Dołączenie tego modelu kołowrotka do swojego arsenału planowałem od długiego czasu. Niestety, akurat w przypadku tego modelu sama karta Mastercard nie wystarczy, a to brak dostepnosci na rynky, a to stan nie odpowiedni. Wreszcie nadażyła się okazja, szybki list-priorytet do Mikołaja i oto po kilkunastu dniach jest
Szybko wyjmuję zawartość z pudełka, kilka przekręceń korbką. Jest dobrze, bardzo dobrze, kołowrotek pracuje tak jak sobie wyobrażałem, mięciutko i bezgłośnie, zdecydowanie najlepiej z tych które do tej pory posiadałem
Do tego modelu dostępne są 2 rodzaje szpul o różnej pojemności
Po kilku dniach postanowiłem rozebrać Stellę. Kilka minut pieszczot i rozebrana
Przekładnia główna identyczna jak w modelu SW
System super wolnej oscylacji szpuli. Wałek, prowadnice jak i oś posuwu szpuli wykonane sa z tytanu
Szczegółowe zdjęcia rolki kabłąka jak i hamulca zamieszczę w póżniejszym czasie.
Shimano Stella Millennium SS - sesja rozbierana
#1 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 13:41
#2 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 13:48
#3 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 14:14
Bardzo ciekawy material.
Dzieki za szczegolowe zdjecia.
Moglbys podac prosze zestawione podstawowe parametry tej 4000SS ?
Waga ? lozyska, nawoj, parametry szpul.
Bedziemy mieli dokladny poglad gdzie i jak lezy ten wyjatkowy mlynek.
Gratuluje zakupu.
Guzu
#4 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 14:19
wieczorkiem uzupełnię o szczegółowe zdjęcia rolki kabłąka i hamulca jak i dane techniczne.
#5 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 14:35
a to parametry
pozwol brati,ze Cie uprzedze
Line Capacity (Mono Code) 6LB 160m, 8LB 120m, 10LB 100m
Practical Drag 7.0kg
Bearings 15
Gear Ratio 5.1:1
Retrieve 74cm
Weight 335g
dziwne ze moc draga 7kg a dedykowany do linki 10lb 100m
nie wiem jak tam ta głebsza.czekamy brati
#6 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 14:40
Wygląda z zew. delikatnie i pięknie, a w środku proszę - sam tytan.
Pozdrawiam
#7 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 15:37
Barti a mógłbym userom napisać jeszcze co warto w takich kołowrotkach smarować, jak konserwować? Zwłaszcza w zimie, kiedy jest więcej (?) czasu pewnie niektórzy chcieliby dokonać własnoręcznej konserwacji młynka.
Pozdrawiam
Remek
#8 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 16:51
#9 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 18:09
Szpula podparta dwoma łożyskami kulkowymi, zapewnia jej to odpowiednią stabilność nawet przy delikatnie dokręconym hamulcu.
Rolka prowadząca kabłąka uszczelniona, również podparta dwoma łożyskami kulkowymi
Szpule do Millennium pasują od Stelli FW czy od F równiez tego nie wiem.
W najbliższym czasie pokaże jak Millennium nawija linke a na razie tylko suche parametry
szpula płytka
6lb-160m, 8lb-120m, 10lb-100m, 12lb-85m
szpula głębsza
6lb-235m, 8lb-180m, 10lb-150m, 12lb-120m
Nie chciałbym tu kreować sie na znawcę tematu serwisowania kołowrotków choć troche tego rozebrałem zarówno własnych jak i powierzonych. Mogę natomiast na bazie swoich doświadczeń i spostrzeżeń opisać jak ja to robię, jakich używam narzędzi i środków smarujących.Postaram sie to zrobić w najbliższym czasie
#10 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 18:31
Nie chciałbym tu kreować sie na znawcę tematu serwisowania kołowrotków choć troche tego rozebrałem zarówno własnych jak i powierzonych. Mogę natomiast na bazie swoich doświadczeń i spostrzeżeń opisać jak ja to robię, jakich używam narzędzi i środków smarujących.Postaram sie to zrobić w najbliższym czasie
Super! Dokładnie o to chodzi by uwolnić trochę wiedzy na forum za co dziękuję! Może inni się dołączą, dorzucą jakieś doświadczenia i będzie fajna dyskusja na co liczę
Pozdrawiam
Remek
#11 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2009 - 18:46
#12 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 11:57
Jak sie sprawuje Twoja 4000 ?
Orientujesz sie moze @Brati, albo ktos inny czy inne modele SS Milennium tez maja bebechy z tytanu i przedkladnie jak modele SW ?
Pozdrawiam
#13 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 12:35
info od Kayo Sonody
dodam że szpulki od modelu F pasuja do SS więc jeśli byś chciał sobie kupić ss i mnieć zapas linki to od F pasi.
bo SS MIllenium nawet ta głębszą ma płytszą od standardowej F
#14 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 16:21
Liczylem, ze moze mieli motywacje by zrobic przedkladnie specjalnie do SS Millenium...w koncu takie wyjatkowe mlynki
Czy to oznacza ze reszta bebechow w tych mniejszych tez bedzie normalna, a nie z tytanu ?
#15 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 19:44
#16 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 21:42
#17 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 22:06
Lecz najbardziej popularnym stopem jest Ti6A14V teoretycznie ponad 50% zabiera udzialu w ogolnej produkcji.
Zeby dowiedziec sie jaki jest to akurat stop, to bardzo trudno choc jezeli ktos ma mozliwosc niech poprostu da na wage obydwie przekladnie i wielkosciowo identycznych modeli oczywiscie a sprawa zostanie wyjasniona
Choc skoro SW to moze, moze i tytan, bo sam material jest dosc mocno odporny na wode morska...
Lecz sprawa bardziej sie tyczy uszczelnienia aby wlasnie tam ta woda sobie nie wleciala.
#18 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2010 - 22:50
#19 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2010 - 16:40
taki ładny kołowrotek rozmontować ehh
pampi z kołowrotkiem jak z kobietą im ładniejszy tym szybciej chce się rozebrać
#20 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2010 - 16:49
taki ładny kołowrotek rozmontować ehh
[/quote]
pampi z kołowrotkiem jak z kobietą im ładniejszy tym szybciej chce się rozebrać
[/quote]
i sprawdzić co w środku.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: shimano, stella, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych