Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwis kolowrotkow w Trojmiescie

serwis kołowrotek multiplikator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 09 sierpień 2015 - 11:50

Olej jest za rzadki,tu byłby dobry rzadszy smar.



#22 OFFLINE   inglisz

inglisz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 70 postów

Napisano 09 sierpień 2015 - 23:28

jaki smar proponujesz?



#23 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 sierpień 2015 - 23:46

Olej jest za rzadki,tu byłby dobry rzadszy smar.

Łożyska zamkniętego dobrze nie nasmarujesz smarem. Musiałbyś otworzyć a to jest problem.

Wytrzeć z brudów i dać kropelkę dobrej oliwki. Zasmarować smarem z dwóch stron. Jak mimo to rzęzi to wymienić.



#24 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 10 sierpień 2015 - 12:51

jaki smar proponujesz?

A na przykład Shimano DG01,najrzadszy,dobrze się rozprowadza i spokojnie spenetruje nawet zamknięte łożysko,jakieś smar na bok i pokręć łożyskiem.



#25 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4459 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 10 sierpień 2015 - 17:01

Łożyska zamkniętego dobrze nie nasmarujesz smarem. Musiałbyś otworzyć a to jest problem.


Eeeeeeee, tam problem.
Już od ok 20 lat rozbierałem i smarowałem "shimanowskie". :!

#26 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 10 sierpień 2015 - 21:01

Eeeeeeee, tam problem.
Już od ok 20 lat rozbierałem i smarowałem "shimanowskie". :!

Praktycznie wszystkie łożyska Shimano i nie tylko posiadają możliwość otwarcia, nawet te najmniejsze jak choćby 6x3x2,5.

Z niewielkimi wyjątkami,bo są też odkryte,lub w niektórych starszych modelach zakryte,ale bez możliwości ich otwarcia.

 

Pokrywka boczna jest zabezpieczona pierścieniem sprężystym z obu stron. Super cienka igiełka zmontowana na odpowiednim trzpieniu załatwia ten temat. A jak nie to jest lepszy sposób, można smarować pod ciśnieniem bez potrzeby demontażu. Należy tylko posiadać odpowiednio dopasowane tulejki pod konkretny rozmiar łożyska zamknięte od dołu (średnica wewnętrzna tulejki misi być idealnie dość ciasno dobrana do średnicy zewnętrznej łożyska). Napełnia się je smarem,a łożysko nadziewa się na odpowiedniej średnicy sworzeń z ogranicznikiem i wciska w tulejkę. Czynność należy powtórzyć parokrotnie,aż wyjdzie stary czarny smar i pojawi się świeżutki i czysty. Jest to o wiele lepsze dla żywotności łożysk i ich poprawnej pracy  jak mycie ich w benzynie i potem smarowanie.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 10 sierpień 2015 - 21:27

  • trout master lubi to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek, multiplikator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych