smary SHIMANO DG1, DG4, DG6, DG10
#41 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2016 - 21:08
Przeczytałem kilka tematów o smarowaniu, ale ile ludzi tyle zdań ;-)
#42 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2016 - 21:11
nie chcę Kolegi martwić, ale stradic biomasterem to już raczej nie zostanie, niezależnie od jakości i lepkości smaru użytego przy serwisie.
Domyślam się, ale nie spodziewałem się, że może być aż taka różnica Generalnie seria stracić ma dość dobre opinie, rzekomo Shimano zaczyna się właśnie od jego poziomu.
#43 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2016 - 21:16
Domyślam się, ale nie spodziewałem się, że może być aż taka różnica Generalnie seria stracić ma dość dobre opinie, rzekomo Shimano zaczyna się właśnie od jego poziomu.
każda generacja stradica różni się czymś od siebie, bywały lepsze i gorsze i akurat pech chiał tak że fb moim zdaniem wypadały najgorzej ze wszystkich nie w każdym roczniku tak było . . . . zależy jaki punkt widzenia się przyjmuje, bo rozbieżność jest ogromna, były świetne techniumy, ale były tesz kasztaniaste twin powery, raczej ciężko w ten sposób uogólniać daną markę.
#44 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2016 - 21:38
Pierwsze kręcioły kupiłem w ciemno, jak większość nieświadomych no i w pięćdziesięciu procentach jestem zadowolony FB połowię przyszły sezon i poszukam jakiegoś starego Twinka w większym rozmiarze, co by jeden mocniejszy był w zestawie. Ale dobre smarowidła dedykowane mieć warto, żeby sprzętu niepotrzebnie nie niszczyć.
Użytkownik rey edytował ten post 27 listopad 2016 - 21:40
#45 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2016 - 19:58
Niedawno znalazłem to forum ;-)
Pierwsze kręcioły kupiłem w ciemno, jak większość nieświadomych no i w pięćdziesięciu procentach jestem zadowolony FB połowię przyszły sezon i poszukam jakiegoś starego Twinka w większym rozmiarze, co by jeden mocniejszy był w zestawie. Ale dobre smarowidła dedykowane mieć warto, żeby sprzętu niepotrzebnie nie niszczyć.
jeśli się dobrze do sprawy podejdzie i nic nie zniszczy własnymi rąsiami to większość polecanych tu smarów do kołowrotków nie zniszczy młynka na pewno.
#46 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2016 - 23:10
Mój tok myślenia na podstawie materiałów z forum w temacie Shimano:
- smarujemy tylko nie mieszalnymi z wodą preparatami - z umiarem;
- przekładnia/pinon oraz elementy współpracujące w różnego rodzaju mimośrodach - bezdyskusyjnie gęsty smar;
- oś posuwu szpuli i inne wałki/wodziki - najrzadsza oliwka o niskiej lepkości/mieszanka smar-oliwka;
- łożyska(w tym łożyska rolki kabłąka) - olej o wyższej lepkości/rzadki smar. Łożyska są zamknięte, oliwka pełni tylko rolę uszczelniającą, minimalizującą dostawaniu się do nich wody;
- łożysko oporowe kropelką najrzadszej oliwki o niskiej lepkości.
Generalnie na przykładzie filmów z preparatami ois mechanizmy kołowrotków poza przekładnią główną są praktycznie tylko oliwione, co poprawia kulturę pracy całego mechanizmu Nie sądzę, żeby Shimano oszczędzało na smarowidłach, aplikując je fabrycznie w skromnych ilościach. Skoro ktoś potrafi skonstruować bdb narzędzie, pewnie i wie jak je właściwie nasmarować, takie moje zdanie.
Prosił bym o sprostowanie i wyprowadzenie z błędu jeżeli wypisuję głupoty.
#47 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2016 - 23:47
- oś posuwu szpuli i inne wałki/wodziki - najrzadsza oliwka o niskiej lepkości/mieszanka smar-oliwka;
- łożyska(w tym łożyska rolki kabłąka) - olej o wyższej lepkości/rzadki smar. Łożyska są zamknięte, oliwka pełni tylko rolę uszczelniającą, minimalizującą dostawaniu się do nich wody;
- łożysko oporowe kropelką najrzadszej oliwki o niskiej lepkości.
- oś itd. oliwka o duzej gestości albo rzadki smar
- łożyska itd. generalnie zamkniętych nie ruszamy. Ewentualnie kropelka co pewien czas na łożysko rolki. Wyczyścić. Coraz rzadziej spotykane otwarte i pół otwarte smarujemy smarem do łożysk.
- oporówka zależnie od konstrukcji. Niektóre można zasmarować smarem i działają. A niektóre tylko suche działają.
#48 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 04:12
Zamknięte łożyska pięknie się otwierają-czyścimy benzynką i smarujemy .
#49 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 14:06
Wg filmiku ze smarowaniem Shimano:
lub tym z użyciem smarowideł IOS schemat postępowania jest podobny:
- IOS-01 - olej o niskiej lepkości - serwisant aplikował tylko na oś szpuli i wałki posuwu oraz łożysko oporowe wraz z elementami sąsiadującymi;
- IOS-02 - olej o średniej lepkości, aplikowany na łożyska
- smar - na przekładnię oraz współpracujące części elementów odlewanych.
W podobny sposób można by próbować serwis z użyciem preparatów Shimano, smar 01 na elementy gdzie aplikowano oliwki + 06 czy 10 na przekładnię, co o tym myślicie?
Możliwe, że niższe modele o mniej aksamitnej pracy mechanizmów, jak i te trochę eksploatowane wymagają innego smarowania.
Mam stradica 2500 FB, któremu daleko do zadowalającej mnie pracy, chciałbym go przesmarować podobnie jak na tym słynnym filmie ze stelką i IOS, ale nie wiem, czy przeżyje długo po takim zabiegu
CM Punk - zdejmujesz te osłonki/uszczelnienia?
Użytkownik rey edytował ten post 29 listopad 2016 - 14:54
#50 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 29 listopad 2016 - 16:56
- oliwka bantam oil idzie na oś główną i kropelke na oporówke.
- smar dg01 na okładziny hamulca.
- smar dg06 ship idzie na worm shaft.
- smar dg10 permalube na przekładnie ( może iść też na worm shaft ale nie za dużo) na przekładnie Dg06 też jest zalecany ale bardzie sie nadaje do przekładni z nowych materiałów.
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 29 listopad 2016 - 16:59
#51 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 17:01
Ciekawe, teraz do mnie przyszła Daiwa prosto z Japonii. O osi głównej jest smar.
#52 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 29 listopad 2016 - 17:06
Smar na oś często dostaje się z przekładni ale czasami też są smarowane celowo.
Generalnie ośka w kręciołach słodkowodnych powinna być nasmarowana oliwką, w kołowrotkach klasy SW to już inna bajka.
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 29 listopad 2016 - 17:09
#53 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 17:41
Dam Tobie taki schemat który jest dobry i zalecany przez Shimano:
- oliwka bantam oil idzie na oś główną i kropelke na oporówke.
- smar dg01 na okładziny hamulca.
- smar dg06 ship idzie na worm shaft.
- smar dg10 permalube na przekładnie ( może iść też na worm shaft ale nie za dużo) na przekładnie Dg06 też jest zalecany ale bardzie sie nadaje do przekładni z nowych materiałów.
Właśnie o tego typu zestawienie odnośnie smarów Shimano mi chodziło - dzięki.
#54 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 29 listopad 2016 - 17:51
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 29 listopad 2016 - 17:52
#55 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 18:01
A Ja tam smaruje sobie oś główną w kołowrotkach, rzadkim bo rzadkim , ale smarem , nie oliwką .
I jeszcze jedna uwaga do smarowaczy:
- Na lato używam gęściejszych smarów , by nie wypływały mi z kołowrotka w czasie wysokich temperatur;
- Na zimę bardzo rzadkich , by w niskich temperaturach nie tężały.
#56 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 21:01
@rey jak chcesz najwięcej "masła w maśle" to tylko Star Drag na przekładnie :-)
#57 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 21:05
Tez go używam i sobie bardzo chwalę.
#58 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 21:41
Do dobry smar na przekładnie. Polecany w oryginalnych instrukcjach serwisowych Shimano. I niedrogi.
#59 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 21:49
#60 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2016 - 22:44
CM Punk - zdejmujesz te osłonki/uszczelnienia?
Tak,bez problemu,te blaszki osłaniające są zabezpieczone takimi sprężynkami,cienka igła i podważasz tą sprężynkę,tylko radzę mieć przygotowane jakieś miejsce,gdzie w razie czego ławo będzie można je znaleźć .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych