Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

olej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   meyger

meyger

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 luty 2014 - 10:48

Jak coś pomoże to dodaję foto oleju

Załączony plik  llll.jpg   49,74 KB   20 Ilość pobrań

 



#22 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4824 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 marzec 2014 - 09:47

Olej przekładniowy od auta jak najbardziej nadaje się do spodziny. Co ciekawe, ostatnio wpadł w moje ręce test, w którym porównano oleje marine ze zwykłymi motoryzacyjnymi przekładniowymi. Generalnie wyszło, że nie warto pakować kasy w przekładniowy marine, bo w przypadku dostania się wilgoci może chronić nawet gorzej niż ten, co lejemy do auta, a nie chroni wcale lepiej. Z tego co pamiętam szczególnie blado wypadło Yamalube, bardzo dobrze Mercury, ale mobil 1 API GL5 też był niezły. Więc jeżeli twój producent dopuszcza GL5, to lej GL5, jeżeli nie, to GL4. To dosyć istotne,



#23 OFFLINE   Patryk1125

Patryk1125

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1897 postów
  • LokalizacjaTarnobrzeg
  • Imię:Patryk

Napisano 09 marzec 2014 - 11:08

Jak coś pomoże to dodaję foto oleju
llll.jpg


Uzywalem ten olej w starym silniku i na przyszly sezon wroce do niego.

#24 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 10 maj 2015 - 10:00

Panowie, jak myślicie czy niżej wymienione oleje z powodzeniem nadają się do Yamaha F6 4-suw

silnik - HONDA 10W30

spodzina - CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90

Czy może nie bawić się w zamienniki tylko kupić dedykowane  Yamalube.

 

Nie chodzi mi o zaoszczędzeniu tych 15/20 pln tylko o to że yamaha sprzedaje jakieś gówniane porcje

do silnika wchodzi 0,6 l a kupić muszę 1 l 

do spodziny 0,1 l a kupić muszę 0,25 l

 

Ile takie oleje mają przydatności po otworzeniu opakowania?



#25 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 12 maj 2015 - 14:17

Rok spokojnie może leżeć i nic mu nie będzie, do spodziny wolę w tubkach bo nie mam narzędzi do wtłaczania od spodu, a wlewanie czasami kończy się smutno (poznałem gościa który tak zaoszczędził że spodzinę w 150 konnym silniku musiał wymienić bo zatarł).

Do silnika 10w40 bym lał, bo reszte zużywam w samochodzie. Albo 5W40 jeśli chciałbym silnik rozpieszczać ;)



#26 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 12 maj 2015 - 17:43

Pomijając że do samochodu lejemy to samo, dlaczego preferujesz 10W40 a nie 10W40?



#27 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 13 maj 2015 - 07:17

Bo w niskich temperaturach zachowa się tak samo jako 10W30, a w wysokich lepiej.

Kuknij jak Pan Honda to widzi

oil.jpg



#28 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 13 maj 2015 - 17:37

Czy tu chodzi o temperature otoczenia przy rozruchu silnika, bo praca to chyba jest przy około 90 stopniach



#29 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 14 maj 2015 - 08:01

Chodzi o temperaturę otoczenia, wyższa temperatura to gorsze chłodzenie, czyli wyższa temperatura silnika. Gdyby chodziło tylko o start to na gorące rejony świata producenci nie zalecaliby olejów W50 czy W60.

W zaburtowcach, zwłaszcza tych mniejszych, bez termostatu. Silnik pracuje permanentnie niedogrzany.

Ale tak jak pisałem, jeśli spełnia normę (10w40 obejmuje 10w30) to się nie widzę powodu by go nie stosować.


  • lokoko83 lubi to