Wrzuć linka tego sprzedawcy, może komuś się przyda. Dobra cena
Jaki skok śruby zastosować do silnika zaburtowego?
#121 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2020 - 06:25
#122 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2020 - 07:25
Related to the car Store
https://a.aliexpress.com/_B0A0Mk
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
- algeroth82 i GrzesM lubią to
#123 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2020 - 16:50
Dziś pływanie, jest dużo lepiej przelotowa spadła o 1000 obrotów. Z prądem rzeki nie mierzył bo była mgła smoleńska. Na powrocie ja 115kg. Cały szpej wędkarski, silnik Storm 15KM, Maveric 300D, obroty 4500. Kawałek próbowałem z prądem Vmax 45km/h ale od 40 to już jest walka.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
- GrzesM lubi to
#124 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2020 - 17:19
#125 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2020 - 18:24
Przy 45 było 5500 lub 5600 jeśli wierzyć obrotomierzowi z ali.
#126 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2020 - 18:37
94,39 zł 31%OFF | Silnik zaburtowy silnika okrętowego 3-łopatkowe łopatka obrotowa 683-45941-00-El 9 1/4X12 dla Yamaha 9.9-15Hp aluminium 8 zębów splajnowych Di
https://a.aliexpress.com/_B01gdC
#127 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2020 - 22:40
Przy 45 było 5500 lub 5600 jeśli wierzyć obrotomierzowi z ali.
5500 na silniku to około 2640 na śrubie. 2640 x 11 x 0,0254 x 0,8 x 60 = 35,4km/h
albo prędkość mniejsza albo obroty wyższe.
Uproszczony wzór to 2540 (obroty śruby) x 11 (skok śruby) x 1,2192 = 35406 m/h = 35,4 km/h w przybliżeniu
- Mordeo lubi to
#128 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2020 - 23:40
5500 na silniku to około 2640 na śrubie. 2640 x 11 x 0,0254 x 0,8 x 60 = 35,4km/h
albo prędkość mniejsza albo obroty wyższe.
Uproszczony wzór to 2540 (obroty śruby) x 11 (skok śruby) x 1,2192 = 35406 m/h = 35,4 km/h w przybliżeniu
Mógłbyś wyjaśnić co oznacza 0,0254, 0,8 i 60?
#129 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 09:02
Jeden cal to 0,0254 metra
0,8 to 100%-20% czyli odjęty uśredniony uślizg śruby
60 minut w godzinie bo prędkość wyrażona w metrach lub kilometrach na godzinę.
Przy przekształcaniu wzoru popełniłem nieistotny błąd zmieniając 2640 obrotów na 2540 za co przepraszam.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 25 sierpień 2020 - 09:06
- Mordeo lubi to
#130 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 09:50
A tak przy okazji za cenę śruby Storma w PL mamy u niego nierdzewkę, 254zł... Szkoda ze zobaczyłem jak moja juz była w pl.
Dziś pływanie, jest dużo lepiej przelotowa spadła o 1000 obrotów. Z prądem rzeki nie mierzył bo była mgła smoleńska. Na powrocie ja 115kg. Cały szpej wędkarski, silnik Storm 15KM, Maveric 300D, obroty 4500. Kawałek próbowałem z prądem Vmax 45km/h ale od 40 to już jest walka.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Tylko pamiętaj że stalową śrube o tym samym skoku nie wkręcisz na wysokie obroty poprostu będzie brak mocy przerabiałem temat i teraz śrbaeży i się kuży
#131 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 10:02
5500 na silniku to około 2640 na śrubie. 2640 x 11 x 0,0254 x 0,8 x 60 = 35,4km/h
albo prędkość mniejsza albo obroty wyższe.
Uproszczony wzór to 2540 (obroty śruby) x 11 (skok śruby) x 1,2192 = 35406 m/h = 35,4 km/h w przybliżeniu
Być może nie upieram się, obrotomierz z ali nie jest idealny.
Dlatego nie wrzuciłem pomiaru Vmax z przelotu 500m. Dałem pomiar z 9,6km pod prąd, na takim odcinku wszystkie błędy GPS itp się wyrównują. Trzeba uwzględnić że Odra była wysoka więc prędkość w nurcie to pod prąd minus 3~4km z prądem plus 4~5km. Postaram się we wrześniu nakręcić film z przelotu w dół rzeki.
#132 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 10:12
5500 na silniku to około 2640 na śrubie. 2640 x 11 x 0,0254 x 0,8 x 60 = 35,4km/h
albo prędkość mniejsza albo obroty wyższe.
Uproszczony wzór to 2540 (obroty śruby) x 11 (skok śruby) x 1,2192 = 35406 m/h = 35,4 km/h w przybliżeniu
To jaka prędkość powinna być na śrubie o skoku 14" , 5950 obr/min - Silnik 50KM ?
#133 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 10:49
To jest prosty wzór, który od bardzo dawna stosuje się sprawdzając uślizg śruby.
https://www.mercuryr...lip-calculator/
#134 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 16:29
To jaka prędkość powinna być na śrubie o skoku 14" , 5950 obr/min ?
Zakładając że silnik uzyska 5950 obr/min i typową przekładnię 13/27 to na wałku śruby będzie 2865 obr/min.
A teraz wzór książkowy w wersji uproszczonej: 2865 (obroty śruby) x 14 (skok śruby) x 1,2192 = 48902,112 m/h = 48,9 km/h w przybliżeniu.
Moc silnika celowo wymazałem bo tego wzór nie uwzględnia, to tylko szacunkowe wyliczenie przełożenia obrotów śruby na prędkość.
#135 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 23:08
Być może nie upieram się, obrotomierz z ali nie jest idealny.
Dlatego nie wrzuciłem pomiaru Vmax z przelotu 500m. Dałem pomiar z 9,6km pod prąd, na takim odcinku wszystkie błędy GPS itp się wyrównują. Trzeba uwzględnić że Odra była wysoka więc prędkość w nurcie to pod prąd minus 3~4km z prądem plus 4~5km. Postaram się we wrześniu nakręcić film z przelotu w dół rzeki.
Ja bym obstawiał że obrotomierz przekłamuje lub źle go odczytujesz, a obroty mogą być dobrze powyżej 6000.
Każdy z nas ma obrotomierz i nosi go z sobą to jest słuch.
Częstotliwość suwów pracy w silniku z jednym lub dwoma cylindrami dla obrotów 6600 (lub 3300) to dźwięk A czyli strojenia orkiestry przed koncertem, dźwięk niżej to G - 5865 obr/min, dwa dźwięki niżej to F - 5235 obr/min.
W najbliższy rejs wezmę stroik od gitary, posłucham czy da się tego użyć do kontroli obrotów.
#136 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 06:21
Dlatego obrotomierz to raczej dodatek, bardziej ciekawią mnie motogodziny. Na wcześniejszej śrubie dźwięk silnika mi się nie podobał. Podejrzewam że silnik miał za lekko i to był głos podobny do chodzenia na luzie. Obecnie dźwięk się zmienił i do 5000 jest bardzo dobrze. Powyżej nie mam zamiaru go kręcić, to mi w zupełności wystarcza i zadowala. Po to był silnik przewymiarowany aby nie pływać na maxa.
#137 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 07:07
Zakładając że silnik uzyska 5950 obr/min i typową przekładnię 13/27 to na wałku śruby będzie 2865 obr/min.
A teraz wzór książkowy w wersji uproszczonej: 2865 (obroty śruby) x 14 (skok śruby) x 1,2192 = 48902,112 m/h = 48,9 km/h w przybliżeniu.
Moc silnika celowo wymazałem bo tego wzór nie uwzględnia, to tylko szacunkowe wyliczenie przełożenia obrotów śruby na prędkość.
Kurde to mam zepsuty GPS oraz oszukali mnie z silnikiem Bo o 8 - 9 km/h więcej pokazał mi GPS
- piernik i GrzesM lubią to
#138 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 08:51
- cabage lubi to
#139 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 13:36
U mnie różnica jest mniejsza tylko 4 km/h.
Każda teoria jest uproszczeniem rzeczywistości, pewną i dokładną odpowiedź daje tylko eksperyment.
Tylko czy nas stać na zakup czterech śrub by dokładnie ją dobrać, skoro można wstępnie obliczyć skok a kupić jedną lub maksymalnie dwie?
Dlatego obrotomierz to raczej dodatek, bardziej ciekawią mnie motogodziny. Na wcześniejszej śrubie dźwięk silnika mi się nie podobał. Podejrzewam że silnik miał za lekko i to był głos podobny do chodzenia na luzie. Obecnie dźwięk się zmienił i do 5000 jest bardzo dobrze. Powyżej nie mam zamiaru go kręcić, to mi w zupełności wystarcza i zadowala. Po to był silnik przewymiarowany aby nie pływać na maxa.
Ja mam skok 10 i 1/2 cala przy ciężarze całości około 330kg i też przykręcam gaz bo obroty zbyt duże. Lepsza by była śruba 11 lub 12 cali, ale poczekam na okazję by oszczędność na paliwie mogła zrekompensować koszt kolejnej śruby. O ile będzie mi się chciało kombinować.
#140 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 13:50
Każda teoria jest uproszczeniem rzeczywistości, pewną i dokładną odpowiedź daje tylko eksperyment.
Tylko czy nas stać na zakup czterech śrub by dokładnie ją dobrać, skoro można wstępnie obliczyć skok a kupić jedną lub maksymalnie dwie?
Dlatego zamówiłem śrubę o jeden skok większą, poeksperymentujemy na 13"
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych