Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#441 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 19:44
https://allegro.pl/o...12v-10152141884
plus moduł zabezpieczający aku w aucie przed rozładowaniem:
https://allegro.pl/o...40a-10191659652
i teoretycznie da radę naładować aku w łodzi, podczas jazdy
#442 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 20:14
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#443 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 21:31
#444 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 21:42
odnośnie gniazda mam 13 pin
#445 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2021 - 08:00
O ile masz to dobrze zrobione to w tym gnieździe są dwa styki (masa i +), które mają napięcie dopiero przy zapłonie.
Po prostu podłącz je do akumulatorów i już będziesz miał bezpieczny (dla akumulatora w samochodzie) sposób ładowania.
Użytkownik karkoszek edytował ten post 30 sierpień 2021 - 08:03
#446 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2021 - 09:30
@karkoszek dzięki, sprawdzę
#447 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2021 - 08:42
Witam,
Mam silnik spalinowy yamaha 25GWHS i pytanie brzmi czy jest opcja podłączenia ładowania do dwóch akumulatorów - jeden rozruchowy i od echo powiedzmy 80Ah, a drugi od silnika dziobowego Motorguide Xi3z GPS 100 Ah? Słyszałem że nie powinno się ładować akumulatora od silnika dziobowego w trakcie używania bo można go zepsuć. Ładowarka IP65. Jakieś propozycje?
#448 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2021 - 06:40
Z radą psulka zrobiłem to na przekaźniku (automatyczny włącznik świateł) za kilkadziesiąt PLN z allego. Przy wyłączonym silniku akumulatory są rozłączone. Silnik przy rozruchu bierze prąd tylko z aku rozruchowego. Napięcie się podnosi do wartości ładowania i przekaźnik dołącza wtedy drugi akumulator. Może to mało finezyjne (w sensie takie zero-jedynkowe), ale tanie i działa. Ja ładuję aku zasilający Powerdrive'a (model bez GPS) w czasie pracy i nic złego się nie dzieje...
#449 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2021 - 08:58
Ok, jest to jakies rozwiązanie, właśnie problem jest ponoć kiedy silnik jest z GPSem, poszukam jeszcze różnych opcji w necie może coś będzie.
#450 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2021 - 22:40
Druga opcja to separator diodowy, czyli akumulatory połączone prawie równolegle (jednym biegunem), przy czym rozruchowy ładowany bezpośrednio z silnika a drugi przez diodę Schotk"ego. To taka prostownicza o niskim spadku napięcia w kierunku przewodzenia.
Czyli ładuje się z silnika, ale prąd do niego nie wraca.
Wadą jest możliwość rozładowania rozruchowego przez echo.
#451 OFFLINE
Napisano 16 wrzesień 2021 - 07:02
Druga opcja to separator diodowy, czyli akumulatory połączone prawie równolegle (jednym biegunem), przy czym rozruchowy ładowany bezpośrednio z silnika a drugi przez diodę Schotk"ego. To taka prostownicza o niskim spadku napięcia w kierunku przewodzenia.
Czyli ładuje się z silnika, ale prąd do niego nie wraca.
Wadą jest możliwość rozładowania rozruchowego przez echo.
Miałem tak, zrezygnowałem właśnie ze względu na spadek napięcia. Akumulator zasilający zawsze był niedoładowany.
#452 OFFLINE
Napisano 16 wrzesień 2021 - 08:30
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#453 OFFLINE
Napisano 16 wrzesień 2021 - 14:20
To ja bym nie kombinował...
#454 OFFLINE
Napisano 16 wrzesień 2021 - 22:56
Miałem tak, zrezygnowałem właśnie ze względu na spadek napięcia. Akumulator zasilający zawsze był niedoładowany.
Spadek na zwykłej prostowniczej to około 0,7V a Schotk"e około 0,2V czyli praktycznie nic.
#455 OFFLINE
Napisano 16 wrzesień 2021 - 23:12
To jest minimum, od którego startuje. Sprawdź sobie charakterystyki tych diód. Skórka za wyprawkę. Przy 10A masz już ~0,5V vs ~0.7V dla diody 30A. A i tak nie przebije zwykłego przekaźnika. Obecnie najtańsza metoda to moduł AVT1877 i sterowanie przekaźnikiem jakim sobie zamarzysz. Ale różnica w cenie nie jest powalająca do gotowego rozwiązania.Spadek na zwykłej prostowniczej to około 0,7V a Schotk"e około 0,2V czyli praktycznie nic.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 16 wrzesień 2021 - 23:42
#456 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2021 - 06:07
https://allegro.pl/o...-20a-9626229027 sa wersje tej ostatniej dla 12v i 24v
Użytkownik wuran edytował ten post 17 wrzesień 2021 - 06:15
#457 OFFLINE
Napisano 25 wrzesień 2021 - 22:23
Pytanie też ile jedziesz z łowiska do domu? Naładowanie aku 100ah prądem 5A trwa z 20 godzin - ciekawe ile A daje twój alternator?
Jeżeli wiec nie jedziesz do domu 8-10 godzin to nic takie ładowanie nie da.
#458 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2021 - 17:16
#459 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2021 - 23:57
#460 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 00:17
Tym bardziej że alternator w samochodzie jest dostosowany do wyposażenia elektrycznego auta, silnika, w związku z tym też do akumulatora. Dodatkowe obciążenie może spowodować że jesienią przy niskich temperaturach możesz nie odpalić auta później po takich zabiegach.
@crizz - wiesz, jest jeszcze dostosowany do obsługi wyposażenia opcjonalnego, np lodówki, wzmacniacze audio itp, a nie każdy je ma. W końcu po coś jest te kilka gniazdek zapalniczki. Poza tym kolega chce dać seprator, co eliminuje ryzyko niedoładowania aku.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych