Przyczepa pod ponton
#461 Guest_Drac_*
Posted 10 May 2018 - 11:21
Gratuluję!
- Tresor likes this
#462 OFFLINE
Posted 10 May 2018 - 13:12
Fajne, ale na lekki mały sprzęt. Mój 180kg z silnikiem tylko na podłodziowej.
#463 OFFLINE
Posted 10 May 2018 - 13:48
To ma być sprzęt podręczny obsługiwany przez jedną osobę w każdym miejscu nie tylko slipy.
Z drugiej strony jak bym miał takiego grzmota dorobił bym jakąś rampe.
Edited by Tresor, 10 May 2018 - 13:50.
#464 OFFLINE
Posted 10 May 2018 - 19:21
Dokładnie. Dlatego nie dałem się zwieść głosą z Jerka. Beż 360-400 i silnik 20....
To ma być sprzęt podręczny obsługiwany przez jedną osobę w każdym miejscu nie tylko slipy.
Z drugiej strony jak bym miał takiego grzmota dorobił bym jakąś rampe.
rozumiem, że ponton spinasz pasami ? czy w trakcie jazdy ponton nie "ucieka" na boki ? swoją drogą fajny i prosty patent
#465 ONLINE
Posted 10 May 2018 - 19:28
#466 OFFLINE
Posted 10 May 2018 - 20:52
U mnie tak to wygląda:
Edited by komanch, 10 May 2018 - 20:53.
- Tresor likes this
#467 OFFLINE
Posted 11 May 2018 - 05:57
Ponton nie ucieka. Spinam 2 pasami. Jedna z przodu wierchem i przez ucha. Tył przez rączki transportowe. Pawęż jest V i jak widać pod koniec "wpada" za rolki dzięki temu tył siedzi na dębowo. Przód pasy trzymają. Na razie więcej niż 90 nie jechałem.rozumiem, że ponton spinasz pasami ? czy w trakcie jazdy ponton nie "ucieka" na boki ? swoją drogą fajny i prosty patent
Musze pokombinować z ciśnieniem w oponach bo trochę skacze. (Belka skretna) Ile dać?
#468 OFFLINE
Posted 11 May 2018 - 06:58
Teraz porównaj masy i dostosój ciśnienie w oponach.🤣😃🤣😃
- Tresor likes this
#469 OFFLINE
Posted 11 May 2018 - 06:59
- Tresor likes this
#470 OFFLINE
Posted 11 May 2018 - 12:29
Ja niestety na dachu muszę jeszcze wozić ponton, ale rozglądam sie za czymś by też taka przyczepkę ogarnąć mega duże ułatwienie było by, @komanch fajnie to się prezentuje.
#471 OFFLINE
Posted 19 June 2018 - 13:48
Czy miał ktoś do czynienia, może użytkuje przyczepy Zasław Water Jet Ski, szukam czegoś blisko Wrocławia i widzę, że są tu dostępne. Może ktoś doradzi co do jakości wykonania i ogólnego wrażenia ?
Pozdrawiam
Piotr
#472 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 06:31
Zrobiłem jak mówiłeś. Orginalnie ze sklepu miałem 3 atmosfery... Zjechałem lekko poniżej 1 i jest bajka. Czasem jak mnie poniesie to i 120 cisne nic się nie dzieje.A ile masz obecnie cisnienia w oponach jak 2 to sproboj zmiejszać sukcecywnie o 0,2 aż osiagniesz zadowalający efekt ale nie mniej niz 1 bar. Ja tak robilem jak mi za mocno po dziorach skakala.
Dodałem tylko 3 pas w razie x a przede wszystkim przez wiosła. Upierdliwe było demontowanie a z gumowych zaczepów wyskakują na większych dziurach.
Jest bajka. Dojeżdżam nad wodę, pompuje kil, silnik i reszta bambetli, max 10 min i płyne.
Edited by Tresor, 20 June 2018 - 06:32.
#473 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 17:11
To ze opona nie dźwiga dużego ciężaru nie upoważnia do obniżenia ciśnienia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- woblery z Bielska likes this
#474 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 17:20
Spoko, ale chyba wolałbym, aby mi sprzęt nie skakał za np. 12 tyś. Niż szybciej zużyć gównianą oponę, którą używaną mogę kupić za kilka dyszek. Nawet co sezon.Ciśnienie w oponach nie powinno odbiegać od zaleceń producenta gumy. Zmniejszenie ciśnienia o 10% powoduje szybsze zużycie opony o 30%. Jeśli masz 1bar a było 3 i jeździsz 120km/h opona przegrzewa się (wewnątrz kruszy sie butyl i będzie widać czarny pył )i z czasem ulegnie zniszczeniu.
To ze opona nie dźwiga dużego ciężaru nie upoważnia do obniżenia ciśnienia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#475 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 17:32
Spoko, ale chyba wolałbym, aby mi sprzęt nie skakał za np. 12 tyś. Niż szybciej zużyć gównianą oponę, którą używaną mogę kupić za kilka dyszek. Nawet co sezon.
Pewnie, gorzej jak opona strzeli podczas jazdy(np.100km/h) pociągnie ci sprzęt za 12tysi do rowu lub rozbije go o drzewo. To i tak optymistycznie bo może strzelić lewa co spowoduje ze przyczepka zmieni pas ruchu i rozwali jakiś samochód osobowy może kogoś zabije - potrafisz to wycenić ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#476 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 17:52
Rozumiem, ale nikt tego nie wyceni... to raz.Pewnie, gorzej jak opona strzeli podczas jazdy(np.100km/h) pociągnie ci sprzęt za 12tysi do rowu lub rozbije go o drzewo. To i tak optymistycznie bo może strzelić lewa co spowoduje ze przyczepka zmieni pas ruchu i rozwali jakiś samochód osobowy może kogoś zabije - potrafisz to wycenić ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dwa...
Jakie maksymalne obciążenie opony mogą mieć przy tych 3 barach wg producenta? Jeśli tonę, co i tak uważam za zbyt małą wartość, to jeśli będą wozić 300 kg ile mogą mieć?
Nośność opony pewnie jest o wiele większą.
#477 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 18:04
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#478 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 18:23
To ile może ważyć mały ponton z przyczepą, podzielony na pół? Bo dwie opony.
Moim zdaniem przesadzasz trochę jak rzeczoznawca na kasacji.
Kto na tym forum miał "piźnięcie" opony w przyczepie?
Jeśli trzymać się liczb, ok... Ale jest jeszcze coś takiego jak margines błędu, który producenci muszą wziąć w kalkulacje, ale ty, ani ja, o tym nie wiemy.
- damton likes this
#479 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 20:31
Dobrze.
To ile może ważyć mały ponton z przyczepą, podzielony na pół? Bo dwie opony.
Moim zdaniem przesadzasz trochę jak rzeczoznawca na kasacji.
Kto na tym forum miał "piźnięcie" opony w przyczepie?
Jeśli trzymać się liczb, ok... Ale jest jeszcze coś takiego jak margines błędu, który producenci muszą wziąć w kalkulacje, ale ty, ani ja, o tym nie wiemy.
Miałem strzała opony w lawecie . 2 osie , 4 opony . Strzeliła jedna i wyrwała błotnik , metalowy z porządnymi płaskownikami co go trzymał.
Prędkość przepisowa ,jazda na wprost i mimo ,że przyczepa miała jeszcze zdolne do jazdy trzy koła to przyjemne to nie było . W podłodziowej pozostaje Ci jedno koło ....
@ Gumowy Ci napisał jakie mogą być konsekwencje jazdy na niższym ciśnieniu .
Takie małe info odnośnie temperatury , fotkę zrobiłem po godzinie 21 !!! i na pewno temp opony jest o wiele wyższa . Czy warto kupować używane opony za cztery dychy ? moim zdaniem nie .
- woblery z Bielska, siarq and SkiDivPL like this
#480 OFFLINE
Posted 20 June 2018 - 23:12
2 do rzeki mam 5km nie zdąży się na grzać.
3 120 to było raz mnie poniosło. Normalna przelotowa to 80~90.
4 sprzęt na przyczepce wart 2000 sama przyczepa 1500.
5 bezpieczeństwo, myślę że większe niebezpieczeństwo było jak przyczepa na byle muldzie potrafiła podskoczy 50cm w górę i sporo na bok... Teraz sunie idealnie jak przyklejona.
6 jak pojawia się jakiekolwiek ślady zużycia opony kupie 2 nowe. Koszt śmieszny 200zł za komplet nowych z 2 letnia gwarancją.
ps dDla mnie ciśnienia i tak są wysokie w patrolu bywało ze latalismy na 0.5 at...