![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/uploads/profile/photo-48999.jpg?_r=0)
Opony samochodowe- prośba o pomoc w wyborze :)
#101
OFFLINE
Napisano 06 marzec 2017 - 13:20
- nuka lubi to
#102
OFFLINE
Napisano 06 marzec 2017 - 13:42
Prawda jest taka, że od jakiegoś czasu ekonomiści mają coraz większy wpływ na produkcję opon.
Tak się składa, że mam sąsiadów wulkanizatorów, dwa sąsiadujące ze sobą po przeciwnej stronie ulicy warsztaty. Z racji długiej już znajomości opony kupuję używane. Zawsze coś dostanę w stanie prawie nowym, często za bardzo dobre pieniądze.
Ostatnio kiedy kupowałem letnie opony do CRV to miałem do wyboru dwa komplety uniroyal. Jedne były wówczas roczne(14'), a drugie 4-letnie, wysokość bieżnika taka sama. Zdziwiłem się bardzo kiedy wziąłem do ręki opony i ta starsza była niemalże dwa razy cięższa, ( zapewne więcej zbrojenia, inna guma ? ) .
Wybrałem te starsze jak sugerował mi kolega wulkanizator. Mówił mi także, że nowe opony wystarczają góra na trzy sezony, bardzo szybko się zdzierają, są bardzo miękkie.
Na tą chwilę z zimowych mam NEXEN ( kupiłem już takie z autem ) i jestem zadowolony. Niski stopień zużycia i dobra przyczepność na śniegu i błocie.
Z letnich bardzo ceniłem sobie Continental i Bridgestone.
#103
OFFLINE
Napisano 10 marzec 2017 - 11:32
Yokochamy miałem letnie A Driver i zimowe W Driver. Świetne opony ale drogie.
Zimówki miałem jeszcze made in japan
również jezdze na yokohamach super oponki
#104
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 10:05
Odgrzeję takiego dwuletniego kotleta
Panowie
Co myślicie, jakie macie doświadczenia z oponami całorocznymi? Wiem że zaraz odezwą się zwolennicy teorii "jak coś jest do wszystkiego, to jest do d..y" ale może jednak ma to jakiś sens. Zimy teraz coraz mniej śnieżne i krótkie (przynajmniej u mnie), mieszkając w centralnej Polsce w okolicy Warszawy, zaczynam zastanawiać się nad sensem zmiany opon na sezony letnio-zimowe. Zdaję sobie sprawę że dużo zależy też od auta, sposobu jazdy i innych czynników.
#105
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 10:08
Ja właśnie podjąłem takie ryzyko, jeżdżę od stycznia na Yokohama Geolandar A/T. Okres testowania krótki, ale na razie bez uwag
- pawello lubi to
#106
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 11:33
Odgrzeję takiego dwuletniego kotleta
Panowie
Co myślicie, jakie macie doświadczenia z oponami całorocznymi? Wiem że zaraz odezwą się zwolennicy teorii "jak coś jest do wszystkiego, to jest do d..y" ale może jednak ma to jakiś sens. Zimy teraz coraz mniej śnieżne i krótkie (przynajmniej u mnie), mieszkając w centralnej Polsce w okolicy Warszawy, zaczynam zastanawiać się nad sensem zmiany opon na sezony letnio-zimowe. Zdaję sobie sprawę że dużo zależy też od auta, sposobu jazdy i innych czynników.
Ja również chyba zaryzykuję w tym roku.
- Czoper lubi to
#107
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 12:10
Do dyskoteki założone mam pirelli scorpion atr. Jeśli chodzi o jazdę na suchym i w lekkim terenie sprawują się bez zarzutu. Na śliskim i śniegu gorzej. Droga hamowania w porównaniu do poprzednich zimowych miszelinek wzrosła sporo.
#108
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 12:14
- pawello lubi to
#109
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 13:33
Jeżeli poruszasz się w większości po mieście, nie jeździsz zimą w góry i inne zaśnieżone tereny, to wydaje mi się, że ma to sens.
Tak właśnie jest, 90% jazdy to trasa do pracy i z powrotem czyli dom - Warszawa, Warszawa - dom. W góry zimą nie jeżdżę.
#110
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 15:17
Nawet jeśli śnieżny dzień z zafajdaną drogą trafi się jeden raz na cztery lata, to nie zmieniam zdania.
Przerażają mnie ludzie kupujący wynalazki typu Sunful, które po tygodniu na stojakach nie chcą się równo toczyć. Lepiej za podobne pieniądze kupić uczciwą używkę.
- Paweł J, Jano i S.N. lubią to
#111
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 21:27
#112
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2019 - 21:54
#113
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2019 - 06:39
Kupione jako używki z bieżnikiem około 10mm.
Teraz jest pod 8.
Świetna guma na rozgrzany asfalt jak i błoto pośniegowe i ogólnie zimę.
Na lód- nie ma dobrej opony, chyba że kolce.
Hamowanie pewne, przewidywalne na każdej nawierzchni- za wyjątkiem ekstremalnych sytuacji.
Mimo, że to nalewki- wyważyły się lepiej jak w osobówce- odważniki do 30g.
Świetna w lekkim/średnim terenie.
Ale możliwości gumy w tych warunkach zależą głównie od masy pojazdu i rozwiązaniach napędu.
Jeśli nie jesteś zwolennikiem nalewek- obadaj oryginał.
Teraz trochę zmienili kształt bieżnika.
Ale to Goodyear- guma klary premium.
- tomi101 lubi to
#114
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2019 - 07:21
- Tiur lubi to
#115
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2019 - 08:01
Panowie nie porównujcie aut przystosowanych do poruszania się w terenie do zwykłych osobówek.
- Jozi, grisha i S.N. lubią to
#116
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2019 - 08:51
Półtora roku jeżdżę na Goodyear vector 4seasons,dwie zimy,lato,30 tyś km normalnego użytkowania.Wakacje,praca,ryby,grzyby.
Patrząc na stan bieżnika to przejadą jeszcze conajmniej drugie tyle.Co do zachowywania się opon to latem zachowują się jak dobre letnie,a zimą jak dobre zimówki.
- pawello i Tiur lubią to
#117
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2019 - 09:37
Czyli wychodzi na to że nie taki diabeł straszny, tak jak sądziłem. I nie koniecznie chodzi tu o oszczędności na siłę, mam dwa auta i oba użytkowane w 90% w mieście, gdy przychodzi czas wymiany opon to kolejki u wulkanizatorów są z tygodniowym wyprzedzeniem. Do tego dochodzi praca, plus obowiązki domowe i z wolnym czasem robi się krucho, no i jeszcze odwieczny dylemat, zmieniać już czy nie. Ja zaryzykuję i kupię całoroczne opony.
Użytkownik pawello edytował ten post 22 marzec 2019 - 10:28
- Sławek77 i Tiur lubią to
#118
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2019 - 09:39
#119
OFFLINE
Napisano 23 marzec 2019 - 15:11
Przecież gdyby użytkowanie takich opon miało być niebezpieczne nie były by produkowane. A osoby, które pisza, że to niebezpieczne nigdy na takich nie jeździły
Kilka lat jeździłem na wielosezonówkach poprzednim autem.
Do obecnego samochodu dokupiłem komplet identycznych felg i zimówki, bo auto było już na letnich.
Mimo, że zima była jaka była a bardziej jej nie było, do wielosezonowych nie mam zamiaru wracać.
Wiem że to koszt samych opon, zmiany dwa razy w roku i miejsce zajmują do tego na drodze są głośniejsze, zwłaszcza przy większych prędkościach no i nieznacznie zwiększają zużycie paliwa -w zasadzie niezauważalnie ale niby tak- no i zużycie bieżnika, szybsze znacznie w zimówkach przecież, ale w kwestii bezpieczeństwa, o której wyżej pisałem, nie mam zamiaru oszukiwać sam siebie.
Użytkowanie opon nie jest niebezpieczne, o ile użytkujemy je w sposób przewidziany przez producenta. Żaden zaś nie zaleca wielosezonówek na drogi pokryte śniegiem czy śnieżną breją - o lodzie było wyżej.
Do tego dochodzi kwestia zachowania na naszych drogach nie tylko nas ale i innych kierowców.
Osoby kupujące opony w większości przypadków interesuje jej rozmiar, co oczywiste, w dalszej kolejności cena oraz czasem producent oraz numer DOT. Mało kto zwraca uwagę na limit prędkości, nośność czy generowany hałas. Wciąż zdarzają się reklamacje świeżych opon, które się rozlazły po tym jak kierowca jeździł na "półflaku" żeby przyczepność zwiększyć...
#120
OFFLINE
Napisano 30 marzec 2021 - 16:52
czy Goodyear VECTOR 4SEASONS całoroczne to opony kierunkowe ?