
Jaki silnik spalinowy do pontonu?
#81
OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2018 - 13:36
U mnie tak to wygląda tu jeszcze zbiornik miałem przy pawezy.
#82
OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2018 - 20:18
Słabo wygląda. U mnie dużo lepiej. Sprawdzę i napiszę.
#83
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:38
Z synem ja 115 on 40kg idzie 30km/h
#84
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:58
Stwierdzenie, że potrzeba 8KM na osobę, by płynąć w ślizgu jest raczej mało precyzyjne.
Za dużo zmiennych.
Trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii. Im mniejszy ponton tym wcale nie jest powiedziane, że mniejszy silnik spowoduje ślizg przy tym samym załadunku. Wyporność ma tu bardzo duże znaczenie ale również i sam kształt sprzętu pływającego.
#85
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2018 - 12:24
#86
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2018 - 12:32
Użytkownik dolot edytował ten post 14 kwiecień 2018 - 12:32
#87
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2018 - 15:19
evin, on 13 Apr 2018 - 11:52, said:
do płyniecia w slizgu trzba min 8KM/osobe
Chyba nie.
Ponton 3.3m, dwie osoby 100+80kg i trochę gratów.
Wietierok - ślizg.
Mercury dwusuw 7,5KM - ślizg.
Teraz Evinrude 9.9KM - piękny ślizg Na Wiśle pod prąd 24-26km/h z prądem 34-36km/h.
Przy tych dwóch pierwszych silnikach czasem trzeba było trochę gimnastyki do wejścia w ślizg ale potem już leciał.
#88
OFFLINE
#89
OFFLINE
#90
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2018 - 21:49
#91
OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 11:50
#92
OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 13:27
Latam sam i nie chce mi się tego przerabiać.
Nie trzymają producenci silników wymiarów.
A dodatkowo kolibri ma wcięcie na pawęży jakieś 5cm gdyby nie one był by ideał.
#93
OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 15:55
O wysokości silnika pisałem w tym wątku .http://jerkbait.pl/i...em#entry2258131
Zmiana śruby napędowej w silniku 6km według mnie jest bez sensu. Testowałem to w Hondzie bf 8 i przy dwóch osobach po 90 kg plus 50 kg gratów w pontonie 330 efekt prawie niezuważalny.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
#94
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2018 - 14:52
#95
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2018 - 14:55
Ja mam suzuki 2.5km, samemu 10-12 Km/h bez mielenia wody, z dodatkowa osoba 8-9 Km/h mielenie wody
Silnik jest za slaby ale za to 5 litrow paliwa przy baku 0.9 starczy na dlugo;] Na jednym baku mozna do 14km przeplynac na max obrotach.
Na youtube jest pelno filmow jak plywaja po 18-20km/h, nie wiem jak oni to robia ( na pewno maja inne pontony).
Użytkownik horac edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 15:00
- tokkal lubi to
#96
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2018 - 15:01
#97
OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2018 - 16:57
horac, on 20 Apr 2018 - 13:55, said:
A jak go przewozisz ? W pionie zawsze czy może leżeć?Ja mam suzuki 2.5km, samemu 10-12 Km/h bez mielenia wody, z dodatkowa osoba 8-9 Km/h mielenie wody
Silnik jest za slaby ale za to 5 litrow paliwa przy baku 0.9 starczy na dlugo;] Na jednym baku mozna do 14km przeplynac na max obrotach.
Na youtube jest pelno filmow jak plywaja po 18-20km/h, nie wiem jak oni to robia ( na pewno maja inne pontony).
#98
OFFLINE
#99
OFFLINE
Napisano 11 październik 2018 - 08:25
Ponton 280 silnik Y 2T 8KM. Płytka antykawitacyjna 5cm pod wodą.
Podniosłem wczoraj silnik o 2cm i:
Prędkość max wzrosła o 2km/h, przelotowa pod prąd o 1km/h, ponton mniej staje dęba przed wejściem w ślizg a on sam jak by ciutkę szybciej. Przestał też kaczkować.
Nie spodziewałem się że te 2cm zrobią taką różnice. I teraz pytanie podnosić jeszcze te 2,5cm? Czy przyniesie to liniowy zysk? Problemem jest że 2cm podniosłem bez żadnych nakładów, 4,5cm muszę przerabiać pawęż....
#100
OFFLINE
Napisano 11 październik 2018 - 10:25
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych