smary SHIMANO DG1, DG4, DG6, DG10
#81 ONLINE
Napisano 21 luty 2017 - 20:11
#82 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 11:54
SR-G to teraz DG 13, DG1 to DG 12, ACE 0 to DG 01,ACE 2 to DG 04, SHIP to DG 6.
Na giełdzie jest kolega który posiada owe smary. Kupiłem i jestem zadowolony. Muszę jeszcze dokupic DG06.
A który to kolega? ( odp może być na PRIV)
#83 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 13:07
#84 OFFLINE
Napisano 27 luty 2017 - 23:23
Czy smar DAIWA MOLIBDENOWY jest porównywalny do DG13, czy Daiwą będzie odpowiednia dla przekładni Stella SW PG. Może ktoś z Kolegów wypowiedzieć się w temacie...
#85 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 08:05
Czy smar DAIWA MOLIBDENOWY jest porównywalny do DG13, czy Daiwą będzie odpowiednia dla przekładni Stella SW PG. Może ktoś z Kolegów wypowiedzieć się w temacie...
Mam smar molibdenowy, ale nie Daiwy. Jest na pewno rzadszy, wydaje się, że też mniej lepki. Kiedyś miałem Stelle, która była smarowana molibdenem(tylko nie wiem jaki producent) i dobrze się sprawowała.
- Andrzej Stanek lubi to
#86 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 08:07
Dzięki za odpowiedź!
#87 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 08:13
Pozdrawiam serdecznie
#88 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 28 luty 2017 - 22:20
Cześć. Kolega na giełdzie ma DG07, może ma ktoś porównanie do DG06, myślałem o zastosowaniu go na worma w ciężej pracujących kolowrotkach?
Pozdrawiam serdecznie
Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0
- Jake 6 lubi to
#89 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2017 - 10:36
Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0
Dzięki kolego. DG06 już mam i chyba zostawię go na worma, ewentualnie DG13.
#90 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2017 - 10:45
Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0
Jesteś pewien tego co piszesz?
Że smar ;
"Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0 "
z informacji podanych na Japantackle wynika, że jest to smar do łożysk i przekładni w kołowrotkach takich jak Tiagra, Ocea Jigger, Trinidad.
Użytkownik Jake 6 edytował ten post 01 marzec 2017 - 11:20
#91 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2017 - 10:45
Masło w maśle będzie :-)
DG6 do małych młynków ok ale do mocno obciążonych to jakoś mi nie podchodzi.
#92 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 01 marzec 2017 - 15:35
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 01 marzec 2017 - 15:37
#93 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 01 marzec 2017 - 16:53
#94 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2017 - 18:35
Spróbuj zrobić sobie taki test. Posmaruj dg 13 worm i kapnij odrobine oliwki.
Masło w maśle będzie :-)
DG6 do małych młynków ok ale do mocno obciążonych to jakoś mi nie podchodzi.
Ja DG-6 odstawiłem zupełnie. Jakby był trochę gęstszy to byłby dobry na posuw szpuli.
Zostały mi jeszcze 2 moje kołowrotki do posmarowania...i najlepiej na razie wypada Ardent oraz iOS
...Wiecie może który przekładniowy "DG" jest gęstszy niż DG-6 ?
Tak żeby był o jakieś 20-30 gęstszy od DG-6...
#95 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2017 - 18:46
Wszystko się zgadza smar też jest stosowany do elementów napędowych w Tiagrach itp, instrukcja serwisowa też o tym wspomina ale też wspomina że głównym jego celem są okładziny hamulcowe.
Widzisz pytałem o to dlatego, że kiedyś wysłałem do Japantackle maila z pytaniem o dobór smarów do moich kołowrotków.
I otrzymałem odpowiedź, która pewnie wielu kolegów zdziwi a może i wprowadzi w konsternację.
poniżej zamieszczam treść odpowiedzi:
"Thank you very much for email.
Użytkownik Jake 6 edytował ten post 01 marzec 2017 - 18:51
- Pendergrast lubi to
#96 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2017 - 00:25
Moim zdaniem Pan z Japonii ma rację.
Z tego co widzę, dużo osób boi się lepkich gęstszych smarów...szukając "masła z margaryną" szukają jak najrzadszych smarów...a te nie zawsze dają pożądany efekt.
I tak jak np. DG-6 już w temperaturze pokojowej ma bardzo słabą lepkość i gęstość...w lato podczas łowienia może wydzielić się z niego oliwka, ta skapnie np. na łożysko pod pinionem, rozpuści smar w łożysku i łożysko zatarte.
Ja przekonałem się do gęstszych smarów, o większej lepkości i Stradic '15 staje się praktycznie bezszelestny i całkiem ładnie pracuje
#97 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 02 marzec 2017 - 07:06
Jak oliwka rozpuści fabryczny smar który znajduje się w łożysku to nie sprawi że łożysko się zatrze bo smar przekładni też się tam dostaje i smaruje na bierząco.
To kto czym smaruje kołowrotki to jest mniej istotne ważne aby były czymkolwiek nasmarowane a to że na jednym smarze kołowrotek kręci lekko czy nie to jest tylko mniejszy lub większy dyskomfort dla kręcącego.
#98 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2017 - 08:02
Gęsty smar jak najbardziej OK. Ale co z małymi kołowrotkami. Kiedyś nasmarowałem małą Daiwę (2004) smarem tym co Turka 3500. Turek chodził super ale maleństwo na sucho kręcone stawiało opór. Po zmianie smaru na "rzadszy" wszystko zaczęło pracować tak jak powinno.
#99 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2017 - 08:17
Akurat smar DG06 zgadza sie jest bardzo miekki itp. ale bardzo dobrze przywiera do powierzchni roboczych i spełnia swoje zadanie w 100 % a to że nie ciągnie sie w palcach to nie znaczy że ma kiepską przywieralność.
Jak oliwka rozpuści fabryczny smar który znajduje się w łożysku to nie sprawi że łożysko się zatrze bo smar przekładni też się tam dostaje i smaruje na bierząco.
To kto czym smaruje kołowrotki to jest mniej istotne ważne aby były czymkolwiek nasmarowane a to że na jednym smarze kołowrotek kręci lekko czy nie to jest tylko mniejszy lub większy dyskomfort dla kręcącego.
To znaczy, że w moich kołowrotkach musiał być jeszcze jakiś inny czynnik który wykańczał łożysko pod pinionem ?
Bo zawsze jak się wysypało łożysko pod pinionem to było całe w oliwce i smarze...stąd te moje przypuszczenia :/
DG-6 to nie jest zły smar w moim amatorskim odczuciu ale dobry do małych maszynek...1000-2000 do lekkiego łowienia.
Smarowałem 2 szt. 2011 TP 2500S - to niezbyt duże maszynki.
Jedną której przewiduję lżejsze łowienie posmarowałem rzadszym smarem i ten chodzi lżej.
Ten który przewidziałem cięższego łowienia posmarowałem gęstszym, kręci się trochę ciężej ale pewnie i tak się rozejdzie.
#100 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2017 - 10:36
Do małych młynków daj DG-06 na wormshaft a DG-13 na przekładnie i będzie hulać aż miło. Do większych ( ciężko pracujących ) młynków na przekładnie DG-10. Tyle w temacie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych