Układ jest samoregulujący się - daje maksymalny możliwy prąd, który nie spowoduje przekroczenia napięcia. Po dobiciu aku do pełna ładowanie będzie tylko uzupełniać zapotrzebowanie w instalacji.
Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#181 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 13:20
#182 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 14:39
Do tego właśnie zmierzam, dlatego dziwi mnie, że producent do tak małego silnika zaleca aku 70Ah. W Quadzie w którym mam silnik o poj 850 cm3 jest np mikroskopijny akumulator max poj 20Ah a moze nawet mniejsza i nigdy mnie nie zawiódł.
Załączone pliki
#183 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 15:33
czy echosanoda oraz winda kotwiczna oraz pompy zezowe oraz do bakisty na zywe ryby moze byc podłaczona do akumulatora rozruchowego - echo nie bedzie "siało" ??
Użytkownik radmac5 edytował ten post 13 grudzień 2019 - 15:40
#184 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 15:53
#185 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 16:06
Tak@Szymus - czy zamontowałeś aku o pojemności zalecanej przez producenta silnika? Wątpię. Na 60Ah nie miałem takich problemów nawet przy 60HP. Pływałem też cztery lata z aku 70Ah użytkowanym w taki m trybie z silnikami 20-50HP i nigdy nic się nie działo.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Miałem zarowno 100ah i 80ah
Pierwsze parę uruchomien silnika spoko, ale później już wyłącza echo
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
#186 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 16:15
To dziwne, miałem Zapa AGM 70Ah i w czwartym roku pod Hondą 50 nic się nie działo. Podobnie uzywałem z BF60 zwykłe aku rozruchowe 60AH i GPSMAP 10", czyli nie ułomek i też OK, nawet po kilku godzinach postoju. Aku nie markowe Forse. Pod rozruchowym, bo znou na bytowym chodziła dziobówka i mogła by zakłócać. Co to były za aku?
#187 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 16:20
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
#188 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 17:05
Panowie, a ja odgrzeję kotleta
gdzie umieścić separator na linii paliwowej
Jeden z kolegów podał mi link zz naszego JB, cytat poniżej.
To ma to w końcu jakieś logiczne wytłumaczenie, czy nie? Może to tylko kwestia gustu.
Jedni twierdzą, między zbiornikiem a gruszką, inni między gruszką a silnikiem, inni - wszystko jedno.
Były u kogoś z Was jakieś problemy przy tych opcjach?
I jezszce jedno, czym uszczelnić najlepiej te dwa wejścia na kopule separatora. Jest ich 4, dwa na przewody, a 2 do zaślepienia.
Cześć,
między separatorem a silnikiem,
http://jerkbait.pl/t...owej/?p=2660470
#189 ONLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 17:16
#190 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 22:57
Rafale, ja to bardzo dobrze wiem, ponieważ separator leży u mnie na biurku. Pytanie jest, jak i czym dobrze uszczelnić te dwa otwory, aby nie było wycieku. macie jakieś doświadczenie?
tomi
#191 ONLINE
Napisano 13 grudzień 2019 - 23:15
#192 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 08:20
Dzięki, natomiast nadal nie uzyskałem od chłopaków jakiegoś logicznego argumentu, gdzie umieścić separator na linii paliwowej (oczywiście względem gruszki).
Zdania są podzielone a argumentów brak.
Może ktoś jednak podzieli się rzeczową wiedzą w tej sprawie?
#193 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 09:04
Dzięki, natomiast nadal nie uzyskałem od chłopaków jakiegoś logicznego argumentu, gdzie umieścić separator na linii paliwowej (oczywiście względem gruszki).
Zdania są podzielone a argumentów brak.
Może ktoś jednak podzieli się rzeczową wiedzą w tej sprawie?
W benzynie nie ma to aż takiego znaczenia, bo praktycznie nigdy nie dochodzi do zapchania filtra, natomiast w dieslach zawsze gruszke(jak jest) montuje się między zbiornikiem a filtrem. Jest to spowodowane tym, że w przypadku nawet częściowego przypchania filtra wzrastają opory przepływu paliwa co może doprowadzić do zaciśnięcia gruszki i całkowitego zablokowania przepływu paliwa. Nawet w benzynie lepiej zastosować takie rozwiązanie bo łatwiej do filtra paliwo przelać niż do niego zassać.
#194 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 09:13
Dzięki, natomiast nadal nie uzyskałem od chłopaków jakiegoś logicznego argumentu, gdzie umieścić separator na linii paliwowej (oczywiście względem gruszki).
Zdania są podzielone a argumentów brak.
Może ktoś jednak podzieli się rzeczową wiedzą w tej sprawie?
Może dlatego że kolejny raz zadajesz pytanie w wątku o instalacji elektrycznej. Linia paliwowa raczej nią nie jest.
- psulek lubi to
#195 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 19:05
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdarwiam
#196 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 21:35
Witajcie
Pytanie; czy przekaznik DVSR zastepuje wyłącznik główny akumulatora hebel 300 A podwójny, a moze lepiej zainstalowac jak Krzysztof w Foxsie Dvsr i wyłącznik główny pojedynczy?.
#197 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 21:37
#198 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 21:38
zapomniałem dodac ze bede miał 3 aku AGM po 100Ah
#199 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 21:39
czyli DVSR i hebel główny. Dzieki Lucas
#200 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2019 - 21:42
czy w 1 kanale moge poprowadzić linie paliwowa i przewód od czujników paliwa bez ryzyka?.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych