Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

PINPOL Chojnów - "Serwis" i sprzedaż silników... RADZĘ UWAŻAĆ!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 luty 2017 - 10:55

Masa ma znaczący wpływ przy starcie. Im cięższy motor tym łódka będzie wolniej wchodziła w ślizg ale na prędkość maksymalną już nie.

 

No nie do końca mogę się z tym zgodzić. Zgodnie z tą teorią nie ma znaczenia ilość osób na pokładzie. Jeżeli 2T jest lżejsze powiedzmy o 20-30kg to to już trochę jest. Przy dużym silniku może bez większego znaczenia, ale przy lekkich zestawach już tak.


  • Grubyziom lubi to

#82 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 luty 2017 - 11:35

No nie do końca mogę się z tym zgodzić. Zgodnie z tą teorią nie ma znaczenia ilość osób na pokładzie. Jeżeli 2T jest lżejsze powiedzmy o 20-30kg to to już trochę jest. Przy dużym silniku może bez większego znaczenia, ale przy lekkich zestawach już tak.

Mówimy o różnicy w masie silnika, a nie dodatkowych osobach na pokładzie. 
Zakładając, że bierzemy pod uwagę silniki do 60 hp to z reguły różnica w wadze nie jest większa niż 20-30kg między 2T, a 4T. Trzeba również wziąć pod uwagę, że silniki różnych producentów mają różną wagę. 4T jest w miarę usystematyzowane i różnica w masie jest nieduża ale w przypadku 2T już tak nie jest. Johnson 50 2T waży około 100, a yamaha 80kg. 
Biorąc pod uwagę małe i lekkie zestawy balans ma zdecydowanie większe znaczenie. Często wystarczy przestawić skrzynkę na dziób i zmienia się prędkość, z drugiej strony - jakie są te różnice :)



#83 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1958 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 20 luty 2017 - 13:38

Panowie, wywody są ciekawe ale nie w tym wątku  ;)


  • Jozi, kotwitz i crizz100 lubią to

#84 OFFLINE   zielan

zielan

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 141 postów
  • LokalizacjaBrodnica
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Zieliński

Napisano 18 październik 2020 - 19:47

Panowie a czy ktoś kupował od sprzedawcy z niedalekiej Oławy silniki zaburtowe? Szukam opinii na jego temat żeby nie utopić $$$$


Użytkownik zielan edytował ten post 18 październik 2020 - 19:52


#85 OFFLINE   Pablito86

Pablito86

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 październik 2020 - 14:51

Warszawscy wioślarze do motorówek trenerskich wiem, że od nich kupowali 2 silniki i było ok, ale ja osobiście rok temu szukając używanego silnika się NIE zdecydowałem po zapoznaniu z różnymi opiniami w necie.



#86 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 20 październik 2020 - 22:55

Koszt testera ciśnienia w cylindrze to kilkadziesiąt zł, jeśli chce się choć trochę sprawdzić co się kupuje.

Ja świadomie zrezygnowałem z zakupu u zawodowca, śledziłem ogłoszenia do upadłego, ale kupiłem dwa dobre silniki.

Żona patrzyła na mnie jak na uzależnionego od portali i kupowania, ale trudno, w końcu pojąłem tą grę i uniknąłem przepłacenia.

Co do testera kompresji - to jak sprawdziłem nim jeden silnik, to facet mi już drugiego nie pokazał, cwaniak szukał napalonego, któremu da się wcisnąć kit że tylko kupić świece i podregulować gaźnik, a tester pokazał w cylindrach 6 bar w dolnym i 4 bary w górnym.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych