zmienić, i chińskim ogranicznikiem otwarcia manetki. Poza tym nie ma kompletnie żadnych różnic mechanicznie między nimi.
Napisano 03 marzec 2025 - 10:52
Napisano 03 marzec 2025 - 11:21
Pamiętaj tylko że do pontonu musi być stopa S. Wiele z nich ma stopy L i do pontonu się nie nadają.
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych